[win2k3]faxservice -> 2 modems in pool?

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
Ik ben bezig om in windows 2003 een faxservice op te zetten, waar de gebruikers in het domein gebruik van kunnen maken. Werkt eenvoudig, wizard volgen, next next finish. Voor de test heb ik een extern faxmodem ergens in de kast gevonden, het werkt ook nog allemaal.

Maar dan nu de vraag: ik heb 2 analoge telefoonlijnen ter beschikking, ik wil eigenlijk ook 2 faxmodems aansturen, waarbij ik de modems in een modempool wil plaatsen (net zoals je dat met gelijksoortige printers kunt doen: de printqueue verdelen over meerdere printers), en aangezien je die fax benadert zoals een printer vermoed ik dat het wel mogelijk is.

Nou wil ik, voor ik producten gan kopen en een productieserver onderuit ga halen om er modems in te stoppen, graag horen of iemand hier ervaring mee heeft.
Anyone?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Gebruik de online help eens en je zult zien dat die een schat aan informatie bevat:
Microsoft Fax Service Manager
Help -> Help Topics

Fax device limitations
Fax has the following fax device limitations for Windows Server 2003 family computers:
- Windows Server 2003, Web Edition --> 1 device
- Windows Server 2003, Standard Edition --> 4 devices
- Windows Server 2003, Enterprise Edition --> Unlimited
- Windows Server 2003, Datacenter Edition --> Unlimited

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
wauw _/-\o_
Ik kom nog uit het tijdperk dat als je op help drukte, je dingen te zien kreeg als "hier zou wat informatie kunnen staan" en "geen informatie beschikbaar", maar de online help van win2k3 is gewoon goed! ;) Ik heb de info die jij verder geeft nog niet gevonden, maar als jij zegt dat je met de standaardversie al 4 modems in een "group" kan gooien is dat absoluut al genoeg, mijn dank!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Fax Service Manager -> Concepts -> Deploying Fax -> Hardware planning.

Geen dank, vond het een leuke vraag en heb er zelf ook weer wat van opgestoken :)