Farcry met 5900xt

Pagina: 1
Acties:

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:05
Hee

ik heb een leadtek nvidia fx 5900xt nu heb ik een probleem met farcry als ik ongeveer zeg een 30 min farcry speel gaat de achtergrond in de verte hele vage kleuren geven. het vage is dat dit alleen met farcry is, met ut2k4 niet met cod niet ga zo maar verder

airflow heb ik zeker wel genoeg namelijk 2x in 2x out en me proc is wc cooled

hij is niet overgeclockt or what so ever.

waar kan dit aan liggen. ik zat zelf te denken aan de install van farcry maar die heb ik al 2 keer opnieuw gedaan maar blijft het zelfde

What we do in life echo`s in eternity

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Nieuwste drivers??

Ook de patch van farcry? (volgens mij 1.1)

• Quickkie
  • Laatst online: 09:05
drivers van nvidia zijn 56.72 en farcry is voledig geupdate weet niet welke versie maar wel geupdate

What we do in life echo`s in eternity

Verwijderd

Zelf heb ik ook de FX5900XT (maar dan van Club3D) en ook bij mij merk ik dat hij het erg moeilijk krijgt bij Far Cry. Volgens mij heeft het toch met de 'zwaarheid' van het spel te maken. Want ook zoals de TS zegt, bij andere spellen, bij mij onder andere UT2004, Painkiller en Prince of Persia Sands of Time, doet hij het perfect. Ik heb dus gewoon het idee dat Far Cry als enige echt het uiterste vergt van je videokaart en dat hij daarom wat artifacts gaat geven.

Wat ook een mogelijkheid is, is dat je koeler op je videokaart zelf wat brak is of slecht zit gemonteerd... Ik zou het iig even checken. Better safe than sorry :)

edit: wie weet is het gewoon een driverprobleem, dat kan natuurlijk ook nog gewoon... Houd de driverupdates van nVidia en de updates van Far Cry zelf even in de gaten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 14:01 ]

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 14:00:
Ik heb dus gewoon het idee dat Far Cry als enige echt het uiterste vergt van je videokaart en dat hij daarom wat artifacts gaat geven.
Dat lijkt me sterk. Over het algemeen gebeurt dat pas als je kaart te ver hebt overgeclocked of als de kaart echt te warm wordt...

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
far cry heeft toch minimaal 512 MB intern geheugen nodig, en dan nog zal ie swappen met je hd.
Bij 1 Gb intern geheugen swapt ie niet meer. Misschien dat het dus aan je intern geheugen ligt.

En even de temp van je 5900XT controleren.

• Griffin

Griffin

Is mythical

dat farcry 1GB aan intern geheugen nodig heeft heb ik geen last van.

ik draai met mijn specs (zie sig) het spel vloeiend op zn 30 - 40 frames

alles op high. nooit last van artifacs probs ofzo

Verwijderd

Griffin schreef op 13 mei 2004 @ 14:25:

Ik draai het zelfs vloeiend op mn OC' Asus ti4200
alles wel op high behalve schaduwen dat lust ie niet :+
Resolutie van 1024x768

Hij wordt ook ouder lol

Verwijderd

Ja sorry je hebt gelijk Dirk J, ik bedoel natuurlijk ook dat de kaart te warm wordt doordat het spel zoveel vergt van je systeem. Dat heeft weer tot gevolg dat er artefacts en dergelijke kunnen ontstaan.

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een club3d 5900 xt en heb soms ook last van artifacts alleen kan ik me het niet voorstellen dat het door een te hoge temperatuur komt. Er zit totaal geen logica in. Soms na 30 seconden spelen artifacts, even naar de grond kijken en daarna zijn de artifacts verdwenen. Na een uur spelen komen ze weer terug en dan opeens weer weg...
Ook heb ik vaak dat hij terug springt naar mijn desktop met een critical error. Ik las dat ATI kaartjes hier vaak last van hebben, maar dat de NVIDIA hier minder last van zou moeten hebben, maar niets is minder waar bij mij. Ik merk als ik Norton uitzet dat hij er dan minder last van heeft.
Nog meer mensen met een 5900xt hier die hier last van hebben? Eventuele oplossingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Roelos op 13-05-2004 14:49 ]

