Grote bestande verzenden of delen via Internet

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Een e-mail is al snel te groot. De enige gratis e-mail provider die ik ken waarmee redelijk grote bestanden verzonden kunnen worden is www.lycos.nl zonder attachment beperkingen en een 15 MB inbox. Maar is het te verzenden bestand groter dan dat dan wordt het lastig.

Onlangs heb ik www.dropload.com gevonden. Hier kan je tot 80MB uploaden en dan krijgt de ontvanger een mailtje dat ie het op kan halen en dat staat het betand 48 uur op dropload en dan wordt het gewist (ongeacht of het bestand is op gehaald of niet). Dit is al een best verbetering, maar her kan vast beter :)

Hoe doen jullie dat als je een bestand van tientallen tot honderden MB's wil verzenden of delen? P2P netwerken zijn niet de oplossing hiervoor, ik zoek wat anders.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Verwijderd

Een ftp servertje opzetten is echt heel makkelijk download maar eens serv-u ftp. Zit een wizard in en binnen 1 minuut werkt je servertje... Makkelijker kan niet!! :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

gewoon een hyperlink op mijn site naar een bestand op mijn pc. Heel eenvoudig.

Meh ...

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Een eigen ftp of webserver misschien? Vooral als het in om met enkele personen te delen is dat een prima en zeer vaak gebruikte oplossing.

Als je met erg veel mensen wilt delen is het misschien slimmer om ivm. beperkte upstream te zorgen dat je bestand eerst op een server met een flinke verbinding komt, en dat die mensen het daar vanaf kunnen halen. Lijkt mij een kwestie van iemand zoeken die (tegen vergoeding) een flinke server beschikbaar wil stellen.

• koekeeghan
  • Laatst online: 20-08-2024
Nee, het gaat om een beperkt aantal mensen (vrienden/collega's/klasgenoten) dus een externe server is niet nodig.

Een FTP is prima maar lastig voor mensen zonder verstand van PC's. Het moet voor iedereen werken en het liefste zonder additionele software. Een HTTP server lijkt me beter. Ik heb er een gevonden(HTTP file server heet ie gewoon) maar krijg hem niet aan de praat :/ . Er zit geen wizard bij en ik krijg het interne en externe IP niet goed (ik heb er ook niet veel moeite aan besteed, maar goed :P ).

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
je werkt met router denk ik?

gewoon poort 80 in je router forwarden naar je eigen pc, dan moet ut allemaal lukken :)

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Als je gewoon Apache download en installeert ben je al een heel eind. Je zet je bestanden in je apache map, schrijft een index.htm waarin je linkjes naar die bestanden zet, en je forward port 80 even in geval van een router.

Makkelijker als dat kun je het voor die mensen niet maken denk ik (behalve via msn overgooien ;) )

[ Voor 47% gewijzigd door Grimli op 13-05-2004 00:39 . Reden: linkje gefixt ]

• benoni
  • Niet online
Grimli schreef op 13 mei 2004 @ 00:35:
Makkelijker als dat kun je het voor die mensen niet maken denk ik (behalve via msn overgooien ;) )
Maar voor jezelf wel. Apache kan standaard een folderlisting laten zien als je het bestand index.html weglaat. Nog makkelijker dus!
Pagina: 1