Powercolor, is 't wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Wie heeft er ervaringen met Powercolor videokaarten???
Is dit nog stabiel?

En dit bekeken van het oogpunt van een "gewoon" iemand, geen tweaker...

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-07 21:53

g3

Hoi
ik heb een powercolor GF2 MX met twinview en tv-out. Ben nog bezig met het uitvissen van de laatste drivers want af en toe 'freezed' het scherm (meestal na een opstarten van koude pc).
Deze kaart (met twinview dus) is niet extreem overklokbaar, ik haal 185/175. Heb nu
de drivers 6.31, 6.34, 6.47, 6.50 en de powercoler bijgeleverde drivers (versie ben ik vergeten) geprobeerd en allen nog niet naar 100% tevredenheid.
Als iemand suggesties heeft...

Voor de rest, twinview is echt cool, en ik heb nog geen spijt van dit kaartje...:)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Verder niemand ervaring?

Het gaat me puur om stabiliteit, niet om overklokbaarheid...

Verwijderd

Prima kaart, heb m iets overklokt (175/200), en de kaart is ontzettend stabiel. Gebruik Nvidia 6.35 reference op het moment.

Leuke kaart met TV-out & actieve koeling voor weinig geld, absoluut geen spijt van de aankoop, alleen maar aan te raden

Verwijderd

Ik heb een powercolor TNT 2 M64 en die is niet overgeklokt (ding word al heet genoeg voor mij) maar is een prima kaart.
kijk wel uit dat als je per ongeluk een msi k7tm pro mama plank heb je de nieuwste bios moet hebben omdat je computer anders in games ensow na een uurtje ongeveer vastloopt
Maar de kaarten zelf zijn perfect voor het geld

Verwijderd

Ik heb der ook een, ben der heel tevreden over, draait nu op 6.49 reference drivers. :):):)

Verwijderd

Ik heb een Geforce 2 GTS 32 MB DDR met TV-out, kost nu nog maar iets van 650 piek.

Doet het perfect. Heb geen ervaring met drivers van powercolor maar werkt prima met nVIDIA reference drivers.

Verwijderd

ik heb zo'n sniper 2 (tnt2-m64 32Mb). Niets op aan te merken maar het is geen gigatexelagp100xDDRsuperramdac kaart :):)

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Ik zou gaan voor een echt goed merk. Een Diamond, Asus, Hercules, Guillemot, 3dfx, Matrox e.d.

Je hebt dan later als er weer eens een nieuwe windhoos of linhoos uitkomt geen gezijk.

Ik had eerder een S3 Virge van vaag merk, ook iedere keer gezeur.

Suc7 ermee

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

PowerColor is goed spul, voor weinig. 'k Heb nog nooit problemen ermee gehad.
Op donderdag 21 december 2000 23:02 schreef Eastern het volgende:Ik zou gaan voor een echt goed merk. Een Diamond, Asus, Hercules, Guillemot, 3dfx, Matrox e.d.

Je hebt dan later als er weer eens een nieuwe windhoos of linhoos uitkomt geen gezijk.

Ik had eerder een S3 Virge van vaag merk, ook iedere keer gezeur.

Suc7 ermee
Waarom zou jij gaan voor een 'echt goed merk'? De meest recente Diamonds (Viper II) staan nou niet echt bekend als zijnde 'goed'. Verder maken 3dfx en Matrox hun eigen chips, en plakken die op hun eigen kaarten. Weinig kans dus dat je een PowerColor Voodoo 5 of G400 tegen zult komen.....

En waarom zijn Asus en Hercules dan beter dan OEM merken als PowerColor en Daytona? Naar mijn ervaring zijn het zowel technisch als fysiek dezelfde kaarten, met dezelfde GPU's. De RAM-chips kan nog wel wat onderscheid in zitten, maar dat komt omdat bepaalde merken (Hercules bv) zich meer op heavy users richten.

Ik durf zelfs te zeggen dat een niet-tweaker GEEN verschil zal merken tussen een Asus en een PowerColor.

Als je geen 'gezijk' :? wilt hebben als er een nieuwe Windows uitkomt, neem je trouwens toch de drivers die bij het besturingssysteem zitten?

sigloos

Verwijderd

heb zelf wel problemen gehad met een kaart van powercolor zie:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/90355

wat blijkt : de kaart werkt met sommige onderdelen niet goed dus of hij werkt bij jou perfect of zoals bij mij kan je sommige spellen helemaal niet spelen.

dus ik zou ook voor een ECHT MERK gaan :)

PRMartijn

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

ik heb de Powercolor Gforce 2 GTS PRO
hij trekt 4500 punten in 3DMark2001 SE
en hij zo stabiel als wat ik heb hem ge oct tot 230 core
en 410 MEM stabiel zonder 1 vastloper

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Ik heb slechte ervaringen met mijn PowerColor kaart (zie sig).

1) Hij trekt geen hoge FSB!
2) Ik krijg hem ook niet stabiel. Verschillende drivers/ OSsen. ME/2000/XP, detonator drivers, nVidia drivers, etc. maar altijd shit. Altijd loopt dat ding vast.

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Hallo hey das effe oude keoien uit de sloot halen..... 650 piek voor een gf2 mx?

8-) zoveel heb ik gedokt voor mijn gf4 ti4400

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

ja kijk met dat mobo heb ik ook van dat gezijk gekregen
sinds in me ASUS A7V266-EX heb gaat het SUPER en ook een hoop meer fps >:)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 21:58 schreef Shunt het volgende:
ik heb de Powercolor Gforce 2 GTS PRO
hij trekt 4500 punten in 3DMark2001 SE
en hij zo stabiel als wat ik heb hem ge oct tot 230 core
en 410 MEM stabiel zonder 1 vastloper
Let je voortaan even op de datum en vooral het nut van het je postings in oude topics ? ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.