Verwijderd

Griffin schreef op 13 mei 2004 @ 14:25:

Alles op high en dan 30/40 fps met een 9600XT? Da's knap, dan ben je een stuk rapper dan een 9800XT of een 5950 ultra. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.de.tomshardware.com/graphic/20040504/images/image062.gif

(ik neem aan dat je geen FSAA en AF aan hebt staan, dus je hebt niet alles op high. ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 15:31 ]

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:10

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik draai met mijn ati 9700pro @ 392/340 en alles op high gewoon vloeiend.
fps weet ik nie.
Ik heb ook AA en AF op 2 x staan.
Zonder die overclock draaid alles op medium niet eens goed 8)

Een vriend van mij heeft ook die Gforce FX en ook het 'artifact' probleem, hij heeft zijn kaart overgeclocked en nu is het weg :? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Mud.Starrr op 13-05-2004 15:42 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 15:28:
[...]

Alles op high en dan 30/40 fps met een 9600XT? Da's knap, dan ben je een stuk rapper dan een 9800XT of een 5950 ultra. :)

[afbeelding]

(ik neem aan dat je geen FSAA en AF aan hebt staan, dus je hebt niet alles op high. ;) )
als je het zo ziet niet nee. (geen fsaa en af)

maar in het spel (net ff gekeken) alles op high behalve draw distance (med) en dan 30 - 35 fps. (40 iets te hoog srry)

maar voor de rest loopt ie goed

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 13-05-2004 16:35 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

offtopic:
Ik draaide Farcry met 512MB aan intern geheugen met een Club3D FX5900XT @ stock, af en toe stotterde de videokaart, (alles op VERY HIGH). Nu heb ik 1024MB in Dualchannel, en nu stottert farcry geen moment! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 13-05-2004 18:16 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Ik heb een PoV 5900 XT en die draait FarCry @ stock-speeds zelfs gewoon lekker. Niet alles op high, het meeste op medium, en water/environment etc. draait op medium, geen last van haperingen. Zodra ik hem overclock (wat direct 700 puntjes in de plus scheelt in 3DMark03) gaat ie dus juist wel haperen (zelfde settings), echter heb ik geen last van artifacts. Ik vindt het prima zo, ik heb ook een Gb. aan geheugen, misschien is dat voor iedereen wel aan te raden.

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
ik vind het zo raar dat er zo weinig verschil zit tussen een gf4 ti 4200 en een 5900xt of een radeon 9700/9800 icm farcry. mijn ti 4200 draait farcry prima op 1280x1024 met alles op medium (40fps), maar zo te zien heb ik redelijk weinig aan een upgrade naar een 5900xt of zelfs radeon 9800 (behalve fsaa en ani), beetje jammer.....

Verwijderd

AjodokusK schreef op 14 mei 2004 @ 12:37:
ik vind het zo raar dat er zo weinig verschil zit tussen een gf4 ti 4200 en een 5900xt of een radeon 9700/9800 icm farcry. mijn ti 4200 draait farcry prima op 1280x1024 met alles op medium (40fps), maar zo te zien heb ik redelijk weinig aan een upgrade naar een 5900xt of zelfs radeon 9800 (behalve fsaa en ani), beetje jammer.....
Zo raar is dat niet. Een heleboel mensen lijken vaak te vergeten dat de geforce 4Ti serie een erg krachtige was. Qua prestaties/rekenkracht zit deze kaart bijna altijd tussen een geforce fx5700 en een fx5600ultra (zie bijvoorbeeld) http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Hij kan alleen geen directx9 effecten. (maar die worden niet eens heel erg veel gebruikt in farcry zie http://www.firingsquad.com/hardware/far_cry_nvidia/ )

• masser120
  • Laatst online: 04:43
YellowNeck schreef op 13 mei 2004 @ 18:16:
offtopic:
Ik draaide Farcry met 512MB aan intern geheugen met een Club3D FX5900XT @ stock, af en toe stotterde de videokaart, (alles op VERY HIGH). Nu heb ik 1024MB in Dualchannel, en nu stottert farcry geen moment! :*)
Dat kan dus ook de rede zijn van de Artifacts, te langzaam geheugen.

