Geforce 4 Ti4200 dood?

Pagina: 1
Acties:

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:26
Hallo, ik heb een Aeolus Geforce 4 Ti4200 (128 MB), en deze is/was lichtelijk overgeklokt naar (250/500 ofzo geloof ik) en had al wel vaker in spellen artifacts, maar dat kon me nooit zo heel erg storen...
nu is 2 dagen geleden de koeler van dat ding gestopt met werken en dit had ik niet door... dus ineens crashte mn PC...
Na een reboot kwam ie tot windows opstart scherm, maar zo gauw ie naar desktop wil gaan lijkt t wel alsof ie blijft zoeken naar de juiste resolutie ofzo en zie ik niks en crasht ie hard...
heb m nacht uit laten staan en sochtends weer geprobeerd... windows opstart scherm deed t weer nog wel (wel artifacts overal) maar zo gauw ie naar windows zelf wilde gaan crashte ie weer...
nu vroeg ik me af helpt t nog om een nieuwe koeler op dit ding te zetten of is de chip verneukt en kan ik die kaart net zo goed wegknallen?!
naja hoop dat iemand weet wat ik ermee kan doen...
bvd ^_^

Verwijderd

Waarom probeer je het niet gewoon? Zet er even een casefan op, en clock 'm terug naar normale snelheden (if possible).

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:14
Wij kunnen niet weten of ie wel of niet kapot is. Er is een kans dat ie kapot is, maar hij kan het ook overleefd hebben. Andere koeler erop zetten (of een dikke fan) en proberen.

Verwijderd

Snowdog schreef op 13 mei 2004 @ 01:15:
Hallo, ik heb een Aeolus Geforce 4 Ti4200 (128 MB), en deze is/was lichtelijk overgeklokt naar (250/500 ofzo geloof ik) en had al wel vaker in spellen artifacts, maar dat kon me nooit zo heel erg storen...
nu is 2 dagen geleden de koeler van dat ding gestopt met werken en dit had ik niet door... dus ineens crashte mn PC...
Na een reboot kwam ie tot windows opstart scherm, maar zo gauw ie naar desktop wil gaan lijkt t wel alsof ie blijft zoeken naar de juiste resolutie ofzo en zie ik niks en crasht ie hard...
heb m nacht uit laten staan en sochtends weer geprobeerd... windows opstart scherm deed t weer nog wel (wel artifacts overal) maar zo gauw ie naar windows zelf wilde gaan crashte ie weer...
nu vroeg ik me af helpt t nog om een nieuwe koeler op dit ding te zetten of is de chip verneukt en kan ik die kaart net zo goed wegknallen?!
naja hoop dat iemand weet wat ik ermee kan doen...
bvd ^_^
Ik heb hetzelfde probleem een paar weken terug gehad..... Ik eerst windows helemaal niet meer in. Installeren met een andere videokaart kon wel. Na het terugzetten van de GF4Ti4200 super sloom beeld. Het toen maar een Radeon 9800se gekocht. Sinds die kaart werkt me PC weer prima.

Bij mij was met dezelfde lichte overclock (250/500) dus wel me chip kapot.... Heb nu ook maar een ZM80C-HP op me nieuwe kaart gezet, aangezien ik die fannetjes niet meer vertrouw :*)

• Snowdog
probleem is dus dat ik geen andere fan er op kan zetten omdat ik die niet goed vastgezet krijg... (geen pinnetjes op die plek)
naja ik heb nu andere gfx kaart erin en nu doetie wel prima, maar met die (gef 4 ti4200) kaart komtie niet verder dan het windows "loading" scherm...
naja probeer wel ff morgen een andere koeler te halen ergens en dan hopen dattie nog wat doet...

[ Voor 4% gewijzigd door Snowdog op 13-05-2004 02:26 ]

• Jimster
Gewoon een fan nemen en die op de koeler laten blazen, zodat ie wel een beetje gekoeld wordt.

• Snowdog
je bedoelt gewoon die ouwe koeler erop laten zitten en daar fan op laten blazen??

• Jimster
Snowdog schreef op 13 mei 2004 @ 02:38:
je bedoelt gewoon die ouwe koeler erop laten zitten en daar fan op laten blazen??
Ja

• Snowdog
naja zal t morgenvroeg wel ff proberen lamp kapot zie nix maar bedankt voor de tips... :P

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Mijn GF4 Ti4200 is ook ongeveer zo "doodgegaan". Hij deed een jaar lang goed op 535/265 en daarna na een Windows reboot crashte hij hard, had opeens maar 16 kleuren... Drivers maar weggegooid, en vervolgens opnieuw eropgezet. Hij deed het daarna nog even goed, maar hij kon niet meer op 535/265 lopen... Anders kreeg ik in spellen vreemde artefacts... roze stippen in je lucht in Enemy Territory en hij ging heel traag. Naja dus maar teruggeklokt naar de standaardinstellingen. Een week later bij windows xp bootscreen.. laad laad.. BAF!
Harde crash en vervolgens waren er allemaal artefacts in de BIOS, hij kon ook niet meer in Windows komen en/of veilige modus.... :/

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Dit geeft maar weer eens aan hoe belangrijk GOEDE koeling is als je gaat overklokken.
Hoe heter een chip wordt hoe korter die leeft. Denk dus niet dat wanneer het eventjes goed gaat, dat dat ook zo blijft. De standaard koeler die erop zit garandeert alleen goede koeling bij NORMAAL gebruik.

Verwijderd

Ik heb sinds kort 2 monitoren op mijn Sparkle Gforce 4 Ti4200.
(reso: 1600*1200)

Nu weet ik nog niet precies waar het probleem ligt, heb onlangs namelijk ook een nieuwe kast gekocht(Aopen H600) en het schijnt dat daar de Airflow niet optimaal is.

Maar windows XP loopt dus gewoon keihard vast.
nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd die ik niet allemaal zal benoemen.
Met 1 monitor doet tie het aardig.
Heb me standaard Fan er opzitten zonder over te klokken.

met die 2 monitoren word tie dus bloed en bloed heet, zodat tie vanzelf een keertje stopt.

nu ga ik a.s. zondag ff naar een beurs om een leuke goede koeling te halen, mssn dat dat helpt.
Maar iemand enige idee wat het zou kunnen zijn, want ik neem aan dat een kaart met 2 monitor (analoog en digitaal)aansluitingen gewoon moet kunnen werken met 2 monitoren.
Pagina: 1