Hallo,
Ik heb in een tabel een x aantal fotos staan (url) en die laadt ik dynamisch in Flash in.
Voor elke foto komt er een nieuwe Loader object. Die geef ik dan de contentPath mee, én een vaste grootte en breedte (belangrijk), en dan laadt ie alle foto`s in. Dit gaat goed als de fotos gecached zijn (dus al een keer bekeken).
Maar als ik m`n cache leeg, of op een 'schone' pc kijk, dan doet die loader vreemd.
óf hij laadt `m niet in (of het duurt erg lang), maar meestal laadt ie `m in, en neemt de grootte van de foto over. Terwijl dat niet moet.
Dat gebeurd nogal willekeurig. De ene foto niet, de andere wel.
Ik gebruik het oncomplete event, maar die wordt al afgevuurd terwijl de afbeelding niet goed geladen is (width is in dat geval 0);
Kan iemand me helpen met hoe dit beter kan?
Bij voorbaat dank
Ik heb in een tabel een x aantal fotos staan (url) en die laadt ik dynamisch in Flash in.
Voor elke foto komt er een nieuwe Loader object. Die geef ik dan de contentPath mee, én een vaste grootte en breedte (belangrijk), en dan laadt ie alle foto`s in. Dit gaat goed als de fotos gecached zijn (dus al een keer bekeken).
Maar als ik m`n cache leeg, of op een 'schone' pc kijk, dan doet die loader vreemd.
óf hij laadt `m niet in (of het duurt erg lang), maar meestal laadt ie `m in, en neemt de grootte van de foto over. Terwijl dat niet moet.
Dat gebeurd nogal willekeurig. De ene foto niet, de andere wel.
Ik gebruik het oncomplete event, maar die wordt al afgevuurd terwijl de afbeelding niet goed geladen is (width is in dat geval 0);
Kan iemand me helpen met hoe dit beter kan?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| function create_thumb(item)
{
var number = item.number;
results_mc.foto_holder_clip.duplicateMovieClip("foto" + number, 10 + number);
var foto_holder = results_mc["foto" + number];
var foto = foto_holder.createClassObject(mx.controls.Loader, "foto_clip", 1, {_width:148, _height:112,scaleContent:true});
foto_holder.number = number;
foto_holder.onPress = start_drag;
if (number % fpr == 0) { row++; tmpnumber = 0; }
tmpnumber = number % fpr;
foto_holder._x = 10 + tmpnumber * 160;
foto_holder._y = 10 + row * 180;
foto._x = 1;
foto._y = 2;
foto_holder.foto_name.text = get_filename(item.url_thumb);
foto_holder.reso.text = item.reso;
foto_holder.price.text = item.price;
var lo = new Object();
lo.complete = function()
{
fotos_loaded++;
if (fotos_loaded >= total_fotos) loading_complete();
}
foto.addEventListener("complete", lo);
foto.contentPath = "http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/" + item.url_thumb;
} |
Bij voorbaat dank
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router