Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd XP te ofrmateren ik dacht dat dit gewoon kon door de windows xp cd rom erin te stoppen terwijl ik in windows xp zat... hij starrte toen de pc opnieuw op en ik kreeg een dubbel menu de eerste optie is:
start Windows Xp Home Edition
en de tweede start windows setup
automatisch staat hij op de tweede en als ik niet binnen 3 seconde op de bovenste druk gaat hij proberen de setup uit te voeren hier geeft hij echter een fout over hal.dll

nou is het probleem dat ik allang niet meer wil formateren omdat het probleem (dat gewoon aan het netwerk lag in plaats van aan de computer in middels door mij zelf) is opgelost. Nu las ik op microsoft dat ik door op F8 te drukken de installatie zo zou kunnen annuleren... inderdaad wanneer ik op F8 druk krijg ik veel meer opties waaronder opstarten in veilige modes en opstarten met fout correctie en met dat hij fouten in een log bestand op slaat en dergelijke maar ik zie nergens de optie "setup annuleren staan"
nu is mijn vraag hoe krijg ik dit scherm weg?? en gaat hij weer gewoon windows xp home edition opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50

ralpje

Deugpopje

Opstarten zonder de cd-rom in de drive.
En een iets duidelijkere topicstart, in het vervolg. En zoeken kan ook geen kwaad :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 12:33:
ik heb geprobeerd XP te ofrmateren ik dacht dat dit gewoon kon door de windows xp cd rom erin te stoppen terwijl ik in windows xp zat... hij starrte toen de pc opnieuw op en ik kreeg een dubbel menu de eerste optie is:
start Windows Xp Home Edition
en de tweede start windows setup
automatisch staat hij op de tweede en als ik niet binnen 3 seconde op de bovenste druk gaat hij proberen de setup uit te voeren hier geeft hij echter een fout over hal.dll

nou is het probleem dat ik allang niet meer wil formateren omdat het probleem (dat gewoon aan het netwerk lag in plaats van aan de computer in middels door mij zelf) is opgelost. Nu las ik op microsoft dat ik door op F8 te drukken de installatie zo zou kunnen annuleren... inderdaad wanneer ik op F8 druk krijg ik veel meer opties waaronder opstarten in veilige modes en opstarten met fout correctie en met dat hij fouten in een log bestand op slaat en dergelijke maar ik zie nergens de optie "setup annuleren staan"
nu is mijn vraag hoe krijg ik dit scherm weg?? en gaat hij weer gewoon windows xp home edition opstarten?
Daar wordt waarschijnlijk mee bedoeld dat je op F8 drukt tijdens setup, en niet als ie aan het booten is. (Dan krijg je namelijk idd die opstartopties te zien).

Het wegwerken van die tweede keuze om XP Setup te starten kan je hier wel regelen:
Rechter-muisknop op Deze Computer, tabblad geavanceerd, en dan bij opstartinstellingen.
Standaard besturingssysteem moet je dan XP Home van maken, en de tijd dat het bootmenu te zien is 0sec.
(Correct me if I'm wrong, volgens mij kna je het zo opplossen)

[ Voor 12% gewijzigd door Laurenz op 13-05-2004 12:38 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Cdrom van windows XP eruit halen ofwel in je BIOS de bootopties voor de cd/dvdrom uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:58

Haan

dotnetter

Beetje wazig verhaal en wat moeilijk leesbaar..
Maar start je nou nog steeds op met die xp cd? Dat is tenminste wat ik uit je verhaal opmaak. En probeer anders eens in je bios in te stellen dat ie als eerste van de harde schijf boot.

edit:
en ik ben weer te traag 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Haan op 13-05-2004 12:39 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
-FoX- schreef op 13 mei 2004 @ 12:36:
Cdrom van windows XP eruit halen ofwel in je BIOS de bootopties voor de cd/dvdrom uitschakelen
Daar verdwijnt de Windows Setup keuze in het bootmenu nog niet mee..
Dan zorg je er alleen voor dat Windows Setup niet kan starten ;)

edit:

Hij boot al van de HDD, anders zou hij zn oude XP installatie niet kunnen starten, en ook setup niet (aangezien er wslk al setupbestanden op de hd staan).
Het bootmenu weghalen valt niet in de BIOS te regelen, en heeft volgens mij ook weinig te maken met het wel of niet opstarten met een Windows cd in de drive.
De optie "Windows Setup" staat immers toch wel in het bootmenu :)

[ Voor 40% gewijzigd door Laurenz op 13-05-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had inderdaad de setup cd rom al verwijderd

"Daar wordt waarschijnlijk mee bedoeld dat je op F8 drukt tijdens setup, en niet als ie aan het booten is. (Dan krijg je namelijk idd die opstartopties te zien).

Het wegwerken van die tweede keuze om XP Setup te starten kan je hier wel regelen:
Rechter-muisknop op Deze Computer, tabblad geavanceerd, en dan bij opstartinstellingen.
Standaard besturingssysteem moet je dan XP Home van maken, en de tijd dat het bootmenu te zien is 0sec.
(Correct me if I'm wrong, volgens mij kna je het zo opplossen)"

bedankt voor die uitleg het is nu inderdaad gelukt ik heb de onderste regel verwijderd (bij bewerken) en nu staat alleen windows xp home edition er nog in...

bedankt allemaal grtz
theDutchman85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 19:59:
ik had inderdaad de setup cd rom al verwijderd

"Daar wordt waarschijnlijk mee bedoeld dat je op F8 drukt tijdens setup, en niet als ie aan het booten is. (Dan krijg je namelijk idd die opstartopties te zien).

(Correct me if I'm wrong, volgens mij kna je het zo opplossen)"

bedankt voor die uitleg het is nu inderdaad gelukt ik heb de onderste regel verwijderd (bij bewerken) en nu staat alleen windows xp home edition er nog in...

bedankt allemaal grtz
theDutchman85
Maar je krijgt dus nog wel een bootmenu te zien?
Als je even bij "Lijst met besturingsystemen [x sec] weergeven" 0 invult krijg je als het goed is dat hele menu niet meer te zien :)
Tenzij je er geen last van hebt natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg geen bootmenu meer te zien aangezien ik toch nog maar 1 keuze heb denk ik heb hem gewoon op 5 seconde staan maar heb de keuze windows setup verwijderd.... het probleem is dus opgelost bedankt allemaal :D
Pagina: 1