Verwijderd

AjodokusK schreef op 14 mei 2004 @ 12:37:
Sorry, maar ik geloof er geen kont van dat jij met een Ti4200 40fps haalt op 1280x1024 :X . Geloof er niks van. Denk dat je het OF verkeerd meet etc. of iets anders ....:X . Kan haast niet met die kaart :+

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 12-08 23:07
Ik draai FarCry met mijn Geforce4 Ti 4200 64 mb in 1024 * 768 met alles op

Medium en geen centje pijn :*)

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
zeg mssl, waarom denk je dat ik hier onzin verhalen loop te verkondigen, wat zou ik daarmee winnen. ik meet het gewoon met "~" /r_displayinfo 1 in farcry zelf dus het lijkt me sterk als dat niet klopt. beetje jammer dat je je eigen frustratie op mij botviert, is nergens voor nodig.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Quickkie schreef op 13 mei 2004 @ 13:40:
Hee

ik heb een leadtek nvidia fx 5900xt nu heb ik een probleem met farcry als ik ongeveer zeg een 30 min farcry speel gaat de achtergrond in de verte hele vage kleuren geven. het vage is dat dit alleen met farcry is, met ut2k4 niet met cod niet ga zo maar verder

airflow heb ik zeker wel genoeg namelijk 2x in 2x out en me proc is wc cooled

hij is niet overgeclockt or what so ever.

waar kan dit aan liggen. ik zat zelf te denken aan de install van farcry maar die heb ik al 2 keer opnieuw gedaan maar blijft het zelfde
Installeer eens andere drivers, heb paar dagen terug ongeveer hetzelfde gehad. Maar ik kon helemaal niet meer spelen, alle textures waren weg of misvormd :X 8)7 Heb dan nieuwere catalyst 4.5 ipv 4.4 geïnstalleerd en probleem was weg. Toch heeft het een lange tijd op 4.4 goed gedraaid. :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 22:48:
[...]

Sorry, maar ik geloof er geen kont van dat jij met een Ti4200 40fps haalt op 1280x1024 :X . Geloof er niks van. Denk dat je het OF verkeerd meet etc. of iets anders ....:X . Kan haast niet met die kaart :+
Weet je überhaupt wat voor een über-kaarten die GF 4 Ti serie wel niet was?? "Met die kaart" klinkt heel erg denigerend alsof je het over een budgetkaart hebt.. |:( De Ti 4200 is niet bepaald een magere kaart, hij is zelfs nog nieuw te verkrijgen bij Asus voor rond de 130 €.. Je kan de Ti 4200 vergelijken met de FX 5900 XT van nu, alleen heeft ie dan geen DX9 ondersteuning.. Dus vallen bepaalde DX9 deeltjes van het spel gewoon weg (dus issie ook lekker snel...).

Hetzelfde met mijn GeForce 2 MX 400.. Daar run ik ook FarCry op rond de 40 fps.. Waarom? Omdat die kaart DX7 is, en veel van de nieuwere lightings/shadows niet aankan.. Oké, het water ziet er dan misschien niet zo mooi uit, en er is natuurlijk nooit zo veel detail aanwezig als bij mijn FX 5900XT, dat neemt niet weg dat veel mensen al heel snel de potentie van iets oudere videokaarten gaan onderschatten.. Pas als een kaartje gaat schokken in de laagste resolutie met alle details op low, dan maggie van mij in de prullenbak (of in een workstation gepleurd worden). B)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 08:42:
[...]

Weet je überhaupt wat voor een über-kaarten die GF 4 Ti serie wel niet was?? "Met die kaart" klinkt heel erg denigerend alsof je het over een budgetkaart hebt.. |:( De Ti 4200 is niet bepaald een magere kaart, hij is zelfs nog nieuw te verkrijgen bij Asus voor rond de 130 €.. Je kan de Ti 4200 vergelijken met de FX 5900 XT van nu, alleen heeft ie dan geen DX9 ondersteuning.. Dus vallen bepaalde DX9 deeltjes van het spel gewoon weg (dus issie ook lekker snel...).

