Probleem met dual view

Pagina: 1
Acties:

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:18
Goedenmiddag,

ik heb sinds kort een 2e monitor erbij gezet op mn bureau.. het monitortje is niets mis mee ik heb de computer uitgezet, dvi-> vga converter op mn videokaart geprikt en de monitor aangesloten.
niets mis mee hij doet het perfect bij het opstarten enzovoorts.
maar nu komt het probleem.. ik kan dual view niet aanzetten! het lukt wel aleen dan heb ik op 1 scherm maar een half schermen de ander gaat dan gewoon mooi uit. horizontale uitbreiding lukt wel maar dan fungeren ze allebij als 1 monitor en dat is niet de bedoeling.

hoe kan ik dit probleem oplossen?

ik heb de search wel gebruikt aleen ik kom aleen problemen tegen met pci videokaartjes ..

mijn videokaart:

Nvidia GF FX 5900XT

mvg joon

Verwijderd

Zat ik vanmorgen ook mee te rotzooien. Je moet Dualview aanzetten bij nView Display Mode. Dat zit in Display Properties > Settings > Advanced > En dan het Geforce tabblad. Als het daar aanstaat dan kijk even bij Display Properties > Settings of er daar 2 monitoren te zien zijn. Als dat zo is klik dan 1 keer op de 'grijze' monitor en vink 'Extend my Windows desktop onto this monitor. Zo zal het moeten werken. Hoop ik ;)

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Als je wat meer mogelijkheden/ informatie wilt, zoek dan even op Ultramon. Da's een tooltje om twee (of meer) monitoren te gebruiken.

• joon
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 14:33:
Zat ik vanmorgen ook mee te rotzooien. Je moet Dualview aanzetten bij nView Display Mode. Dat zit in Display Properties > Settings > Advanced > En dan het Geforce tabblad. Als het daar aanstaat dan kijk even bij Display Properties > Settings of er daar 2 monitoren te zien zijn. Als dat zo is klik dan 1 keer op de 'grijze' monitor en vink 'Extend my Windows desktop onto this monitor. Zo zal het moeten werken. Hoop ik ;)
sorry dat werkt niet.

als ik bijv. naar beelscherm eigenschappen ga en dan naar instellingen dan zie ik maar 1 scherm.

als ik naar geavanceerd ga en dan naar nview dan zie ik ook maar 1 scherm maar ik kan wel clone horizontale uibreiding en verticale uitbreiding inschakelen en dat is over die 2e monitor.

als ik de wizard gebruik die bij de nvidia drivers zit en dualview kies, daarna de resoluties per monitor kies (gewoon 1024x768) en dan op preview druk dan gaat er 1 monitor uit en de andere blijft aan op een zeer lage refreshrate (dat weet ik omdat het pijn aan mn ogen deed B) ) als ik de computer daarna opnieuw opstart dan is de andere monitor uit en dan is er niets meer te zien op die ernaast omdat de resolutie wel lijkt te staan op 640x480 over 1024x768 :'( ik moet dan vervolgens op reset drukke en de 2e monitor loskoppelen om weer normaal verder te kunnen met windows
wokkie15620 schreef op 13 mei 2004 @ 14:37:
Als je wat meer mogelijkheden/ informatie wilt, zoek dan even op Ultramon. Da's een tooltje om twee (of meer) monitoren te gebruiken.
ultramon heb ik al geprobeerd.. ik kan niets vinden in dat programma over dualview

[ Voor 12% gewijzigd door joon op 13-05-2004 14:43 ]

Verwijderd

Kan het niet zijn dat de monitor die uitgaat misschien niet de refreshrate aankan die hij op dat moment krijgt? Denk het niet maar het is een suggestie.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 14:50:
Kan het niet zijn dat de monitor die uitgaat misschien niet de refreshrate aankan die hij op dat moment krijgt? Denk het niet maar het is een suggestie.
In dat geval zou de monitor wel te zien moeten zijn bij de beeldscherminstellingen...

Als je bij de instellingen kijkt staat het tweede beeldscherm dan wel vermeld bij display (in het dropdown-menuutje)?

En heb je bij de monitor die wel te zien is aangevinkt: "Use this device as the primary monitor" of "extend my Windows desktop onto this monitor" ? (of equivalent in het Nederlands;) )

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• joon
kazz1980 schreef op 13 mei 2004 @ 14:54:
[...]
En heb je bij de monitor die wel te zien is aangevinkt: "Use this device as the primary monitor" of "extend my Windows desktop onto this monitor" ? (of equivalent in het Nederlands;) )
ja dat wel, horizontale uitbreiding werkt gewoon en dan geeft het programma bij nview ook 2 schermen aan 1a en 1b en die kan ik ook schakelen met die primary optie dat is geen probleem verder maar die extend optie is hetzelfde als horizontale uitbreiding dus veel zal het niet uithalen ..

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ok.
...maar dan fungeren ze allebij als 1 monitor en dat is niet de bedoeling.
Wat bedoel je hier eigenlijk mee??
Dat ze samen 1 desktop vormen, of dat ze beiden hetzelfde beeld geven? En wat wil je bereiken?

• joon
kazz1980 schreef op 13 mei 2004 @ 15:12:
Ok.

[...]

Wat bedoel je hier eigenlijk mee??
Dat ze samen 1 desktop vormen, of dat ze beiden hetzelfde beeld geven? En wat wil je bereiken?
dat ze samen 1 desktop vormen ja.

maar na het gebruik van de nvidia desktop wizard is het toch gelukt. daar kon ik meer instellingen vinden over het maximaliseren van vensters en op welk scherm enzovoorts zonder dual view maar met horizontale uitbreiding :) bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 5% gewijzigd door joon op 13-05-2004 15:16 ]

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

joon schreef op 13 mei 2004 @ 15:16:
[...]

dat ze samen 1 desktop vormen ja.

maar na het gebruik van de nvidia desktop wizard is het toch gelukt. daar kon ik meer instellingen vinden over het maximaliseren van vensters en op welk scherm enzovoorts zonder dual view maar met horizontale uitbreiding :) bedankt voor jullie hulp :)
ok! ;) np. Veel plezier dr mee... 2 beeldschermen op 1 PC roelt, ik kan niet meer zonder ;)

• joon
ok nou breekt mn klomp dus he..
ik start de computer opnieuw op... tadaa ! 2e scherm weer uit 1e scherm geeft amper beeld..

ik snap er niets meer van :'(

edit:

opgelost!! :D ik heb de monitor kabels omgedraait op mn videokaart zodat ik primary enzo niet hoef om te schakelen en dat heeft het gefixt :D

[ Voor 35% gewijzigd door joon op 13-05-2004 17:32 ]

Pagina: 1