TV - computer en home cinema set

Pagina: 1
Acties:

• coentre
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06-2025
ik heb mijn computer aangesloten op mijn tv, die in een andere kamer stata.

nu wil ik een home cinema set achtig iets gaan kopen.
ik heb hier weinig verstand van, kan iemand me helepen

ik zag bvb bij de dixons, een boxensysteem voor op de pc en zag dat ik ook dit op de tv kan aansluiten.

dat klopt toch? is dit via scart??

maar waar ik nog mee zit, is dat als ik op mijn tv een film wil kijken die ik mijn dvd-rom heb zitten en de tv op AUX zet

krijg ik dan wel mijn geluid van de film van de computer?
ik heb namelijk nu mijn stereo op mijn tv aangesloten, en als ik nu een film kijk op mijn standalone dvd-speler, en deze schakelt automatisch over op de AUX
dan houd ik via de stereo het geluid van mijn originele tv-zender

kan ik hier iets aan doen

alvast bedankt

Verwijderd

snap er geen hout van.. probeer het eens normaal op te schrijven.

Wat is nu precies het probleem?

Pc -> audio+beeld -> tv -> audio -> home cinemasetje

dvd speler -> audio+beeld-> tv ->audio-> home cinemasetje

dat kan toch geen probleem zijn, meeste tv's hebben een audio uitgang welke je kan gebruiken. Anders kan je ook een scartblok gebruiken om het audio signaal van je tv te krijgen.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 13:40 ]

• coentre
ok sorry tis ook niet zo duidelijk

ten eerste kan ik een boxenste van bvb creative ook aansluiten op mijn tv

en ten tweede:
als ik video kijk op mijn tv via aux, krijg ik dan ook via het boxensysteem het geluid van de film te horen of van de originele tv-zender)
dit heb ik nl als ik dvd kijk van mijn standalone dvdspeler en het geluid via de stereo wil luisteren, die stereo is op de tv zelf aangesloten

zo ietsjes duidelijker, hoop het wel

Verwijderd

coentre schreef op 13 mei 2004 @ 13:42:

en ten tweede:
als ik video kijk op mijn tv via aux, krijg ik dan ook via het boxensysteem het geluid van de film te horen of van de originele tv-zender)
dit heb ik nl als ik dvd kijk van mijn standalone dvdspeler en het geluid via de stereo wil luisteren, die stereo is op de tv zelf aangesloten

op sommige tv's kan je direct boxen aansluiten, maar dat zal jij wel niet hebben. Dus in jouw geval zal je gebruik moeten maken van boxen met ingebouwde versterker (de bekende pc speakersetjes) welke je aansluit op een audio uitgang op je tv. Vaak zijn er tulp aansluitingen aanwezig of anders kan het met een scartblok.

2e vraag is een beetje vaag, ik neem aan dat je stereoset op je tv zit aangesloten? zoja dan krijg je natuurlijk ook het geluid van je tv binnen op je stereo.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 13:46:
[...]

op sommige tv's kan je direct boxen aansluiten, maar dat zal jij wel niet hebben. Dus in jouw geval zal je gebruik moeten maken van boxen met ingebouwde versterker (de bekende pc speakersetjes) welke je aansluit op een audio uitgang op je tv. Vaak zijn er tulp aansluitingen aanwezig of anders kan het met een scartblok.
Wat TS bedoelt is het volgende probleem: op het moment dat zijn tv op aux staat, wordt via dat scartblok nog gewoon audio uitgestuurd van de tv-tuner.

Dat gebeurt bij de meeste tv's. Als je een aparte audio-uitgang hebt, dan krijg je daar meestal wel het geluid op dat ook uit je speakers komt. Maar dat zit niet op iedere tv.

Kortom: audio van computer rechtstreeks op audioset en alleen een videosignaal naar de tv sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door dreamscape op 13-05-2004 13:49 ]

Punctuality is the politeness of kings

• coentre
maar ik heb dus nu bvb stereo aangesloten opde tv (voor bvb voetbalwedstrijden)

kijk ik nu een dvd en wil het geluid via de stereo hebben,dan schakelt hij voor het beeld over, agv de scartaansluiting
maar het geluid via de stereo blijft bvb op Nld 2 staan

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57
coentre schreef op 13 mei 2004 @ 13:49:
maar ik heb dus nu bvb stereo aangesloten opde tv (voor bvb voetbalwedstrijden)

kijk ik nu een dvd en wil het geluid via de stereo hebben,dan schakelt hij voor het beeld over, agv de scartaansluiting
maar het geluid via de stereo blijft bvb op Nld 2 staan
En daarom moet je dus het geluid van je dvd (of je computer dus) ook op je stereo aansluiten. Alleen moet je dan wel een stereo met verschillende ingangen hebben...

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

coentre schreef op 13 mei 2004 @ 13:42:

en ten tweede:

Eerst en vooral moet je je probleem toch wel nog wat beter trachten te omschrijven. En het eens nalezen om typo's eruit te slingeren. 8)7

Zoals ik het begrijp wil je het beeld van je PC op de TV laten afspelen, en dat met het geluid van de PC uiteraard.

Dat is natuurlijk mogelijk. Je zal dan natuurlijk wel die 2 signalen naar de TV moeten sturen. Als het geluid in stereo mag is het het makkelijkst. Je neemt de TV uit van de PC (die moet dat natuurlijk wel hebben), stuurt dat met een kabel naar de TV. Naargelang de aansluitingen op de TV kan je dat of met cinch kabels doen, of naar een SCART gaan, als je de laatse neemt kan je via de uitgang van de PC met een 3.5" (hoofdtelefoonstekkertje) naar een Scart-adaptor gaan. De verkrijgen bij elke electronicaboer.

De rest hangt allemaal van de kabeltjes af (of hoe je het aansluit). Meer specs van speakers en aansluitingen zijn nodig voor meer uitleg

• coentre
heb iig alweer een hele hoop info

thnx
Pagina: 1