speedtouch 510 doet raar

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb sinds ongeveer 2 weken adsl. Het werkt prima, op 1 ding na.
Telkens als mijn pc UIT geweest is, dan krijg ik daarna geen verbinding meer.
Het lampje bij de UTP stekker op het modem (dus NIET de lampjes bovenop; die zijn gewoon groen) staat dan continu langzaam met vast interval te knipperen.
De pc krijgt geen IP adres toegewezen en handmatig toewijzen geeft ook geen verbinding.
Het enige wat werkt is het modem uitzetten en weer aanzetten, daarna is alles weer in orde.
Is er iets mis met het modem? Of zou het aan de UTP kabel kunnen liggen? Of iets anders?

[ Voor 3% gewijzigd door Rene59 op 13-05-2004 09:57 ]

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

heb je je splitter wel geplaatst waar je telefoon het huis binnenkomt?
heb hier zelf ernorm veel wazige problemen door gehad als ergens ADSL aansloot en ik dit niet deed.

staat je modem naast je pc of heb je een heel eind kabel moeten trekken?

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

• Rene59
Splitter zit meteen bij het punt waar m'n telefoonlijn binnenkomt.
De utp kabel naar de pc is flink lang, denk wel zo'n 10 a 15 meter.

[ Voor 7% gewijzigd door Rene59 op 13-05-2004 10:34 ]

Verwijderd

Rene59 schreef op 13 mei 2004 @ 10:32:
Splitter zit meteen bij het punt waar m'n telefoonlijn binnenkomt.
De utp kabel naar de pc is flink lang, denk wel zo'n 10 a 15 meter.
Is in ieder geval niet TE lang...
beetje meer info zou leuk zijn, is het een ethernet modem of USB modem ?
en als het een ethernetmodem graag ff het netwerk beschrijven(met ip nummers)

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 21:57
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 11:03:
[...]

beetje meer info zou leuk zijn, is het een ethernet modem of USB modem ?
Speedtouch 510 is toch de ethernet versie?
Anyway, deze modems zijn schrikbarend slecht, heb er al 2 weg kunnen gooien na een jaar, begonnen te piepen en maken geen connectie meer.

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

15 meter is idd niet erg lang.
heb je hem al eens door gemeten?
staat er misschien een mobiele of draadloze telefoon dicht bij je modem?

[mierenneukmodus]
ik weet niet hoor maar doorgaans trek je geen utp kabel voor een usb modem :)
[/mierenneukmodus]

edit: tukkertweakers was me net voor :)

[ Voor 9% gewijzigd door vyruz op 13-05-2004 11:21 ]

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

Verwijderd

Hoi,

Ik had ook erg veel problemen met de 510 USB Modempie.

Neem anders contact op met je provider cq KPN en vraag ze om het te ruilen tegen een Ethernetmodem.
En je zal geen enkel problemen meer ondervinden.

Want die USB Modems veroorzaken best veel probs.

FW

• Rene59
Het is een natuurlijk een ethernet modem.

@vyruz: gewoon in de meterkast, geen draadloos spul in de buurt.

@Ghost21: ik ben nu niet thuis, maar het netwerk is als volgt. PC met utp kabel rechtstreels op speedtouch aangesloten. De IP's zijn 10.0.0.xxx Het modem is als ik me niet vergis 10.0.0.138. De PC krijgt via dhcp de instellingen. Alles werkt ook prima (ook het control panel van het modem), totdat ik de pc een keer uit heb gezet.

• Rene59
Bij de helpdesk van m'n provider beginnen ze overigens meteen met het bekende "instellingen controleren" / "heeft u een firewall" verhaal, dus daar heb ik ook niets aan.

Verwijderd

Rene59 schreef op 13 mei 2004 @ 09:56:
Ik heb sinds ongeveer 2 weken adsl. Het werkt prima, op 1 ding na.
Telkens als mijn pc UIT geweest is, dan krijg ik daarna geen verbinding meer.
Het lampje bij de UTP stekker op het modem (dus NIET de lampjes bovenop; die zijn gewoon groen) staat dan continu langzaam met vast interval te knipperen.
De pc krijgt geen IP adres toegewezen en handmatig toewijzen geeft ook geen verbinding.
Het enige wat werkt is het modem uitzetten en weer aanzetten, daarna is alles weer in orde.
Is er iets mis met het modem? Of zou het aan de UTP kabel kunnen liggen? Of iets anders?
Heb je al eens een andere PC aan het modem geprobeerd? Of een ander modem aan je PC?

Heb je je netwerkkaart al eens helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:34

The_Scarabial

MTB for life!

heb je dhcp spoof aanstaan, dan kan het nog wel is kloppen dat je pc de instellingen iedere keer verliest als je hem uitzet

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Lijkt me een probleem met de ingebouwde DHCP server van je speedtouch. Zodra je je pc uitgezet hebt krijg je geen ip meer toegewezen. Probeer de DHCP server eens uit te schakelen, en zet deze op je eigen pc aan.

🖥️ | 🚗

• Rene59
Ik zal het allemaal controleren.

