Toon posts:

[VB6sp6]Unable to allocate memory for flexgrid

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aan applicatie waar een flexgrid op staat met zo'n 1500 records, deze grid wordt gevuld met een in-memory recordset, die ik eerder heb gevult.
Nu wil ik op deze recordset een aantal berekeningen uitvoeren en de uitkomst in een nieuwe flexgrid tonen. De berekening gaat prima, alleen kan ik maar 1330 records toevoegen aan deze grid omdat ik anders de foutmelding:
[30006] Unable to allocate memory for flexgrid
krijg.

Wat betekent dit?
Wordt er bedoeld dat mijn RAM-geheugen vol zit en dat de bewerking daarom niet uitgevoerd kan worden?
De grid kan wel zoveel records aan omdat de eerste grid wel alle records kan tonen.

Hopelijk weet iemand wat er met de foutmelding wordt bedoeld? Ik heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden op msdn of op google.

Verwijderd

Topicstarter
Dom, dom, dom. 8)7
Ik had niet goed gekeken. De error zat op een regel erboven. |:(
Op die regel vergroot ik het aantal kolommen naar 260 en dat mag niet.
Het lijk erop dat het maximaal aantal kolommen 140 is voor een flexgrid.

Ik was er toch nog niet helemaal uit of ik in dit stadium het grid al zou vullen. Ik wijzig mijn ontwerp wel zodat ik eerst meer berekeningen uitvoer. Dan de kolommen eruit gooi die dan niet meer nodig zijn en vervolgens de overgebleven 24 kolommen toon.

Sorry voor alle moeite.

@Moderator:
Gooi deze maar op slot. :D

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 12:37:
@Moderator:
Gooi deze maar op slot. :D
Voor deze keer dan ;) Pak volgende keer ff een topic report, dan zien we het meestal stukken sneller.

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.