Toon posts:

[XP]Computer toegang beperken tot 2 gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik in een domain omgeving de toegang tot een computer beperken tot 2 gebruikers, ik heb al bij useraccounts gekeken. Hier staan maar 2 gebruikers in en toch kan iemand anders inloggen.

Iemand een idee?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Computer uit domain halen ;)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Bij de eigenschappen van de gebruiker (in Active Directory Users & Computers) klik je in het tabblad "account" op de knop "Log on to" en daar kun je ingeven op welk werkstation de desbetreffende gebruiker mag inloggen.

Vul voor al je gebruikers een of meerdere werkstations in en niet het werkstation waar je het over hebt, voor de twee gebruikers voeg je wèl die speciale computer in waar je het over hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door Bart© op 13-05-2004 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas hebben wij hier nog geen AD

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
maar ik heb juist het idee dat misterjaws het omgekeerde wil: niet zeggen wie er niet mag, maar juist wie er wel mag.

edit: Shit, iemand was me voor :+

[ Voor 13% gewijzigd door spone op 13-05-2004 11:04 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Bart©
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 11:02:
Helaas hebben wij hier nog geen AD
Dus het gaat om een stand alone machine? Nou dan maakt je gewoon voor de twee gebruikers die erop in mogen loggen een account met wachtwoord aan. Geef dat wachtwoord aan alleen die twee personen en er zal voor de rest niemand op in kunnen loggen, lijkt mij..

-- toevoeging --

Als je geen AD hebt maar een NT4 domein dan kun je in User Manager for Domains ook dezelfde opties instellen..

[ Voor 15% gewijzigd door Bart© op 13-05-2004 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor het meedenken, ik bedoel dat er twee bekende personen op de machine mogen aanloggen, en verder niemand. Wij hebben hier nog geen AD, ik had nu ook van hem begrepen dat dit alleen met AD mogelijk is. De PC uit het domain halen is geen optie.

• Bart©
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 11:09:
Dank jullie voor het meedenken, ik bedoel dat er twee bekende personen op de machine mogen aanloggen, en verder niemand. Wij hebben hier nog geen AD, ik had nu ook van hem begrepen dat dit alleen met AD mogelijk is. De PC uit het domain halen is geen optie.
In je openings-post staat toch duidelijk dat het om een domein omgeving gaat?? Als het geen AD is dan is het toch een NT4 domein of ben ik nou gek?? De optie die ik beschreef met AD kan ook op een NT4 domein controller ingesteld worden.

Verwijderd

Haal de groep domain users uit de lokale users vandaan!
en plaats vervolgens de twee users die er wel op mogen
in de lokale users

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 11:54 ]

Pagina: 1