Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Koppelen meer dan één gsm aan bluetooth carkit

Pagina: 1
Acties:
  • 1.954 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee bluetooth Nokia gsm's, 1 werk en 1 privé, en zou beide telefoons tegelijkertijd aan één en dezelfde bluetooth carkit willen hangen.

Zijn deze dingen al op de markt? Volgens de Nokia helplijn zou hun CK-7W dit zelfs niet kunnen.

Anders een andere oplossing (behalve twee carkits kopen B) )

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55
Nog niet.
Binnenkort komt sony-ericsson met een nieuw model waarbij dat wel kan. HBH-300 als ik het goed heb.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal dan deze zijn (niet de HBH-300, wel uiterlijk gelijk - misschien EU model?)

http://www.sonyericsson.c...one=pp&lm=pp4_1&pid=10141

Uit het verhaaltje blijkt echter niet dat twee telefoons gelijk "bediend" kunnen worden...

• olof
Die bedoel ik ja.

Hoe wil je uberhaubt twee telefoons tegelijk op een carkit krijgen dan?
Je hebt toch maar 1 microfoon en 1 radio? Wordt anders een grote chaos.

Overigens komt er ook een luxer model van de HCB-300 de HCB-600. Die zal wat meer functies krijgen. o.a. spraakbesturing.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Ik ken ook alleen maar de carkits waar één telefoon tegelijk mee gebruikt kan worden. Wèl kunnen er meerdere profielen aangemaakt worden voor verschillende telefoons... Waarom niet gewoon een van je telefoons de deur uit doen? Ik vind dat ook zo patserig om met meer dan een telefoon rond te lopen.. Tjsa, als je een echte ouwehoer bent dan snap ik dat je baas niet wil opdraaien voor de kosten maar anders had ik die privé telefoon al lang de deur uit gedaan als ik jou was.

Verwijderd

Topicstarter
Het idee is dat je de auto instapt en dat de carkit vervolgens twee mobiele telefoons herkent.

Vervolgens word je gebeld op mobiel A, dat gaat over bluetooth. Een later telefoontje op mobiel B wordt eveneens via de carkit afgehandeld. Theoretisch toch (volgens mij) niet heel lastig?

Lastig wordt het wel als je met A belt, en op B gebeld wordt. Dat zou dan moeten resulteren dat B geen contact kan maken met de carkit en dús gewoon 30 seconden blijft overgaan.

Verwijderd

Topicstarter
Sierra; ik heb zo'n fijne restricted bedrijfstelefoon waarmee je te allen tijde bereikbaar moet zijn en overigens alleen collega's mee kan bellen. Heb liever ook maar één phone.

Overigens al ervaringen met de bluetooth functie van de 6230 (of is dat off topic?)

• olof
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 12:47:
Sierra; ik heb zo'n fijne restricted bedrijfstelefoon waarmee je te allen tijde bereikbaar moet zijn en overigens alleen collega's mee kan bellen. Heb liever ook maar één phone.

Overigens al ervaringen met de bluetooth functie van de 6230 (of is dat off topic?)
Er bestaat een topic speciaal voor de 6230.
Heb zo ff geen zin om te zoeken, maar hij is er wel.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Het bestaat al ja. Ik zal vanmiddag eventjes navragen aan m'n oom welk type hij heeft. Hij heeft het namelijk in z'n nieuwe Ford Windstar laten inbouwen. Er kunnen maximaal 7 telefoons verbonden worden. Natuurlijk werken ze niet allemaal tegelijk: dat wil zeggen, als telefoon A aan het bellen is, dan kan men niet met telefoon B bellen of gebeld worden via de handsfree natuurlijk.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 12:47:

Ueh, en als je nou die bedrijfs telefoon eens inlevert en iedere maand een declaratie aan je baas geeft? Zo verplicht je baas dat je met twee van die apparaten rond loopt, daar moet je toch wel heel simpel van worden op een gegeven moment..

Ikzelf heb niet echt veel ervaring met Bluetooth en heb zelf een 6310i dus over die 6230 kan ik je niets vertellen.
Pagina: 1