Nog een vraag: hoe komt het eigenlijk dat als mijn pc uit staat, dat ledje bij de utp stekker van het modem constant gaat staan knipperen (met vaste snelheid)?
Als ik mijn pc aanzet dan blijft het dus op die manier knipperen, terwijl het normaal onregelmatig knippert en het netwerkverkeer aangeeft.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:23

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Rene59 schreef op 13 mei 2004 @ 12:30:
Ik zal het allemaal controleren.

Nog een vraag: hoe komt het eigenlijk dat als mijn pc uit staat, dat ledje bij de utp stekker van het modem constant gaat staan knipperen (met vaste snelheid)?
Als ik mijn pc aanzet dan blijft het dus op die manier knipperen, terwijl het normaal onregelmatig knippert en het netwerkverkeer aangeeft.
Dat heeft met WOL te maken van je netwerkaart volgens mij.
Oftewel Wake on Lan. Moet toch data overdracht zijn om te kijken of er niet iemand actief is vandaar dat je het ziet knipperen B)

Bovendien is de oplossing voor je probleem wel te vinden op dit forum.
Ik ga het allemaal niet nog is vertellen.
Gewoon goed zoeken Alcatel Problemen topic in netwerken.
Alcatel 510i NAT-problemen topic

[ Voor 28% gewijzigd door lSltAlKeR op 13-05-2004 12:50 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

ALs optie zou je ook een kortere straight kabel kunnen proberen en de pc tijdelijk even bij het modem zetten.

En anders het modem naar factory defaults zetten en alles opnieuw instellen met de cdrom.

Verwijderd

vyruz schreef op 13 mei 2004 @ 11:11:
15 meter is idd niet erg lang.
heb je hem al eens door gemeten?
staat er misschien een mobiele of draadloze telefoon dicht bij je modem?

[mierenneukmodus]
ik weet niet hoor maar doorgaans trek je geen utp kabel voor een usb modem :)
[/mierenneukmodus]

edit: tukkertweakers was me net voor :)
Hey mieren verkrachter.. UTP wordt ook wel gebruikt als gewone telefoonkabel hoor.. En daarom vroeg ik dus ook ff of het een usb of ethernet modem is

Volgende keer ff met feiten komen voordat je begint te flamen !!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 13:26 ]

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 13:21:
[...]

Hey mieren verkrachter.. UTP wordt ook wel gebruikt als gewone telefoonkabel hoor.. En daarom vroeg ik dus ook ff of het een usb of ethernet modem is

De 510 serie is er toevallig wel in usb en in ethernet variant..

Volgende keer ff met feiten komen voordat je begint te flamen !!
oja? :+ Modelnummer dan please. Je hebt het dan over een 330 of gewoon USB ISDN geen 510 hoor naar mijn weten. Das totaal wat anders dan een modem/router uit de Speedtouch 500 series.

Bovendien moet je ook niet vergeten dat Alcatel modem divisie overgenomen is door Thomson

Speedtouch freak

Verwijderd

Rene59 schreef op 13 mei 2004 @ 11:43:
Het is een natuurlijk een ethernet modem.

@vyruz: gewoon in de meterkast, geen draadloos spul in de buurt.

@Ghost21: ik ben nu niet thuis, maar het netwerk is als volgt. PC met utp kabel rechtstreels op speedtouch aangesloten. De IP's zijn 10.0.0.xxx Het modem is als ik me niet vergis 10.0.0.138. De PC krijgt via dhcp de instellingen. Alles werkt ook prima (ook het control panel van het modem), totdat ik de pc een keer uit heb gezet.
Er zijn best veel verschillende modems dus om ze nou allemaal uit mn hoofd te kennen of het nou usb of ethernet is.. daarnaast heb ik echt geen zin om het op te gaan zoeken als jij het eigenijk in je start post zou moeten zetten... Afijn

On-topic:

Zet al je werkstations op een statisch adres(10.0.0.x) en schakel het dhcp gebeuren in je router maar uit..vervolgens stel je de DNS en de Gateway in op 10.0.0.138 bij elk werkstation. als je modem goed werkt zou je dan geen problemen moeten ondervinden..

En maak je niet druk over die ethernet lampjes, dat hoort gewoon zo.. (heeft iets te maken met...idd zie GOT)

probeer bovenstaand maares, je zei dat je het al had geprobeerd met statische adressen maar ik denk dat je vergeten bent om de gateway en dns in te vullen

Succes !

Verwijderd

lSltAlKeR schreef op 13 mei 2004 @ 13:27:
[...]

oja? :+ Modelnummer dan please. Je hebt het dan over een 330 of gewoon USB ISDN geen 510 hoor naar mijn weten. Das totaal wat anders dan een modem/router uit de Speedtouch 500 series.

Bovendien moet je ook niet vergeten dat Alcatel modem divisie overgenomen is door Thomson
Ok je had gelijk wat betreft die modem is er idd in alleen ethernet variant(was te lui om uit te zoeken, als het gewoon in de startpost had kunnen staan)
Ik doe alleen moeite als de persoon zelf dat ook doet :)
Maarre waar ben je dan met je geweldige argument met die utp kabel ?

