Toon posts:

probleem met epox 8rda+ en geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag een epox 8rda+ gekregen, als processor heb ik een 1800+ en als geheugen heb ik 2 simmetjes van 256 mb volgens mij merkloos.

Magoed, ik had eerst een msi kt400, en daar liep het geheugen gewoon op 166 mhz, maar op dit mobo krijg ik het niet hoger dan 107 mhz (80% van de cpu) hij start dan op maar loopt vast of ik krijg een fout dat winxp een bestand niet kan laden.

ik heb alle verschillende voltages/timings al geprobeerd, hij wil gewoon niet hoger, hoe kan dit, ook dual channel of niet maakt ook niks uit, wat kan ik dus doen zodat ik toch het geheugen op 166 mhz krijg

bvd

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Jumper al verzet? De bekende "ik-wil-hoger-dan-100MHz-jumper" ?

Zie boekje :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar ik heb er geen boekje bij :P maar waar zit die jumper ??

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tussen de ATX connector en de northbridge. JCLK heet die.

Je moet 'm er op zetten. 1-2 dus. (default)

Dus eigenlijk zou je geheugen wel op 333MHz moeten werken. Of de vorige eigenaar had een Duron 1300. :P

edit:
Doe dan ook even een BIOS reset. Dan moet je JCMOS verzetten. 10 seconden lang, en dan weer terug zetten. Dat jumpertje zit aan de linkerkant van de BIOS chip.

Haal voor de reset de spanning van het moederbord, druk een keer op de power-knop van de computer zodat alle elco's leeg zijn. Daarna jumper verzetten en weer terug niet te vergeten.

[ Voor 50% gewijzigd door PD2JK op 12-05-2004 22:44 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
dat jumpertje zit er al op :P en bios reset heb ik al 100 keer gedaan

magoed het gaat er niet om dat ik hem niet hoger dan 100 kan zetten het gaat erom dat hij dan gelijk vast loopt

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 15:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 22:35:
sorry maar ik heb er geen boekje bij :P
Wist je dat je ze gewoon van de website van de mobofabrikant kunt downloaden? Zo nee, doe dat dan :) Hiermee kun je voorkomen dat je in de toekomst weer met een lullig excuus komt :P

[ Voor 90% gewijzigd door BalusC op 13-05-2004 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
jaja dat snap ik maar dat jumpertje heb ik ondertussen al gevonden :P

ik heb ook geprobeerd om het geheugen op het allerhoogste voltage te zetten (2.9 volt) dan start ie op maar gelijk in windows loopt ie vast.

Verwijderd

Topicstarter
het blijkt dus toch het geheugen waar hij niet mee overweg kan, ik heb nu het geheugen uit mn pas pc gehaald (256 ddr samsung uit een medion pc) en dat loopt er perfect mee, en mijn pas pc loopt perfect met het geheugen van mij,

magoed, ik wou dus 2x 256 met een dual geheugen controller maar ik heb gehoord dat dat nlm allene maar kan met 2 dezelfde simmetjes geheugen maar ik heb er dus nu maar 1

is het de prijs waard om 2 te kopen zodat ik ze in dual naast elkaar kan zetten, of kan ik beter gewoon een andere simmetje erbij kopen en die erbij in doen en dan niet dual
Pagina: 1