Hoe zorg ik voor enige beveiliging bij kabelinternet? Een firewall? Maar welke en hoe? Ik heb geen extra pc voor linux. Heb wel gehoord van mini distro's van linux die gebruikt kunnen worden als firewall. Verder wordt ZoneAlarm (download.com) ook veel gebruikt, is dat wat?
Ik gebruik zelf BlackICE, ik heb zonealarm gehad maar ik vond het niet echt wat... Kwam meer omdat ik BlackICE gewent was want hij werkt wel EN is gratis
...
Een firewall is iig nooit weg...
Een firewall is iig nooit weg...
BlackIce gratis? Waar? Schijnt inderdaad een van de betere te zijn.
Zie:
http://securityportal.com/articles/pf_main20001023.html
Zie:
http://securityportal.com/articles/pf_main20001023.html
Verwijderd
Zone alarm van Zonelabs zuigt! In veel gevallen komt het voor dat kabelinternet via DHCP (dynamisch verkrijgen van een ipadres) zonealarm een acknoledgement van de dhcpserver ziet als een attack, en deze blocked. Hierdoor kun je dus geen nieuwe lease meer krijgen, en heb je dus geen ip om mee te internetten! Veel mensen hebben dit niet in de gaten en bellen hun provider om te kankeren
LOL
Natuurlijk zijn er mensen die dit progje goed kunnen configureren, maar als je niet veel verstand hebt van firewall-configuratie, kun je beter Norton Firewall of inderdaad Black-ice gebruiken
Natuurlijk zijn er mensen die dit progje goed kunnen configureren, maar als je niet veel verstand hebt van firewall-configuratie, kun je beter Norton Firewall of inderdaad Black-ice gebruiken
[flauwmodus]
Heel simpel eigenlijk: een schaar
Gewoon het kabeltje doorknippen of als je dat niet wilt het kabeltje eruit halen
[/flauwmodus]
Heel simpel eigenlijk: een schaar
Gewoon het kabeltje doorknippen of als je dat niet wilt het kabeltje eruit halen
[/flauwmodus]
LOL, ik niet en replyde gewoon omdat hij bovenin stondOp dinsdag 19 juni 2001 21:51 schreef jxs2000 het volgende:
oh hehe LOL keek net even naar de datum van die posting20 december 2000! hehe
Hardware ?
Vigor 2200 475.-
Vigor 2200 475.-
En toen was m'n signature weg :(
Pfffff.....wat is er met jou man?Op dinsdag 19 juni 2001 21:54 schreef -Marco- het volgende:
alles behalve blackice
BlackIce wordt hier net door evaren tweakers aangeraden en jij weet het wel weer ff beter. Dit is het derde topic waarin ik een serieus antwoord wil gaan geven en jouw idioterie tegenkom.
[excuses aan modjes-adjes mode]
Maar ik vind dit een beetje triest worden
[/excuses aan modjes-adjes mode]
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Verwijderd
Tja slechte nachtrust gehad de laatste tijdOp dinsdag 19 juni 2001 21:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Pfffff.....wat is er met jou man?
[excuses aan modjes-adjes mode]
Maar ik vind dit een beetje triest worden
[/excuses aan modjes-adjes mode]
Lees maar eens op GRC wat Steve Gibson van BlackIce vind.Op dinsdag 19 juni 2001 21:57 schreef HeatWave het volgende:
BlackIce wordt hier net door evaren tweakers aangeraden <bla>.
Verwijderd
quootje van Om3ga:
Lees maar eens op GRC wat Steve Gibson van BlackIce vind.
Nou:
Lees maar eens op GRC wat Steve Gibson van BlackIce vind.
Nou:
LOL, hij is niet echt over blackice te spreken, blij dat ik ZA gebruikBlackICE Defender v2.5 ($39.95)
I did not have a current copy of BlackICE Defender around, but I felt that this was an important test. So I laid out $39.95 through Network ICE's connection to the Digital River eCommerce retailer and purchased the latest version (v2.5) of BlackICE Defender hot off the Internet. I had already removed all traces of ZoneAlarm and restarted the machine, so I installed BlackICE Defender, let everything settle down, and restarted the machine with my packet sniffer running on an adjacent PC.