Het heeft een voordeel om utp als telefoonkabel te gebruiken, het is namelijk beter afgeschermd.. 8)

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

offtopic:
Vergeten jullie nu eens die domme KPN benaming van ethernet modem en multi - pc modem. IMHO

Speedtouch freak

• Rene59
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 13:34:
[...]
Er zijn best veel verschillende modems dus om ze nou allemaal uit mn hoofd te kennen of het nou usb of ethernet is.. daarnaast heb ik echt geen zin om het op te gaan zoeken als jij het eigenijk in je start post zou moeten zetten... Afijn

On-topic:

Zet al je werkstations op een statisch adres(10.0.0.x) en schakel het dhcp gebeuren in je router maar uit..vervolgens stel je de DNS en de Gateway in op 10.0.0.138 bij elk werkstation. als je modem goed werkt zou je dan geen problemen moeten ondervinden..

En maak je niet druk over die ethernet lampjes, dat hoort gewoon zo.. (heeft iets te maken met...idd zie GOT)

probeer bovenstaand maares, je zei dat je het al had geprobeerd met statische adressen maar ik denk dat je vergeten bent om de gateway en dns in te vullen

Succes !
Als je toch wilt mierenneuken, ik heb het in mijn eerste post letterlijk over "de UTP stekker op het modem". Maar goed, niet belangrijk ;)

Ik zal de boel nog maar eens statisch zetten dan, misschien dat ik idd iets vergeten was.

Ik heb die hele topic over de 510 doorgespit en kan tot de conclusie komen dat de dhcp dus brak is, de nat instellingen brak zijn, er gedonder is met upnp ofzo, en er nog een hoop andere problemen zijn met dit modem. Geweldig...
Als ik de boel niet aan de praat krijg, dan lijkt het aanschaffen van een ander modem dus de snelste weg naar een goede verbinding :/

Over het utp stekker lampje heb ik overigens niets gelezen in die topic. Misschien dat je wilt verklappen wat daarmee is? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rene59 op 13-05-2004 14:24 ]

Verwijderd

Er worden er hier wel veel mieren verneukt/verkracht :)

Arme beestjes :+

Verwijderd

Pc uit. Netwerkkaart eruit. Pc aan. Pc uit. Netwerkkaart erin. Pc aan.
het klinkt heel erg simpel maar ik heb al een aantal keren meegemaakt dat dit een hoop problemen oplost. ik zou zeggen. Give it a try

• Rene59
Dan moet ik met een soldeerbout aan de gang vrees ik, want hij zit op m'n K8V gebakken :+

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:34

The_Scarabial

MTB for life!

Rene59 schreef op 13 mei 2004 @ 14:43:
Dan moet ik met een soldeerbout aan de gang vrees ik, want hij zit op m'n K8V gebakken :+
uitzetten in bios :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door The_Scarabial op 13-05-2004 14:59 ]

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 13:41:
[...]
Het heeft een voordeel om utp als telefoonkabel te gebruiken, het is namelijk beter afgeschermd.. 8)
utp staat voor Unshielded Twisted Pair. Het enige voordeel dat een twisted pair heeft boven een gewone telefoonkabel is dat het oppervlakte tussen de "pair" draden zo klein mogelijk is zodat ze weining electromagnetische straling op kunnen vangen zodat inductiestromen uitblijven. Heeft dus niets met afscherming te maken maar met ongevoeligheid.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Ik zie hier allemaal 510 usb modem enzo , maar het is gewoon het multi pc modem die nog best goed is, gewoon nieuwe firmware erop flashen en je hebt geen problemen meer. :?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Rene59
Bedankt voor de reacties allemaal! Het probleem is opgelost.
Ik heb de DHCP server uitgeschakeld en alles vast ingesteld in windows.

• Rene59
Wat een gepruts zeg. Hierna had ik nog steeds problemen. De verbinding viel ieder uur een paar tellen weg. iig genoeg om me uit games te disconnecten :(

Dus, na een berg gepruts en het doorspitten van bergen informatie waar ik weinig mee kon is het toch uiteindelijk allemaal gelukt.

Van deze site: http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html de volgende config gedownload: http://www.speedtouch.nl/..._bridge_universeel_01.ini (Bridged Ethernet Universeel Configuratie R4.2).
Geupload in modem, modem uit/aan, IP instellingen op m'n pc ingesteld op automatisch. Vervolgens kreeg ik dus rechtstreeks van de provider een IP toegewezen (dus niet zo'n 10.0.0.x IP).
Toen zag ik dat die lease maar een uur geldig was. Vreemd...
Dus de boel handmatig ingesteld en nu werkt het als een trein.
Geen NAT gefrats of firewall ertussen van die speedtouch, gewoon rechtstreeks verbonden, zonder DHCP te gebruiken. :)

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Maar.. maar...

NOU VALT ER NIKS MEER TE TWEAKEN!

Neppert!
Pagina: 1