Hetzelfde met mijn GeForce 2 MX 400.. Daar run ik ook FarCry op rond de 40 fps.. Waarom? Omdat die kaart DX7 is, en veel van de nieuwere lightings/shadows niet aankan.. Oké, het water ziet er dan misschien niet zo mooi uit, en er is natuurlijk nooit zo veel detail aanwezig als bij mijn FX 5900XT, dat neemt niet weg dat veel mensen al heel snel de potentie van iets oudere videokaarten gaan onderschatten.. Pas als een kaartje gaat schokken in de laagste resolutie met alle details op low, dan maggie van mij in de prullenbak (of in een workstation gepleurd worden). B)
*Heb zelf een Ti4600 :z . En weet niet wat voor systeem verder jullie hebben maar vind het zeker niet allemaal vlekkeloos draaien en dat ben ik niet als enige.

offtopic:
Sorry voor botte toon van vorige post :X Niet echt de bedoeling

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 10:53 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:46

DaWaN

'r you wicked ??

Bij mn broer schokte FarCry als een gek op zn Ti4400 alles op High (zonder FSAA en AA dan ;) ) 1 gig Ram erin en gewoon helemaal vloeiend op High B)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Jah, en we weten onlangs ook wel dat FarCry niet alleen veel vergt van de GPU, maar ook lust wel een gigabyte RAM voor ontbijt, en het liefst knaagt ie ook nog eens 64-bit als middag-eten.. Eigenlijk is het spel ook maar net voor de high-end machines van nu gemaakt.. Iedereen die denkt dat ie met 512 mb. ram en een Athlon XP 1800, en zijn Radeon 9700 pro het nog een lange tijd uithoudt (rekening houdend met Half-Life 2 e.d.) kan ophouden met dromen..

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Heb zelf een MSI-FX5900XT zelfde probleem.
Haperingen en achtergronden vertoonde af en toe wazig blauw.
Nu heb ik Norton Internet Security eraf gehaald en Panda Platinum erop gezet.
Scheeld mij al een heel stuk nu alles ook op mdium gezet enklaar draait nu als een trein.
Wel nieuwste driver van Nvidia.

Systeem : os/ win XP , Mobo/ MSI neo fisr2 met een amd64 3200, geheigen 1 Gb Geil golden dragon,

Gadget Freak

Verwijderd

Om even in te haken op het Geforce 4 Ti verhaal een paar posts terug: ik heb óók een ASUS Ti4200 (128MB 8X), en die draait Far Cry heel goed (>60 fps) op 1024x786 high detail (geen fsaa / af), ondersteund door een P4 @ 3.7Ghz en 1 GB corsair

Verder was er een known driver issue met Far Cry en Nvidia, de nieuwe patch 1.1 heeft het opgelost...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 10:48 ]

• Roelos
  • Niet online
Roelos schreef op 13 mei 2004 @ 14:47:
Ik heb een club3d 5900 xt en heb soms ook last van artifacts alleen kan ik me het niet voorstellen dat het door een te hoge temperatuur komt. Er zit totaal geen logica in. Soms na 30 seconden spelen artifacts, even naar de grond kijken en daarna zijn de artifacts verdwenen. Na een uur spelen komen ze weer terug en dan opeens weer weg...
Ook heb ik vaak dat hij terug springt naar mijn desktop met een critical error.
Mijn problemen zijn bij mij verdwenen na het installeren van de onlangs verschenen Forceware Drivers 61.12.
Hoe zijn de ervaringen van anderen?

Verwijderd

Ik heb inderdaad ook net de Forceware Drivers 61.12 gedownt.. En tja, wat kan ik zeggen.. Ben er goed over te spreken.. Ik merk héééééél erg duidelijk dat FarCry het stukken beter doet!! (wie verder ooK??) Ik kan gewoon écht alles op high zetten en 2 x aa en af @ 1024 x 768 en het draait écht heerlijk!! Wat een mooie environments!! :P:P Hij schokt alleen wanneer er een checkpoint is.. (denk alleen dat dit meer CPU/geheugen gerelateert is, van de zomer ff upgraden naar AMD64) Bij actie heb ik geen eens last van framedrops..
Pagina: 1