Toon posts:

Kan niet zoeken naar computers in netwerkomgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje. Ik kan namelijk niet zoeken naar computers in mijn netwerklocaties.

Nadat ik de faq heb gelezen kan ik wel in mijn computers in het netwerk komen door \\ip-adres\ te typen in internet explorer, maar ik zie nog geen computers in mijn netwerk locaties. Als ik dan druk op zoeken naar computers in netwerkgroepen dan geeft die aan:
code:
1
2
3
Computer is momenteel niet toegankelijk. U heeft mogelijk niet de juiste machtegingen 
voor deze netwerkbron. De lijst met servers voor deze netwerkgroep 
is momenteel niet berijkbaar.

De groep waarop alle computers staan heet btw computer.

Verwijderd

1) heb je zelf wel een goed IP?
2) Staat op de opgegeven computer wel bestandsdeling aan?
3) zijn er directory's gedeelt?
4) heb je toegang tot de directory's
5) ben je goed ingelogd??

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04

nzyme

terror

welke os draai je, en idd lijkt dit op een probleem met win9x icm met 2k of xp. securitypolicy etc.

| Hardcore - Terror |

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:50
Installeer alle updates! Ook SP1 van XP is belangerijk om probs te verkomen.

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

K-Jay

Klaas Jan

Wat voor netwerkkaart gebruik je? Ik had zelf ook last van dit soort geintjes, totdat ik mijn cheapass Realtek verruilde voor een nette 3Com. Nu werkt alles perfect.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Topicstarter
Alle computers zijn gedeeld en draaien allemaal windows xp met sp1. Ze zitten allemaal met kabel aan de router vast. Ik heb inmiddels bij 2 computers de problemen opgelost, maar bij de computer die de foutmelding (die van mijn eerste post) aangeeft bij het zoeken naar computers in mijn netwerklocaties kan ik nog steeds niet inkomen. Ik kan daarvandaan wel in andere computers komen, maar ik kan vanuit andere computers niet in deze computer komen.

Op alle andere computers kan ik wel gewoon zoeken naar computers in mijn netwerklocaties.
Wat voor netwerkkaart gebruik je? Ik had zelf ook last van dit soort geintjes, totdat ik mijn cheapass Realtek verruilde voor een nette 3Com. Nu werkt alles perfect.
ik heb idd een realtek erin zitten. Ik weet niet of dit echt zo´n groot prpbleem kan zijn, maar als jij ook die problemen had dan moet ik maar eens gaan zoeken naar een andere netwerk kaart.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 14:40 ]

Verwijderd

Als je wel verbinding kan maken met andere pc's is je netwerkkaart gewoon ok, dus das geen probleem.

Heb je misschien een firewall draaien op de pc die niet toegankelijk is?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 15:34:
Als je wel verbinding kan maken met andere pc's is je netwerkkaart gewoon ok, dus das geen probleem.

Heb je misschien een firewall draaien op de pc die niet toegankelijk is?
Nee dat was eerst het geval ik heb alle firewalls ingesteld zodat ze alle computer gewoon toestan (ip-range ingevoerd)
Pagina: 1