Toon posts:

[XP] Na standby -> geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier van klant X een IBM 2284 70G Netvista systeempje:

- Athlon 1 Ghz
- 512mb RAM
- 40 GB HD
- Via Chipset based mobo
- Geforce 2 MX 64 MB
- 3COM Nic
- SB 1024 Geluidskaartje

Hierop staat Windows XP Pro + SP1 en alle beschikbare updates en patches die je maar kan bedenken :) Het probleem is echter als we de PC in standby modus zetten, komt hij hier niet meer fatsoenlijk uit.. :S Niet d.m.v. het toetsenbord of muis in ieder geval, we gebruiken de Power button om em er weer uit te krijgen, maar dit resulteert in een zwart scherm.. Dit terwijl het wel lijkt dat hij uit de Standby Mode komt, omdat de activitileds weer groen gaan branden en hij echt uit z'n standby lijkt te komen.

Iemand enig id waar dit probleem zit? We hebben alle hardware overigens ook al uitgesloten door deze eruit te halen.

Alvast bedankt :7

Verwijderd

Topicstarter
En opeens was het daar! De oplossing :X

S3 ( str ) in de bios naar S1 ( Pos ) zetten :+

Probleem opgelost, topic kan dicht ;)

Verwijderd

te laat

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 09:37 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:11

Reptile209

- gers -

Het lijkt een beetje op wat ik van tijd tot tijd heb: als ik mijn PC uit powersave haal (of alleen mijn monitor aandoe), krijg ik soms geen beeld. Monitor 20 s uitzetten en weer aan helpt meestal wel. Het lijkt er haast op alsof de monitor geen sync-signaal krijgt dat 'ie weer aan het werk moet. Doet dat wat in jouw situatie?
Misschien een idee om - als je geen beeld krijgt - eens via iets als VNC te verbinden om te constateren of alles behalve het beeld wel werkt. :)

Zo scherp als een voetbal!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
had ik ook last van op mijn p2-350
en ook op mijn p4: soms wordt ie nadat ie in standby gaat, vanzelf wakker :?, en soms krijg ik idd geen beeld op mijn tft. Vreemd. Het werkt vaak wel in S3, maar soms ook niet.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256