[ASP] Webservice maken

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter hoe je een XML webservice vanuit ASP (classic) kan aanspreken, maar nu doet de situatie zich waarbij ik in een bestaande ASP classic applicatie een XML service moet maken. Maar ik heb dus geen idee hoe dat te doen of waar te beginnen. Waarschijnlijk zal ik de SOAP toolkit moeten gebruiken, en die heb ik gelukkig al. Ik heb op Google praktisch niets bruikbaar kunnen vinden over dit onderwerp...

Dus de vraag is óf het wel kan, en op z'n minst waar dan te beginnen :?

日本!🎌

Verwijderd

In ASP.NET kan dat wel en daarvoor zijn ook wel boeken te koop. Op de website http://www.asp.net staat een voorbeeld van een webservice van een postkantoor. Als voorbeeld hebben we een webservice geschreven die postcodes kan zoeken in een bepaald gebied.

• faabman
  • Laatst online: 08-08-2024
als ik hier kijk dan lees ik o.a.
Web services are self-contained business functions that operate over the Internet. They are written to strict specifications to work together and with other similar kinds of components. Some of the more established functions at this stage are messaging, directories of business capabilities, and descriptions of technical services.
Bij een webservice gaat het dus om het toepassen van een techniek die door andere applicaties gegrepen kan worden... XML lijkt me daar een mooi voorbeeld van...

Het enige waar jij voor moet zorgen is dat je informatie via een GET of POST binnen krijgt waar je vervolgens wat mee doet... De informatie die jou appje samenstelt aan de hand van de ontvangen info spuug je met een Response.Write weer terug naar diegene die de webservice heeft aangeroepen...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• _Thanatos_
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
DAME, dat betekent dat het een hybride applicatie wordt (omdat het nu ASP classic is), en dat is het laatste wat je wilt. Dat is nml een hel om te onderhouden.

faabman, bedankt voor de info, maar ik weet wel hoe een XML webservice werkt. Ik heb er zelf al een paar in ASP.NET gemaakt. De vraag was dus of het in ASP classic op een relatief eenvoudige manier te realiseren is. Bijvoorbeeld met de SOAP toolkit, maar als er een ander component/toolkit voor op de server geinstalleerd moet worden, dan is dat gewoon mogelijk...

日本!🎌

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Je kunt toch in ASP ook een pagina returnen als XML? Het is gewoon plain text dus als je in je ASP pagina bovenaan XML headers aanmaakt en de gegevens uit een DB oid in XML formaat neerschrijft, heb je al een XML stream.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.