[versterker] Cambridge A300

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 16:04

André

Analytics dude

Topicstarter
Ik heb een paar jaar geleden in de tijd dat ik nog thuiswoonde en werkte en geld er nog in overvloed was een versterker gekocht. Dat was de Cambridge A300, die heb ik me aan laten praten door de verkoper omdat ik zelf niet zo thuis ben in deze apparatuur. Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaringen met dit merk + type? Het enige wat ik kon vinden is:

http://www.mixitmusic.nl/hifi-app/hifi-app.htm

Maar daar staat voor de rest helemaal geen informatie op. Is het merk Cambridge een goed merk, is deze versterker wel oke? En is het normaal dat versterkers op moeten warmen want als ik hem aanzet duurt het ongeveer 20 seconden voordat met veel geruis er geluid uit komt, en nog 10 seconden later is het geluid helemaal strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:39

Xanax959

relax...

Hier staat wat meer info.

En hier ervaringen van andere gebruikers.

5 seconden zoeken met google.

[ Voor 43% gewijzigd door Xanax959 op 13-05-2004 13:56 ]

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Aha netjes, maar googlen kan ik ook wel. Heb je ook antwoord op mijn andere vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 21:42
Ik heb hem gehoord op de hifi beurs in rotterdam een week of 4 geleden. Ik vind het design en het geluid schitterend. Na de beurs wilde ik bijna mijn NAD 742/512 gaan inwisselen voor dit merk.
Het is niet duur en steengoed!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.cambridgeaudio.com/azurpix/540rpic.jpg

_/-\o_ _/-\o_

edit:

Het is half (?) klasse A, dus ja het is normaal dat er een opwarm periode in zit.
De a300 is de klssieke lijn.

[ Voor 17% gewijzigd door tatata op 13-05-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24

Blamm

Niet meer Smart

Grappig :D die had ik toendertijd ook nog bijna gekocht.
Heb toen nog ff doorgespaard en een JVC DTS-Receiver gekocht dus heb hem nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Dus die opwarmperiode is wel normaal, oke dan ligt het gelukkig niet aan het apparaat.

Ik heb ook nog wat reviews gelezen en het blijkt dat ik een fantastische versterker heb voor een mooie prijs. Ik wist niet dat cambridge zo goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63856

Cambridge behoort tot de hogere klasse hifi merken en wordt dus ook in de betere hifi winkels verkocht .
Het laat ieder schreeuwmerk ( Sony, Pioneer, Kenwood, Jvc, enz. enz.) ver achter zich, je hebt een eerlijke versterker in huis gehaald die je met de juiste luidsprekers een hoop luisterplezier zal opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 63856 schreef op 13 mei 2004 @ 21:58:
Cambridge behoort tot de hogere klasse hifi merken en wordt dus ook in de betere hifi winkels verkocht .
Het laat ieder schreeuwmerk ( Sony, Pioneer, Kenwood, Jvc, enz. enz.) ver achter zich, je hebt een eerlijke versterker in huis gehaald die je met de juiste luidsprekers een hoop luisterplezier zal opleveren.
Cambridge behoort tot de lagere hifi-klassen.....de instappers. Het is wel goed spul, maar gerelateerd aan het geld he, niet ultiem. Er zijn fabrikanten die zo 200.000 euro of meer vragen voor een compleet setje namelijk. Ennuh....de merken die je opnoemt maken (of maakten) volgens mij allemaal wel apparatuur die met Cambridge kan concurreren en zelfs nog beter. Als voorbeeld even een Sony setje die echt wel beter is dan het beste dat Cambridge aanbiedt:

CLICKABLE:
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sony/sacd/sacdproductsbig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk , dat is ook zo , ik bedoelde het ook in het algemeen genomen.
ik heb het dan gewoon over het door ons betaalbare spul , dan is hij gewoon beter af met zijn cambridge versterker dan het dozenschuifspul van de megapool .
je kunt alles zo duur maken als je maar wilt , ook bij sony en pioneer dat is ook zo , maar gemiddeld genomen heeft hij een fijne versterker.
ikzelf heb overigens mijn spullen van meridian , ook dit is een eerlijke verhouding tussen een muziekaal geluid en een aannemelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

das toevallig, ik zag vorige week een cambridge versterker (zonder surround, gewoon stereo) in een tweede-hans winkel, voor 100euro.
ik ben het type-nr vergeten, maar zou ik hier nou een goede koop aan hebben gehad? hij was helemaal onbeschadigd en vertoonde geen defecten, de doos, rc, en boekjes zaten er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor dat geld altijd , mits ie goed is .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Het is gewoon een merk met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Je doet er echt geen miskoop aan, echter als je meer uit geeft ha je een stap hoger, mar dat is altijd zoals eerder beschreven.
Pagina: 1