Stel je hebt een lijst met namen onder elkaar:
piet
jan
klaas
kees
Achter elke naam staan buttons: edit en drop
Logische wijs, als je op de knop drop achter kees klikt wordt kees uit
de DB (mysql in dit geval) verwijderd.
Klik je op edit achter jan, kan je jan editen en de nieuwe waarde in de DB weggschrijven.
Nu heeft mijn PHP ver 5RC1 register_globals uit staan, wat natuurlijk goed is.
Maar kan dus nu niet meer script.php?action=dropjan bijv. gebruiken.
Hoe los je dit op een nette manier op dat je toch per button een unieke actie kan generenen?
Ik kan enkel bedenken door elke button een submitknop van een groot form te maken en daarin de value als string weer te geven en hem exploden ofzo?
dank.
PS. hier mijn code so far, let niet op javascript dat wordt denk ik niks op deze manier....
piet
jan
klaas
kees
Achter elke naam staan buttons: edit en drop
Logische wijs, als je op de knop drop achter kees klikt wordt kees uit
de DB (mysql in dit geval) verwijderd.
Klik je op edit achter jan, kan je jan editen en de nieuwe waarde in de DB weggschrijven.
Nu heeft mijn PHP ver 5RC1 register_globals uit staan, wat natuurlijk goed is.
Maar kan dus nu niet meer script.php?action=dropjan bijv. gebruiken.
Hoe los je dit op een nette manier op dat je toch per button een unieke actie kan generenen?
Ik kan enkel bedenken door elke button een submitknop van een groot form te maken en daarin de value als string weer te geven en hem exploden ofzo?
dank.
PS. hier mijn code so far, let niet op javascript dat wordt denk ik niks op deze manier....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <script type="text/javascript"> function _act(action, id, subid) { window.alert("blaat!"); } </script> <? / fetch active anuals $level = mysql_query ("SELECT MIN(year) AS min, MAX(year) AS max FROM nieuws WHERE active='yes' AND status!='deleted'"); $fetch_level = mysql_fetch_array($level); for($i=$fetch_level['min']; $i<=$fetch_level['max']; $i++) { print "<b>$i</b> <br>"; $items = mysql_query ("SELECT * FROM nieuws WHERE year=$i ORDER BY id, subid"); while ($fetch_items = mysql_fetch_array($items)) { print "ID: " . $fetch_items["id"] . " | SUBID: " . $fetch_items["subid"] . " end. "; print "<a href='javascript:_act(\"edit\", $fetch_items[id], $fetch_items[subid])'>[img]../objects/images/cms/edit.png></a[/img] "; print "<a href='javascript:_act(\"drop\", $fetch_items[id], $fetch_items[subid])'>[img]../objects/images/cms/drop.png></a>[/img]<br>"; } print "this will contain the edit boxes and codes for adding and deleteing points for $i! <br><br>"; } ?> |
mijn naam slaat nergens op, althans niet op mij :P