Custom installer maken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6227

Topicstarter
ok, ik ben samen met wat andere mensen een mod voor C&C generals aan het maken, gebaseerd op battletech en dat begint behoorlijk te lopen.
De mod bestaat nu nog uit een aantal losse files:
1) het "hart" van de mod, het .BIG bestand
2) een losse file die de AI bevat
3) een los .bik bestandje dat een intro filmpje is

Nu kan ik behoorlijk goed uit de voeten met het programmeren daarvan maar wat we eigelijk nodig hebben is een .exe die alles meteen op de goeie plaats zetten, want ondanks veelvuldige instructies blijven er natuurlijk altijd mensen die het zo weten te krijgen dat er niets werkt. "AI doet het niet" "text labels kloppen niet" etc. kom ik nog steeds veelvuldig tegen, ondanks readme's en uitleg in topics.

Dus nu wil ik vragen of er iemand is die me daar een handje mee wil helpen ?
de installer zou moeten bestaan uit een "welcome" schermpje met daarin wat de installer precies gaat doen, vervolgens vraagt de installer waar de C&C Generals hoofd dir is en daarna zal hij 2 bestanden moeten weghalen en een daarvan ergens anders neerzetten (orgineel AI bestand) en een ander (die niet per-see aanwezig is) gewoon weghalen (gaat om een bestand dat in de eerste release van de mod zat, dat nu niet meer nodig is (op genomen in de .BIG) ) vervolgens de 3 bestanden van de mod erin moeten zetten.

Ik hoop dat het mogelijk is, maar met alle knappe koppen hier moet er toch wel iets te regelen zijn ? :)

The Capellan Solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zal er morgen eens een poging aan wagen, wie weet ist wat :)
bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hhmkay, dat word niks, ik kan deze zelf niet programmeren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63780

Is dit nix voor je probleem?

http://sourceforge.net/projects/wix/
The Windows Installer XML (WiX) is a toolset that builds Windows installation packages from XML source code. The toolset supports a command line environment that developers may integrate into their build processes to build MSI and MSM setup packages.
Het eerste microsoft opensource project :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Misschien is het Nullsoft Install System iets voor jou? Wordt best veel gebruikt, en maakt nette installaties. Wix lijkt me ook goed.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ga ze allemaal ff bekijken, bedankt voor de reacties :)
Pagina: 1