Toon posts:

[Laptop] Welke Type CPU ?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ey, Ik krijg m'n lap eer deze dagen terug,, maar er moet een nieuwe CPU in, als ik me goed herinner moet dit een Desktop zijn :? , De vorige was een Intel p4 / 2.4ghz / 533 (of 800) maar dat kan ik niet testen want de vorige was fried...

Het gaat om een Compaq Presario 1527EA.

Ik twijfel zwaar of het hier om een Desktop of Mobile cpu moet gaan...

/offtopic Search al gebruikt / gegoogled!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Erm? Sorry maar wat is precies je probleem?

Zover ik het snap heb jij je laptop rma gestuurd en nu moet JIJ de cpu gaan vervangen? Zoja, waarom laat je het Compaq niet doen? Je hebt toch garantie?

En @ de compaq site zou toch wel staan wat voor cpu er in zit?

Verwijderd

Topicstarter
I know,, maar is een lang verhaal, In korte woorden: er is door 3rden aan gewerkt, en daardoor vervalt de garantie, Ik geloof dat het een Desktop is , maar zo'n "desktop" vreet toch zowat 70 watt aan energie ??

Verwijderd

Ik zou zeggen bezoek de Compaq website en zoek jou desbetreffende type op dan kun je aan de hand van de specificaties direct zien welk soort processor er in jou laptop gaat.

Verwijderd

Topicstarter
op de site van compaq (hp) kon ik niet echt veel meer vinden,, zo ben ik op deze info gevallen :
Intel Mobile Pentium 4-M processor - 2.40GHz (Northwood, 400MHz front side bus, 512KB Level-2 cache, FC-PGA2, 478-pin)

Mobile dus... Thanks!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 10:39:
op de site van compaq (hp) kon ik niet echt veel meer vinden,, zo ben ik op deze info gevallen :
Intel Mobile Pentium 4-M processor - 2.40GHz (Northwood, 400MHz front side bus, 512KB Level-2 cache, FC-PGA2, 478-pin)

Mobile dus... Thanks!
Hou er wel rekening mee dat je qua GHz in de buurt moet blijven van de 2,4GHz moet blijven. Je natuurlijk een processor kopen welk op een lager aantal GHz draait maar of de laptop iets hoger dan 2,4GHz ondersteund is niet zeker. Dat staat weer vast ergens vermeld bij de moederbord specificaties :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Dat is geloof een mobile, ik zit nu op school maar ik ... ow je hebt al gevonden :)

Succes met het maken van je laptop!

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 13-05-2004 10:42 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je de search al hebt gebruikt, waarom heb je dan niet kunnen vinden wat voor een CPU er in zit :?
Hier in CSL is er een uitgebreide documentatie over de verschillende processors die je kan vinden in notebooks. Hier staat ook de processor bij die jij in je notebook hebt zitten.

Door simpelweg deze documentatie, e.v.t. de Intel specs pagina en de spces pagina van de fabrikant erbij te pakken, kom je al een heel eind. In dit geval zou je eigenlijk al zelf je vraag kunnen beantwoorden als je zelf wat verder zoekt op de gerelateerde sites.

Omdat je aangeeft al gezocht te hebben, raad ik je aan voortaan goed aan te geven welke informatie je hebt gevonden hierbij, en welke bronnen je daarvoor hebt gebruikt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.