Ik ben al een tijdje bezig met een zoek formulier maar het wil niet echt werken zoals ik het hebben wil.
Daarom heb ik een verkleint voorbeeld gemaakt.
http://members.lycos.nl/fnmstage/db1.mdb
Men kan met het formulier "namen" , zoeken op 5 verschillende waardes.
Als er geen waardes zijn ingevuld zal die alle 6 record moeten laten zien.
Dit werkt echter al niet,hij geeft alleen de 1e record omdat in de tabel alle waardes zijn ingevuld bij dat 1e record.
Het moet dus zo zijn dat die altijd alles weergeeft en niet afhankelijk is van alle ingevulde vakken.
Dus bij geen zoekwaarde moet die alle 6 records laten zien.
En bij de zoekwaarde kamers bij achternaam zal die alle mensen die kamers heten moeten laten zien. Ook al is er verder niets van dat record ingevuld zoals eerstenaam.
Hoop dat het ongeveer duidelijk is!
Zelf denk ik trouwens dat de LIKE * in de strings (zie VBA code) moet worden vervangen door iets wat zowel ingevulde als lege vakken kan laten zien.
Misschien door IS NULL ???
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft of het werkend kan maken.
Suc6
Daarom heb ik een verkleint voorbeeld gemaakt.
http://members.lycos.nl/fnmstage/db1.mdb
Men kan met het formulier "namen" , zoeken op 5 verschillende waardes.
Als er geen waardes zijn ingevuld zal die alle 6 record moeten laten zien.
Dit werkt echter al niet,hij geeft alleen de 1e record omdat in de tabel alle waardes zijn ingevuld bij dat 1e record.
Het moet dus zo zijn dat die altijd alles weergeeft en niet afhankelijk is van alle ingevulde vakken.
Dus bij geen zoekwaarde moet die alle 6 records laten zien.
En bij de zoekwaarde kamers bij achternaam zal die alle mensen die kamers heten moeten laten zien. Ook al is er verder niets van dat record ingevuld zoals eerstenaam.
Hoop dat het ongeveer duidelijk is!
Zelf denk ik trouwens dat de LIKE * in de strings (zie VBA code) moet worden vervangen door iets wat zowel ingevulde als lege vakken kan laten zien.
Misschien door IS NULL ???
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft of het werkend kan maken.
Suc6