Toon posts:

Dode pixel op mijn gloednieuwe Toshiba notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik de Toshiba A40-211. Zeker als het scherm wat donkerder wordt maar ook bij lichtere kleuren hebben een laserrood puntje midden in mijn scherm. :( :( Als je een DVD draait lijkt het net alsof er iemand met een lasergun gaat schieten. Ik kan niets vinden in mijn manuals hierover. Weet iemand wat Toshiba's policy is op dit gebied? :'( :'(

Groeten,

Martijn

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

tja ik zou zeggen kijk op de website van toshiba www.toshiba.com
daar vind je veel meer info maar geef je weinig kans van omruilen

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 21:32:
Sinds vandaag heb ik de Toshiba A40-211. Zeker als het scherm wat donkerder wordt maar ook bij lichtere kleuren hebben een laserrood puntje midden in mijn scherm. :( :( Als je een DVD draait lijkt het net alsof er iemand met een lasergun gaat schieten. Ik kan niets vinden in mijn manuals hierover. Weet iemand wat Toshiba's policy is op dit gebied? :'( :'(

Groeten,

Martijn
Als je het in de winkel hebt gekocht, en niet dus via internet ofzo, zou ik daarmee gewoon teruggaan. Laptops zijn dure apparaten en zeker als je een dode pixel midden in je scherm hebt, is de kans al aanzienlijk dat je het mag omruilen..

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
ik geloof niet dat er uitzonderingen worden gemaakt op laptops.
Via internet: terug brengen
Via winkel: Terug brengen en hopen dat ze willen omruilen :) (sommige winkels doen dat wel :) )

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Een laptop is ook een tft scherm en gelden in de basis de normale regells volgens mij. Alleen wordt er vaak wel geruild omdat mensen stennis lopen te maken omdat het ding 1500€ gekocht heeft :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-08 20:03

Metten

ik hou het graag simpel

gewoon terugbrengen, desnoods kan je je geld terugvragen (of een tegoedbon). Dat dit binnen 8 dagen kan is wettelijk vastgelegd.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Het is volgens mij een hot-pixel. Een dode pixel licht niet op.
Metten schreef op 12 mei 2004 @ 21:56:
gewoon terugbrengen, desnoods kan je je geld terugvragen (of een tegoedbon). Dat dit binnen 8 dagen kan is wettelijk vastgelegd.
Alleen bij kopen op afstand. Dit geldt dus NIET bij aankopen in een winkel.

[ Voor 67% gewijzigd door Guardian Angel op 12-05-2004 22:00 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 12 mei 2004 @ 21:59:
offtopic:
Het is volgens mij een hot-pixel. Een dode pixel licht niet op.
Een dode pixel kan ook oplichten, immers een TFT wordt van achteren belicht.

Het feit dat hij het over rood heeft, geeft aan dat het een dode subpixel is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 22:00 ]

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Metten schreef op 12 mei 2004 @ 21:56:
Als de verkoper (in een winkel dus) er inderdaad niet uitdrukkelijk bij heeft vermeld dat er een kans bestaat op dode pixels dan klopt dit in zoverre dat je recht hebt op een nieuw exemplaar, niet zozeer je geld terug, maar ik neem aan dat dat niet echt een probleem is, het is een gebrek wat verholpen dient te worden door de verkopende partij.

Als het via internet gekocht is: 7 dagen koop op afstand- recht op omruilen en geld terug (of een nieuwe natuurlijk).
GuardianAngel schreef op 12 mei 2004 @ 21:59:
[...]

Alleen bij kopen op afstand. Dit geldt dus NIET bij aankopen in een winkel.
Dus wel als het niet vermeld is door de verkoper, dan is het een gebrek (maar inderdaad geen geld terug als je dat bedoeld, wel omruilen).

