Na casemod bootdisk failure

Pagina: 1
Acties:

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
ik heb met een dremel wat fan gaas uit een kast gezaagt daarna alles schoon gemaakt en de pc weer in elkaar gezet.

toen ik de pc aan zette en kreeg ik een bootdisk failure, dus ik dacht vast een kabeltje niet goed aan gesloten, dus ik alles na gelopen en gecontroleerd.
pc weer aan gezet krijg ik het zelfde verhaal, kabels er uit gehaald en opnieuw er in gedaan.
pc weer aan gezet, weer het zelfde. toen maar andere kabels gepakt ook het zelfde.
andere hdd met win200 en orginele kabels, niks.
met nieuwe kabels, niks.
ide1 en ide2 omgedraait ook niks.

nu doen de hdd's (winxp, win2k) het, dat heb ik getest met een andere pc.
op ide2 heb ik mijn 2 cdroms die herkend hij, ook op ide1.
als ik een hdd op master samen met een cdrom aan een kabel doe word niks herkend(bootdisk failure).
de kabels doen het ook.
cmos helpt ook niet.
andere bios settings ook niet.
opnieuw win2k geinstalleert op quantum hdd ook niks.

specs:
xp3000+
volcano 12+
asus a7v600 met via kt600
cosair value select 400ddr 512mb
sapphire 9600xt 256mb
trust geluidskaart
wd 40gig hdd (winxp) met mijn zooi
quantum 13 gig hdd (win2k) alleen windows
noname kast
400w q-tex voeding

nu heb ik alles netjes eruit gehaald en weg gelegt en zo min mogelijk eraan gezeten en toen ik klaar was met mijn cm heb ik alles er weer netjes in gedaan.

nu heb ik geen flauw idee wat er mis is.
ik ben alles na gegaan wat ik gedaan heb maar niks vreemds gevonden en in de search heb ik ook niets gevonden.

iemand een idee, hint, suggestie

[ Voor 3% gewijzigd door ikman op 13-05-2004 00:41 ]

Verwijderd

toevallig uitgeschoten met dremel? :)

Ergens uitgeschoten met andere voorwerpen ofzo dat je je kan herrineren?

Verwijderd

Haal de diskette uit je diskettestation? :P

Zet op beide IDE kanalen 2 apparaten, 1 als 'master', 1 als 'slave'. Check ook of de master/slave jumpers er goed opzitten.

Wat heb je in je BIOS staan als boot disk order?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 00:43 ]

• ikman
de kast was helemaal gestript.

floppy was dat.

jumpers staan goed

in de bios worden de hdd's niet herkend, maar de boot volgorde is hdd, cdrom, lan, floppy.

twee apparaaten aan 1 kabel al geprobeerd, niks.

[ Voor 80% gewijzigd door ikman op 13-05-2004 00:48 ]

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

in de bios worden de hdd's niet herkend
Daar ligt het probleem, niet de disk boot failure. De disk boot failure komt omdat de BIOS geen HDDs kan vinden.

Haal alles eens uit de kast, leg het ordelijk op tafel en kijk eens of het dan wel werkt. Verder eens proberen om met zo min mogelijk items te zien wat hij dan doet.. (Geen SB, NIC, CDROMs, etc).

[ Voor 2% gewijzigd door Stuff op 13-05-2004 00:58 . Reden: typo ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

ikman schreef op 13 mei 2004 @ 00:45:
de kast was helemaal gestript.

floppy was dat.

jumpers staan goed

in de bios worden de hdd's niet herkend, maar de boot volgorde is hdd, cdrom, lan, floppy.

twee apparaaten aan 1 kabel al geprobeerd, niks.
Ok. Zaten de onderdelen nog in de kast toen je aan het dremelen geweest bent? Wat heb je gedremeld? Het gaas van de voeding, front-intake, achterkant?

• ikman
@ De Generaal
met de kast was helemaal gestript bedoelde ik dat er niks in zat.
alles was er uit, heb intake en outtake fan gaas verwijdert

@ Stuff
heb ik gedaan en nog niks

moet eigenlijk de titel aan passen maar ik weet nog niet hoe, komt morgen wel.

[ Voor 70% gewijzigd door ikman op 13-05-2004 01:29 ]

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Dus beide HDDs doen niets, ook niet als je maar één HDD gebruikt en verder niets (dus ook geen CDOMS op IDE2). En zowel op IDE1 als op IDE2 doet ie niets?

De jumper settings op de HDDs staan zeker ook goed neem ik aan. Op een ander systeem doen ze het namelijk wel, toch?

Het enige wat ik kan bedenken is dat ergens iets niet goed contact maakt ofzo. Er zijn geen pinnetjes afgebroken/krom van je IDE controller op het mobo? Niet perongeluk een stukje metaal van je case op je Mobo gevallen toen je aan het dremelen was? (die kleine metaal scherfjes kunnen best wel ver schieten met behulp van een dremel).

[ Voor 1% gewijzigd door Stuff op 13-05-2004 17:51 . Reden: typo ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• ikman
nou na gisteren dik 2 uur te hebben geklooit met verschillende instellingen en combinaties, werkt het nu weer. alles stond nog zoals gisteren en nu deed hij het wel opeens.

ik heb geen flauw idee wat er is gebeurt tenzij er genompjes langs zijn geweest.
(ik denk genompjes)

dus bedankt voor alle reacties maar het probleem heeft zich zelf op gelost.

edit
kan dicht

[ Voor 3% gewijzigd door ikman op 14-05-2004 18:21 ]

Pagina: 1