Toon posts:

e-mail bericht beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of je een email bericht (outlook 2000) zo kan beveiligen dat alleen de ontvanger deze kan openen. Bijvoorbeeld met vooraf gedeeld wachtwoord? Zijn hier bepaalde authorisatie methoden voor?

Vincent

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 11:41:
Weet iemand of je een email bericht (outlook 2000) zo kan beveiligen dat alleen de ontvanger deze kan openen. Bijvoorbeeld met vooraf gedeeld wachtwoord? Zijn hier bepaalde authorisatie methoden voor?

Vincent
IN wat voor omgeving ? Binnen een Exchange omgeving kun je dit met Key Management doen, naar buiten kun je zoiets als PGP gebruiken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

pgp of gpg...
deze beveiligd het en je kan instellen dat alleen de ontvanger het kan bekijken

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Exchange 2000 omgeving. Het gaat uiteraard ook om mail die wordt gestuurd naar mensen zonder Exchange.

Is PGP dan standaard te gebruiken in Exchange 2000 of moet ik dit zien als een aparte add-on? Werkt deze dan met pre-shared keys ofzo?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 11:51:
Is PGP dan standaard te gebruiken in Exchange 2000 of moet ik dit zien als een aparte add-on?
Wanneer je gebruik wilt maken van de Exchange 2000 features kun je hier kijken:
http://www.msexchange.org...Exchange_2000_Server.html
Ik heb geen idee hoe het zit met KMS en email buiten je Exchange organisatie.

Voor GPG/PGP kun je clientside een plugin / addon voor je MUA installeren: http://openpgp.vie-privee.org/courrier_en.html
Bedenk wel dat de ontvanger ook de gekozen encryptiemethode moet ondersteunen, en dat jij zijn public key nodig hebt (in geval van GPG/PGP) om een versleuteld bericht naar hem te versturen.
Werkt deze dan met pre-shared keys ofzo?
Nee, public / private keypair (GPG/PGP) of certificaten (Exchange & KMS).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ga erin duiken.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:00

Korakal

Up up up!

Zie blackd :Y)

Vincent29, welkom op GoT. Graag wil ik je even op de policy van het forum wijzen: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette). Je topicstart is namelijk wel erg mager, evenals je vooronderzoek. De antwoorden op je vragen had je prima zelf kunnen vinden met google, dat is wat we van de users verwachten (eerst zelf zoeken). Mocht het dan alsnog niet lukken, geef dan uitgebreid aan wat je wél hebt gevonden, wat er niet goed aan was, etc.

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.