As far as I could tell, BlackICE Defender had ABSOLUTELY NO EFFECT WHATSOEVER on the dialogs being held by the Zombies and Trojans running inside the poor "Sitting Duck" laptop. I knew that BlackICE Defender was a lame personal firewall, but this even surprised me.
The Zombie/Bot happily connected without a hitch to its IRC chat server to await further instructions. The Sub7 Trojan sent off its eMail containing the machine's IP and the port where it was listening. Then it connected and logged itself into the Sub7 IRC server, repeating the disclosure of the machine's IP address and awaiting port number. No alerts were raised, nothing was flashing in the system tray. The Trojans were not hampered and I received no indication that anything wrong or dangerous was going on.
I took a lot of grief after my LeakTest utility cut right through BlackICE Defender. Network ICE told everyone that LeakTest was "being allowed through" because it was a completely benign Trojan. I knew that was a load of bull (and they must have too), but it didn't really matter to me, and I had no affirmative means of proving otherwise.
Well . . . I have that now, and so do you.
I performed one final test: As I had with ZoneAlarm, I attempted to connect to the Sub7Server Trojan running inside the "Sitting Duck" machine on the IP and listening port number the Trojan was advertising all over the Internet . . . and it worked perfectly. I received Sub7's "PWD" prompt asking me to login.
Anyone want an "only used once"
copy of BlackICE Defender?
I certainly have no use for it.
To anyone who is still stubborn enough to insist that BlackICE Defender is actually good for something: PLEASE do not write to me. I don't want to hear it. I'm a scientist who will not find your mystic beliefs to be compelling. I respect your right to your own opinions, no matter how blatantly they fly in the face of logic and reality. That is, after all, the nature of faith. Happy computing. I suggest prayer.
NAT
nooit geen problemen
nooit geen problemen
It seemed like a good idea at the time
Verwijderd
[quote]Op dinsdag 19 juni 2001 21:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
BlackIce wordt hier net door evaren tweakers aangeraden en jij weet het wel weer ff beter. Dit is het derde topic waarin ik een serieus antwoord wil gaan geven en jouw idioterie tegenkom.
dus die hebben dan altijd automatisch gelijk
[..]
dus die hebben dan altijd automatisch gelijk
het zijn altijd de goede progjes die er mee kappen. atguard is een hele goeie.Op woensdag 20 juni 2001 01:44 schreef Zipje het volgende:
AtGuard is uit de handel maar voldoet ook uitstekend
net zoals met partition-it. eigenlijk beter dan partition magic. (destijds) nu wordt het niet meer gemaakt
This too shall pass
Verwijderd
Dan stel je die dhcp server toch in op trustedOp dinsdag 19 juni 2001 21:50 schreef jxs2000 het volgende:
Zone alarm van Zonelabs zuigt! In veel gevallen komt het voor dat kabelinternet via DHCP (dynamisch verkrijgen van een ipadres) zonealarm een acknoledgement van de dhcpserver ziet als een attack, en deze blocked. Hierdoor kun je dus geen nieuwe lease meer krijgen, en heb je dus geen ip om mee te internetten! Veel mensen hebben dit niet in de gaten en bellen hun provider om te kankerenLOL
Verwijderd
Agree, ZA werkt gewoon perfectOp woensdag 20 juni 2001 10:01 schreef SickBastard het volgende:
[..]
Dan stel je die dhcp server toch in op trusted
Verwijderd
een linux bak dr tussen schijnt ook prima te werken maar ik heb die stomme comp@q nog niet aan de praat dus nu heb ik nog gewoon mn norton pfw aan staan werkt ook prima
Verwijderd
Wat heeft NAT er nou mee te maken? NAT staat voor Network Address Translation -> kan je gebruiken om inet te delen...Op woensdag 20 juni 2001 01:23 schreef Strumxector het volgende:
NAT
nooit geen problemen
ik gebruik Zone Alarm Pro, werkt lekker
Pagina: 1