Internet multiplayer game

Pagina: 1
Acties:

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Topicstarter
Op school ben ik in een project bezig met de ontwikkeling van een multiuser game, dat in een browser gespeeld wordt. Hiervoor hebben wij de beschikking over verschillende technieken, zoals Java, Flash en Director. Nu moeten wij eerst een onderzoek doen naar de kracht en zwaktes van de verschillende applicaties en talen.

Zijn er mensen, die mij kunnen helpen (informatie, links naar informatie) met een antwoord op de vraag, waarop een keuze voor een taal/applicatie. Bijvoorbeeld waarom toch zoveel spellen gemaakt zijn in Director, terwijl zij prima met Flash gemaakt konden worden?

heb ik niet meer :P

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Misschien is het zinvol om een enquete te maken en misschien mag je die hier dan plaatsen en mensen verzoeken mee te doen.. hier kunnen we niet zoveel mee.

Het zoveelste Wat is de kracht van applicatie X tegenover applicatie Y topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Willem op 13-05-2004 12:34 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Als je zowel met Flash als Director gewerkt hebt weet je wat de sterke en zwakke punten zijn van beide applicaties.

Voor een multiplayer game zul je in ieder geval een 'server' nodig hebben en dan heb ik het uiteraard over de software. Hiervoor is bijvoorbeeld Java weer erg geschikt.

Dus de frontend in Flash/Director en de backend/server in Java is een veel gebruikte combinatie.

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Topicstarter
Jammer, maar een enquete is meer voor wat mensen specifiek gebruiken, niet om informatie te vergaren over de voor- en nadelen, tenzij het een open vragen enquete is waar mensen antwoord geven op de vraag die ik hier stel.
Daarnaast kan ik hier nergens info vinden over de voor- en nadelen van de verschillende applicaties op multi-user gebied.

Het probleem van de meeste informatie is dat het of alleen maar positief is over producten of dat het te voor de hand liggend is (Director goed op 3d voor het web, maar niet zo sterk voor de echte programmeurs, want het is een gesloten source; Flash goed in de graphics, klein en bijna alle gebruikers hebben de player gedownload, etc.)

Java gebruiken we inderdaad al voor de server kant, alhoewel het waarschijnlijk is, dat wij deze niet zelf maken, maar een ingekochte server (ElectroServer 3 of UnityServer 2) gaan gebruiken (beide in Java geschreven, elk met hun specifieke voor en nadelen).

Flash is hier al aardig bekend, maar Director krijgen we voor het eerste onderwezen. Dit kan alleen niet bepalend zijn voor de keuze van applicatie taal.

En Java is niet alleen te gebruiken voor de serverside, maar ook voor de frontend. Maar wat is hier het voor- en/of nadeel van t.o.v. Flash, Director, etc.

heb ik niet meer :P

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33

André

Analytics dude

Tsja, de combinatie die wij veel gebruiken is director + java. Director is grafisch prima om games mee te maken, er zit zelfs openGL ondersteuning in.

Misschien moet je eens contact zoeken met bedrijven die er mee werken:

www.spelpunt.nl
www.webpeppers.nl