[FlashMX 2004] Loader object laadt niet goed in

Pagina: 1
Acties:

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik heb in een tabel een x aantal fotos staan (url) en die laadt ik dynamisch in Flash in.
Voor elke foto komt er een nieuwe Loader object. Die geef ik dan de contentPath mee, én een vaste grootte en breedte (belangrijk), en dan laadt ie alle foto`s in. Dit gaat goed als de fotos gecached zijn (dus al een keer bekeken).
Maar als ik m`n cache leeg, of op een 'schone' pc kijk, dan doet die loader vreemd.
óf hij laadt `m niet in (of het duurt erg lang), maar meestal laadt ie `m in, en neemt de grootte van de foto over. Terwijl dat niet moet.
Dat gebeurd nogal willekeurig. De ene foto niet, de andere wel.
Ik gebruik het oncomplete event, maar die wordt al afgevuurd terwijl de afbeelding niet goed geladen is (width is in dat geval 0);

Kan iemand me helpen met hoe dit beter kan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
function create_thumb(item)
{
    var number = item.number;
    results_mc.foto_holder_clip.duplicateMovieClip("foto" + number, 10 + number);
    var foto_holder = results_mc["foto" + number];
  var foto = foto_holder.createClassObject(mx.controls.Loader, "foto_clip", 1, {_width:148, _height:112,scaleContent:true});
    foto_holder.number = number;
    foto_holder.onPress = start_drag;
    if (number % fpr == 0) { row++; tmpnumber = 0; }
    tmpnumber = number % fpr;
    foto_holder._x = 10 + tmpnumber * 160;
    foto_holder._y = 10 + row * 180;    
    foto._x = 1;
    foto._y = 2;
    foto_holder.foto_name.text = get_filename(item.url_thumb);
    foto_holder.reso.text = item.reso;
    foto_holder.price.text = item.price;
    var lo = new Object();
    lo.complete = function() 
    { 
        fotos_loaded++;
        if (fotos_loaded >= total_fotos) loading_complete();
    }
    foto.addEventListener("complete", lo);
  foto.contentPath = "http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/" + item.url_thumb;     
}

Bij voorbaat dank

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
image loading tips:

zet een nieuwe image altijd in een createEmptyMovieClip anders krijg je size/pos etc problemen

never use teh MOvieClipLoader want daar zitten teveel bugs in: suggeste :

com.qlod.LoaderClass.as (google want vind URL niet)

• Guillome
  • Niet online
euh even vertalen hoor.
Ik heb zowizo de Loaders in een gedupliceerde movieclip staan. Dus dat gaat opzich wel goed. Of is dat al fout?

Moviecliploader == Loader?? Zo ja, dan com.qlod.LoaderdClass.as?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Geen idee wat Loader doet.

normale volgorde:

this.new = createEmpty();
this.new.x_ = 100; //kun je hem tenminste al plaatse x,y blijft behouden
this.new.loadMovie(...);

Denk dat controls.mx.loader idd die MCL (kan ernaast zitten). Maar com.qlod is sowieso de beste loader die er bestaat voor flash (op die van mij na natuurlijk, maar de overeenkomsten zijn wel scary ;).)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

hobbit_be schreef op 13 mei 2004 @ 09:50:
never use teh MOvieClipLoader want daar zitten teveel bugs in: suggeste :
Ow..noem ze eens dan, dan submit ik ze wel :)

"You're only as good, as what you did last week."

• Guillome
  • Niet online
Nou wat ik net zei: Als hij het onComplete event vuurt, is de afbeelding niet altijd geladen. Erg lastig is dat. Dan is de _width ook nog 0

• Guillome
  • Niet online
hobbit_be schreef op 13 mei 2004 @ 10:27:
Geen idee wat Loader doet.

normale volgorde:

this.new = createEmpty();
this.new.x_ = 100; //kun je hem tenminste al plaatse x,y blijft behouden
this.new.loadMovie(...);

Denk dat controls.mx.loader idd die MCL (kan ernaast zitten). Maar com.qlod is sowieso de beste loader die er bestaat voor flash (op die van mij na natuurlijk, maar de overeenkomsten zijn wel scary ;).)
Waar kan ik jouw loader vinden dan? :) EN die van qlod?

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Nou als je het probleem kan isoleren, dus een simpel voorbeeld met alleen dit gegeven, plus stappenschema dan submit ik hem wel in de bugbase. Bovenstaande code lijkt uit een groter geheel te komen, dus het is niet af te leiden of het een bug is in je code, een bug in MovieClipLoader, een eventuele bug in je PC configuratie etc. :)

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

• Guillome
  • Niet online
Hij doet het (fout) op alle PC`s. De code zou het in kunnen liggen. Ik ga er eens naar kijken of ik het kan isoleren.

Pagina: 1