Backup mx voor mail

Pagina: 1
Acties:

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben al lange tijd opzoek naar een provider met mailserver zodat ik een tweede mx-record kan aanmaken ingeval mijn verbinding down-gaat.

Nu biedt no-ip.com zoiets maar die bewaren de mail maar 5 dagen. Dit vind ik eigenlijk vrij kort omdat ik regelmatig mijn server wil kunnen uitzetten (vakantie, etc..) zonder mail te verliezen.

Zijn er nog meer alternatieven (eventueel in Nederland)?

• xantos
  • Niet online
Ik zie trouwens net dat je een no-ip.com domeinnaam moet hebben om dit te kunnen gebruiken. Ik ben in bezit van een eigen domeinnaam (.net domein) die ik ergens anders geregistreerd heb.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

fastmail.fm? die gebruik ik zelf, gekoppeld aan een eigen domeinnaam.

• xantos
  • Niet online
/downtime/ schreef op 13 mei 2004 @ 12:05:
fastmail.fm? die gebruik ik zelf, gekoppeld aan een eigen domeinnaam.
Ik zie nergens dat zij mx-backup leveren... :?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ken je niet toevallig iemand die ook een server heeft draaien en die tijdelijk als fallback mailserver voor je kan dienen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:20
Wat ik heb gedaan (nu niet meer, heb nu een eigen colobak):

een los mailaccountje van 25Mb of whatever, met een catch-all box. (*@domein.ext) en die als 2e MX record erin.

Eigen server popte om het uur de mail van de 2e binnen.... thats it.

Als mijn bak dus down was kwam de mail in de 2e server, en kwam mn bak terug, dan popte ie t binnen en sorteerde ie t alsnog.

• xantos
  • Niet online
Sierra-NL schreef op 13 mei 2004 @ 12:12:
Ken je niet toevallig iemand die ook een server heeft draaien en die tijdelijk als fallback mailserver voor je kan dienen?
Nee, eigenlijk niet.

Het lijkt me toch best een handige optie voor veel tweakers maar veel providers vind ik niet die dit bieden (alleen in VS). Blijkbaar lossen de meeste het op een andere manier op of nemen genoegen met één mx-record.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35
Of je werkt bij een ISP zoals ik hehe :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:08

Jimbolino

troep.com

de domeinenboer(idevhost.com) waar ik mijn domein heb levert ook email erbij (doen bijna alle domeinboeren)

als je een extra dns entry toevoegt dan kun je de standaard mailserver een lage prioriteit geven, en die van jezelf een hoge...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• DJSmiley
  • Laatst online: 16:20
xantos schreef op 13 mei 2004 @ 12:34:
[...]

Nee, eigenlijk niet.

Het lijkt me toch best een handige optie voor veel tweakers maar veel providers vind ik niet die dit bieden (alleen in VS). Blijkbaar lossen de meeste het op een andere manier op of nemen genoegen met één mx-record.
1 MX record is voor mij voldoende. Zolang er minstens 1 DNS up blijft is mn domein te resolven, en een downtime tot 24 uur is wel te overleven, meeste mail blijft toch wel ff proberen. En als ik mn colobak niet binnen 24 uur weer up heb moet ik toch eens aan mezelf gaan twijfelen ;)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

Korakal

Up up up!

PNS > IT

Overigens zou ik [google=mx-backup] eens doorkijken?

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
xantos schreef op 13 mei 2004 @ 11:15:
Ik ben al lange tijd opzoek naar een provider met mailserver zodat ik een tweede mx-record kan aanmaken ingeval mijn verbinding down-gaat.

Nu biedt no-ip.com zoiets maar die bewaren de mail maar 5 dagen. Dit vind ik eigenlijk vrij kort omdat ik regelmatig mijn server wil kunnen uitzetten (vakantie, etc..) zonder mail te verliezen.

Zijn er nog meer alternatieven (eventueel in Nederland)?
5 dagen is overigens niet kort maar behoorlijk lang! Is IMHO toch niet de bedoeling dat je primaire mailserver zolang down is. Of dat je het uitzet tijdens vakantie etc????? dan moetje geen mailserver draaien ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• xantos
  • Niet online
bjck schreef op 14 mei 2004 @ 00:31:
[...]
5 dagen is overigens niet kort maar behoorlijk lang! Is IMHO toch niet de bedoeling dat je primaire mailserver zolang down is. Of dat je het uitzet tijdens vakantie etc????? dan moetje geen mailserver draaien ;)
Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik laat nu eenmaal niet graag apparatuur aanstaan als ik op vakantie ga.

Ik heb zeker gezocht op google maar dan vind je alleen maar Amerikaanse providers en ik wilde eigenlijk weten waar jullie deze dienst afnemen. Maar blijkbaar ben ik de enige. :?
Pagina: 1