Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kleurcodering vga kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een compaq s900 monitor staan zonder stekker eraan, nu heb ik op internet de codering kunnen vinden. Ik heb de 3 coaxjes aangesloten en alle Grounds maar bij de codering staat dat op de pennen 4 en 11 t/m 13 mon Id bit 0 t/m 3 aangesloten moet worden en op de pennen 12 en 13 horizon sync en vertical sync Nu was mijn vraag welk kleurtje met welk ID bit/of sync overeenkomt

groetjes Jaco

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

:w welkom, allereerst kon je met de search ook al het EEA vinden, maar wat extra info:

www.hardwarebook.net voor de VGA pinout.

Verder als je geen stekker hebt, kun je nog de kap eraf schroeven om te kijken of er bij de aansluiting op de print beschrijvingen staan, anders kun je het wel ZGA schudden. Nouja, de RGB+ bijbehorende GND kun je zo vinden, daarnaast heb je nog de v en h sync nodig, dan zijn er nog een paar id bits, vaak te herkennen aan een diode ervoor op de print richting de PC.

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
[rml][ EL] Stekker VGA er op zetten.[/rml] hier heb ik de pinout van mijn monitoren gepost... mischien heb je er wat aan :)

BramBoterham

Verwijderd

Topicstarter
hey het is nog niet gelukt eigenlijk hij deed het nog niet maar mij draden waren net weer een ander kleurtje dit is de pinout van mijn monitor ( Compaq s900 )
1 : Red
2: Green
3: Blue
4: Mon Id bit 2
5: Digital GND
6: Red GND
7: Green GND
8: Blue GND
9: niets
10: GND
11: Mon ID bit 0
12 Mon ID bit 1
13: Horizon SYNC
14: Ver SYNC
15: MON ID bit 3

Mijn kabel heeft coax Red, Green, Blue en overige draden zijn oranje, wit, zwart, groen, geel de drie coaxen weet ik dus aan te sluiten maar derest eigenlijk niet

Groeten jaco