[ Voor 20% gewijzigd door cûora op 12-05-2004 22:04 ]

Verwijderd

cûora schreef op 12 mei 2004 @ 22:02:
Als de verkoper (in een winkel dus) er inderdaad niet uitdrukkelijk bij heeft vermeld dat er een kans bestaat op dode pixels dan klopt dit in zoverre dat je recht hebt op een nieuw exemplaar
Dit is pertinent niet waar. De verkoper hoeft niets over dode pixels te zeggen, aangezien dat een normale producteigenschap is bij een LCD. De verkoper kan hooguit bij een scherm met pixelgarantie de klant opgeilen door dat erbij te zeggen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zullen 'we' de discussie over dode pixels en garantie maar eens voorgoed achterwege laten? Er is inmiddels al zoveel zinnigs en onzinnigs over gezegd dat het een herhaling van zetten aan het worden is.

Van de site van Toshiba.
Het beeldscherm heeft 1024 * 768 = 786432 pixels;

Per miljoen pixels mogen er maximaal 5 defect zijn;

(1024 * 768) * (5 / 1000000) = 4.
http://nl.computers.toshi...ice=NL&FID=TISB0000000645

ARME AOW’er

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 12 mei 2004 @ 22:08:
Zullen 'we' de discussie over dode pixels en garantie maar eens voorgoed achterwege laten? Er is inmiddels al zoveel zinnigs en onzinnigs over gezegd dat het een herhaling van zetten aan het worden is.
Akkoord.

Die link die je geeft vd. site van toshiba is erg naar.. 4 dode pixels, dat zijn dus 12 dode subpixels. TS heeft er 1tje.

Ik zou toch even contact opnemen met toshiba, aangezien de pixel volgens de omschrijving midden in het scherm zit. Dat wordt vaak gezien als een 'duurdere' zone, maar ik geef 'm weinig kans..

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 22:05:
[...]

Dit is pertinent niet waar. De verkoper hoeft niets over dode pixels te zeggen, aangezien dat een normale producteigenschap is bij een LCD. De verkoper kan hooguit bij een scherm met pixelgarantie de klant opgeilen door dat erbij te zeggen.
Een quote van onze rechten-tweaker:
Wekkel schreef op 23 april 2004 @ 10:47:
[...]

Het punt is dat m.i. een winkelier hoe dan ook een 0% dode pixel policy moet geven, omdat dat uit de wet voortvloeit (in consumentenverhoudingen). Zonder expliciete bepaling dat het om een B-voorraad zou gaan, en daarbij passende prijsvermindering, kan een winkel zich niet onttrekken aan die wettelijke verplichtingen. Een dode pixel hoef je als consument niet te aanvaarden.

In die zin is een pixelgarantie bij de winkel kopen overbodig. Op grond van de wet heb je die 'garantie' al. Het enige voordeel van in het algemeen garantie erbij kopen is het vraagstuk van bewijslevering. Bij een bijgekochte garantie van 3 jaar hoef je als consument niet meer te bewijzen dat na 2,5 jaar het product niet voldoet aan hetgeen je van het product mag verwachten. Je claimt binnen de garantie en dat is voldoende. Binnen het wettelijke systeem heb je die stelplicht wel en zal je praktisch gezien in discussie moeten met de winkelier.

Wat de fabrikant er van maakt, is een ander verhaal. Daar heeft de consument in beginsel niets mee te maken. Pixel policies van een fabrikant zijn leuk als gegeven, maar de consument heeft primair een aanspraak op de winkelier. Zoals boven aangegeven is de winkelier redelijk ingesnoerd in het dwingende consumentenrecht.
Ik stel voor dat we over garantie inderdaad daar verder discussieren, maar de TS kan dus wel gewoon de laptop omruilen.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 22:05:
[...]
Een dode pixel is een defect. Ik snap niet dat een dode pixel een bedoeld effect is van een goed product cq producteigenschap. Met andere woorden kletskoek wat je neerzet. Betreffende de eigenschappen van het scherm.

Je kan terug, je heb immers garantie en een nieuwe eisen of je geld terug. Je hoeft niet tevreden te zijn met een tegoed bon.

Zolang de verkoper niets gemeldt heeft over de terugbreng policy bij dode subpixels heb je gewoon garantie.

Fabrieks en of leveranciers garantie is niet op de consument van toepassing als je gewoon bij een winkel gekocht heb. Het kan alleen als aanvullende service gebruikt worden en niet als beperkende. (tenzij vermeldt dat alle garantie door fabriek/leverancier/importeur afgehandeld wordt.

Meh ...

