Hier op de site van ati kan je een filmpje van de bijzonder coole demo van de X800 downloaden met Ruby in de hoofdrol. Het is een bijzonder cool filmpje waarin tussendoor een heleboel coole shader technieken gebruikt worden. Je kon er natuurlijk vergif op innemen dat er een hack uit zou gaan komen waarbij die demo ook op een andere kaart zou kunnen draaien. Ik heb nu een Radeon 9600 XT met 256 MB, en met de eerste hack zag de demo er zo uit op mijn pc:

Veel shaders die worden gebruikt, worden blijkbaar niet ondersteund op mijn kaartje. Ondertussen is er een betere hack uit waarin wat oudere shaders worden gebruikt, waarna de demo er zo uit gaat zien:

Ik vind het er bijzonder knap uitzien voor "mijn ouderwets kaartje"
. Als je de demo met de parameter -debug runt kan je met 'M' een aantal leuke features aanzetten en kan je er bijvoorbeeld achterkomen dat er zo'n 400.000 polygonen op je scherm worden getoverd!

Voor de breedbanders onder ons (de demo is 130 MB) is het misschien erg leuk om ook eens te gaan kijken.
Link met de hack. Hier staat ook een hack tussen waarmee je de demo ook op een GeForce FX kan spelen
Hier heb ik al deze wijsheid vandaan.
-edit: Thumbnails toegevoegd. Bedankt voor de hint! Dit is mijn eerste topic namelijk. Alleen denk ik niet dat op jouw manier de laadtijd er minder van wordt. Het plaatje wordt namelijk in de browser gesized, niet serverside. Ik ga meteen ff echte thumbnails maken
-edit: done, het zijn nu verkleinde jpg's met links naar de originele png's

Veel shaders die worden gebruikt, worden blijkbaar niet ondersteund op mijn kaartje. Ondertussen is er een betere hack uit waarin wat oudere shaders worden gebruikt, waarna de demo er zo uit gaat zien:

Ik vind het er bijzonder knap uitzien voor "mijn ouderwets kaartje"

Voor de breedbanders onder ons (de demo is 130 MB) is het misschien erg leuk om ook eens te gaan kijken.
Link met de hack. Hier staat ook een hack tussen waarmee je de demo ook op een GeForce FX kan spelen
Hier heb ik al deze wijsheid vandaan.
-edit: Thumbnails toegevoegd. Bedankt voor de hint! Dit is mijn eerste topic namelijk. Alleen denk ik niet dat op jouw manier de laadtijd er minder van wordt. Het plaatje wordt namelijk in de browser gesized, niet serverside. Ik ga meteen ff echte thumbnails maken
-edit: done, het zijn nu verkleinde jpg's met links naar de originele png's
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 17:31 . Reden: zie hierboven ]