Toon posts:

BTC ide1008 stopt opeens, error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb 2 maanden geleden een BTC brander gekocht, type ide1008. In het begin brande hij geen enkele dvd. Na even zoeken op tweakers kwam ik erachter dat ik mijn firmware moest flashen, dit gedaan. Nieuwe Nero brun geinstalleerd en alles deed het perfect!! een stuk of 15 dvd gebrand zonder problemen.

Sinds vandaag doet ie het weer voor geen meter!!!. 6 dvd's naar de *****!
Hij doet er 10 minuten over om op 3% te komen en geeft dan een foutmelding.
Ik gezocht naar nieuwe en oude firmware, geen verschil.

Wel heeft Nero een log bij gehouden die je hieronder kan vinden. (omdat ik er weinig van snap zou ik het fijn vinden als jullie mij wat kunnen aanraden, kom niet met: koop maar een lite-on. <= hier kan ik vrij weinig mee)

mijn log file

Verwijderd

Sense Key: 0x03 (KEY_MEDIUM_ERROR)
...
Brandproces mislukt met 4x (5.520 kB/sec)
Al andere media geprobeert?
Lagere snelheid getest?
Set Booktype to DVD+R (10), set mode 'next writes' (2) on DVD+R media, return: -1046 -> FAILED!
Blijkbaar kan je drive geen booktype instellen - waarom je die dan ingeschakeld hebt in Nero is mij een raadsel.
buffer 0x04230000
Je gebruikt een buffer van 69402624 bytes (66 MB) - je kunt handmatig een hogere buffer instellen als je toch genoeg geheugen hebt > Nero ultrabuffer limiet opheffen/ophogen

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 03:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb "booktype" deze keer niet aangevinkt, geen verschil.
ga zo nog even een andere disk kopen. maar gebruik dezelfde disks (mmmore dvd+r) als altijd en voorheen ging het gewoon goed.

Ik kan tevens geen andere snelheid kiezen dan 4x.
Zal nog even proberen om de buffer aan te passen (volgens mij kan het hier niet aan liggen).

Iemand nog suggesties?

Wat wel raar is: het ledje op de brander knippert ondeveel 1minuut groen en dan 1 a 2 keer rood (2seconden). Zit iets goed mis hiero. Helpt het om een ander programma te gebruiken? ik gebruik nu Nero Bruning Rom SE

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 14:24 ]