Ik heb al een tijdje lopen zoeken of hier over al een topic was. Maar ik heb hem niet kunnen vinden.
Het probleem waar in mee zit is dat ik vanuit een database op internet gevens wil halen. En die dan vervolgens in een locale database laten invoegen.
Maar dit wil niet echt lukken vanwege het probleem dat het aanroepen van de 2de database oftewel de locale database dan niet wil lukken.
Hieronder staat het php script wat ik hiervoor gebruik.
Het probleem waar in mee zit is dat ik vanuit een database op internet gevens wil halen. En die dan vervolgens in een locale database laten invoegen.
Maar dit wil niet echt lukken vanwege het probleem dat het aanroepen van de 2de database oftewel de locale database dan niet wil lukken.
Hieronder staat het php script wat ik hiervoor gebruik.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| <? // open database 1 $dbhost = 'niet local'; $dbusername = ''; $dbpasswd = ''; $database_name = 'test'; $connection = mysql_pconnect("$dbhost","$dbusername","$dbpasswd") or die ("Couldn't connect to server."); $db = mysql_select_db("$database_name", $connection) or die("Couldn't select database."); // open database 2 $dbhost2 = 'localhost'; $dbusername2 = ''; $dbpasswd2 = ''; $database_name2 = 'test'; $connection2 = mysql_pconnect("$dbhost2","$dbusername2","$dbpasswd2") or die ("Couldn't connect to server."); $db2 = mysql_select_db("$database_name2", $connection2) or die("Couldn't select database."); // overzetten van database 1 naar database 2 $date = date("Y-m-d"); $query = "SELECT * FROM test WHERE datum = '$date';"; $result = mysql_query($query) or die("<b>MySQL error:</b> ". mysql_error()); while ($rij = mysql_fetch_array($result)){ $naam = $rij["naam"]; $query2 = "INSERT INTO test WHERE naam = '$naam' AND datum = '$date';"; $result2 = mysql_query($query2) or die ("<b>MySQL error:</b> ".mysql_error()); } echo "Datbase is overgezet!"; ?> |