Verwijderd

dan maar een quote van onze rechtentweaker:
Heb je een link naar dat topic? Wekkel heeft namelijk niet gelijk. Hij gaat van de aanname uit dat je een defecte pixel mag aanmerken als een echt defect voor dat apparaat, en dat is gewoon niet waar. Een defecte pixel is geen defect scherm, maar zoals guaradianangel terecht aangeeft hoort die discussie hier niet thuis.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 22:18:
[...]

Heb je een link naar dat topic? Wekkel heeft namelijk niet gelijk. Hij gaat van de aanname uit dat je een defecte pixel mag aanmerken als een echt defect voor dat apparaat, en dat is gewoon niet waar. Een defecte pixel is geen defect scherm, maar zoals guaradianangel terecht aangeeft hoort die discussie hier niet thuis.
Mag je uitleggen wat het wel is.

M.I. is het gewoon een defect niets minder en niets meer

Meh ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 22:18:
[...]

Een knalrode stip midden op je scherm van je notebook waar je net 1500 euro voor betaald hebt vind jij geen defect?
Man, als Toshiba of die winkel er niks aan zou doen krijgen ze die laptop van mij terug, door de etalageruit. :(

Kijk, een dode pixel ergens linksbovenin (een pixel die altijd uit staat) is wat anders, en dat mogen er van mij nog wel 2 zijn ook, maar een hotpixel midden in je scherm is zwaar irritant.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 02:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ze er wat aan doen, het gaat dus om een subpixel omdat hij rood is??? Het is echt wel irritant, want het lijkt op een lasergun als je een DVD afdraait.

• PcDealer
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

cûora schreef op 12 mei 2004 @ 22:16:
[...]

Een quote van onze rechten-tweaker:

[...]

Ik stel voor dat we over garantie inderdaad daar verder discussieren, maar de TS kan dus wel gewoon de laptop omruilen.
Zie dan ook [rml][ TFT] 0-pixelpolicy afkopen bij winkel[/rml]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Gehaktbal
  • Laatst online: 23-07 10:20
algemene regel is: wil je je gelijk halen omrend pixels, loopt het meestal uit op een rechtzaak. De vraag is of je dat wilt?
Hangt ook af van de dealer. sommigen doen moeilijk, de anderen heel makkelijk :)

• PcDealer
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Daarom: iedereen aan de rechtsbijstand :)

(heeft nu geen nut want verzekeraars hanteren een wachttijd van x maanden)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Ohjeej daar krijgen we de eindeloze discussie's over dode pixels en de betrekking van de garantie daarop weer...

Toshiba geeft geen garantie op 1 dode pixel bij aankoop, of daarna.
Hij valt dus niet bij Toshiba onder de garantie.

Echter de winkel waar je hem hebt gekocht moet jou op de hoogte hebben gesteld van de mogelijk tot dode pixels. Hebben ze dit niet gedaan? Terugbrengen/sturen en laten crediteren met de reden ontevredenheid over het scherm van laptop, wat niet aan jouw verwachtingen voldeed. Hebben ze het wel verteld? Dan kan je dat alsnog doen.. Zolang je maar binnen de 8 wettelijke dagen vanaf aankoopdatum zit.

Als ze eventueel moeilijk gaan doen en vertellen dat deze kans erin zit in een tft scherm, dan geef je als reden van creditatie iets anders op, bijvoorbeeld dat hij enorm lastig open gaat, en dat je dit niet terug kon zien in reviews/specificaties :P. (Of verzin zelf iets leuks).

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

GuardianAngel schreef op 12 mei 2004 @ 22:08:
Zullen 'we' de discussie over dode pixels en garantie maar eens voorgoed achterwege laten? Er is inmiddels al zoveel zinnigs en onzinnigs over gezegd dat het een herhaling van zetten aan het worden is....
Sluuut schreef op 13 mei 2004 @ 11:02:
Ohjeej daar krijgen we de eindeloze discussie's over dode pixels en de betrekking van de garantie daarop weer...
Nee, dat gaan we dus niet doen. Deze gaat dicht: de topicstarter mag eens moeite gaan doen om dingen uit te zoeken over dode pixels en de gerelateerde garantiezaken van Toshiba. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.