ADSL Splitter blaast quatrovox op

Pagina: 1
Acties:

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een klant van mij heeft een ISDN lijn met daaroverheen ADSL. Alles zit aangesloten zoals het moet:
code:
1
2
NT1 ---> splitter 1)---->ADSL modem
                  2)---->Quatrovox ---> andere telefooncentrale

Nu had hij er gister last van dat zijn telefoons het niet meer deden: KPN monteur langsgekomen die constateerde dat de quatrovox het niet meer deed.

"Opgeblazen door de splitter", zo was zijn conclusie.

De splitter die er nu in zit is zo'n ding dat je bij MyCom krijgt bij het kopen van een ADSL modem, niet de standaard KPN slitter (die al eerder de geest had gegeven).

Mij lijkt het erg onwaarschijnlijk dat de splitter (volgens mij niet meer dan een paar weerstandjes en condensatortjes zonder stroomtoevoer) iets kan opblazen.

Moet ik toch maar eens op zoek gaan naar een andere splitter (en zo ja welke) of moeten we dit verhaal verwijzen naar het rijk der "verhalen van KPN monteurs die iemand de schuld willen geven maar daar geen reden toe hebben?"

[ Voor 5% gewijzigd door reinhrst op 13-05-2004 10:51 ]

Claude

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:09
De splitter moet VOOR de NT1... Dat doe je dus iig niet goed..

DUS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
        ISRA
          |      
          |
    ---SPLITTER----
    |             |
    |             |
 ADSLMODEM       NT1      
                  |
                  |
               QuatroVox

[ Voor 66% gewijzigd door Jester op 13-05-2004 10:53 ]

- hardware always changes.. -

Verwijderd

* laat maar :)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 10:52 . Reden: ohhh... niks :) ]

• reinhrst
  • Niet online
Auw - vergeef me...

Dan zit ie waarschijnlijk voor de NT1 (ben nu niet daar, en heb thuis geen ISDN).

Vraag blijft bestaan (hoewel het nu nog vreemder wordt aangezien de splitter niet eens direct op de quattrovox staat, maar er dus nog een NT1 tussen zit

Claude

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Jester schreef op 13 mei 2004 @ 10:50:
De splitter moet VOOR de NT1... Dat doe je dus iig niet goed..
Inderdaad, foutje bedankt situatie :(

code:
1
2
ISRA --> (line) --> splitter --> (phone) ---> NT1
                             --> (modem/dsl) --> modem

En ook geen super oude NT1 hoop ik? S3 en ouder kan problemen geven icm splitter.
reinhrst schreef op 13 mei 2004 @ 10:53:
Auw - vergeef me...

Dan zit ie waarschijnlijk voor de NT1 (ben nu niet daar, en heb thuis geen ISDN).

Vraag blijft bestaan (hoewel het nu nog vreemder wordt aangezien de splitter niet eens direct op de quattrovox staat, maar er dus nog een NT1 tussen zit
Dat maakt het zeker vreemd, want de conclusie zou eigenlijk kunnen/moeten zijn 'NT1 blaast quatrovox op' die zit er immers op aangesloten niet de splitter.

[ Voor 46% gewijzigd door bjck op 13-05-2004 10:55 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• reinhrst
  • Niet online
Hartelijk dank voor jullie hulp!

1 splitter en 2 kpn monteurs verder bleek het probleem ergens in de binnenkomende lijn te zitten. Gelukkig zijn splitters niet het duurste stukje hardware.....

Claude

Pagina: 1