Hi,
Ik heb een Asus A7N8X-E mainboard met een XP Athlon 2600+ boxed proc.
Om de haverklap stopt het systeem op onverklaarbare momenten, wat zich vertaalt in een shutdown.
Ik heb nog geen OS draaien (klapte eruit bij de install van XP na het file copy gedeelte)
Het board is 400 mhz fsb en de proc heeft een frequentie 333mhz.
Echter in het bios kan ik bij de EXT CPU freq maar tot 200mhz kiezen (266mhz ook al eens gezien, maar nu niet meer in het menu te vinden).
De temperatuur heb ik een tijd geschecked in het Hardware Monitor menu.
Begon op 47 graden en nu na een tijd te hebben gedraaid binnen het BIOS is deze 57 graden celsius terwijl de fan speed nu 3068 rpm plus minus is.
Ik heb verder niet al te veel op het bord draaien, 2 x 256 ddr pc3200 en een dvd rom.
Ik heb een 200 W ATX voeding aangesloten op het board.
Ik snap niet wrom het board eruit klapt en of dit gerelateerd is aan de processor en de te kiezen freq waardes.
Graag advies van een kenner ;-) want ik wordt er wanhopig van hehe
R. Makkinje
Ik heb een Asus A7N8X-E mainboard met een XP Athlon 2600+ boxed proc.
Om de haverklap stopt het systeem op onverklaarbare momenten, wat zich vertaalt in een shutdown.
Ik heb nog geen OS draaien (klapte eruit bij de install van XP na het file copy gedeelte)
Het board is 400 mhz fsb en de proc heeft een frequentie 333mhz.
Echter in het bios kan ik bij de EXT CPU freq maar tot 200mhz kiezen (266mhz ook al eens gezien, maar nu niet meer in het menu te vinden).
De temperatuur heb ik een tijd geschecked in het Hardware Monitor menu.
Begon op 47 graden en nu na een tijd te hebben gedraaid binnen het BIOS is deze 57 graden celsius terwijl de fan speed nu 3068 rpm plus minus is.
Ik heb verder niet al te veel op het bord draaien, 2 x 256 ddr pc3200 en een dvd rom.
Ik heb een 200 W ATX voeding aangesloten op het board.
Ik snap niet wrom het board eruit klapt en of dit gerelateerd is aan de processor en de te kiezen freq waardes.
Graag advies van een kenner ;-) want ik wordt er wanhopig van hehe
R. Makkinje