Een programma om Tabs uit een tekst te halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 19:45
Ik heb nu even gezocht hier, maar kan niks vinden wat mij zou kunnen helpen. Ik heb in Excel een hoop tekst staan (verdeeld over een aantal kolommen), maar deze zou ik graag over willen zetten in een gewoon txt bestand.

Maar wanneer ik het bestand exporteer als txt file dan blijven er altijd de tabs staan (die het begin/einde) van een kolom aangeven. Ik heb het bestand al opgeslagen met verschillende extensies, maar die tabs blijven terugkomen. En om die tabs handmatig weg te gaan halen, is toch net ff wat te veel werk (lees: heeeel veel werk).

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Hoezo? Kopieer alle tekst in een txt, druk op ctrl + h (vervangen) :)

Omelette du fromage!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 21:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat is er mis met een simpele search/replace? Gewoon zoeken op een tab char en vervangen door een komma, spatie, nix, whatever je maar wil. Dit kan zelfs in kladblok, zul je alleen wel een tab karakter moeten copy-pasten, omdat je niet op tab kan drukken in het zoekscherm. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 15:52

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

http://niels.boeskool.org/tabs.php :+

Voor in het rijtje: Onzinnge scripts ;) Maar hij doet het wel ;) (ff in mekaar geduwt hoor, dus niet super high-standard coding ;) )

[ Voor 65% gewijzigd door R4NCOR op 13-05-2004 00:35 ]

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 19:45
NMe84 schreef op 13 mei 2004 @ 00:29:
Wat is er mis met een simpele search/replace? Gewoon zoeken op een tab char en vervangen door een komma, spatie, nix, whatever je maar wil. Dit kan zelfs in kladblok, zul je alleen wel een tab karakter moeten copy-pasten, omdat je niet op tab kan drukken in het zoekscherm. ;)
De tab code is 011 maar die werkt schijnbaar niet in een search window :?

Daarom maar ff het tab karakter gecopy/paste. Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht |:(

tnx voor de hulp

[ Voor 21% gewijzigd door Fred_Perry op 13-05-2004 02:12 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 18:52
Anders had het met MS-Word gekunt.
Bewerken->Vervangen->Meer->Speciaal->Tabteken, of gewoon ^t in het Zoeken naar veld.
Zo vervang ik altijd dubbele regeleindes.

[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 13-05-2004 11:05 ]

Pagina: 1