Toon posts:

Computer valt uit bij maken maken mpg video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in Pinnacle Studio 8 mijn bewerkte video in mpg wil maken valt mijn computer om de onverklaarbare reden na verloop van tijd zomaar uit.
Dit heeft het voorheen altijd zonder problemen gedaan!
Als ik er nu een AVI van wil maken doet hij het overigens zonder problemen...
Als ik deze gemaakte AVI daarna met TMPGEnc in mpg wil zetten valt hij ook na verloop van tijd uit |:(

Kortom, om de een of andere reden wil mijn computer niet meer mpg's maken zonder ondertussen uit te vallen...

Iemand enig idee hoe het komt, nogmaals, het heeft het eerder gewoon zonder problemen gedaan...

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 07:37

Beercase

So soft!

Meer info is handig.
Temp oke? Stroom oke? Ram oke?
Melding van windows?

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Topicstarter
Meer info is handig.
Melding van windows?

Stroom is okee. Het is een laptop dus zou de stroom uitvallen heeft hij nog een accu waar hij op kan werken. En bij AVI werkt het wel dus dat zal het probleem niet zijn.
Ram is 512 mb, dus genoeg.
Melding Windows: geen. Gewoon gelijk BOEM, pc uit, dus opnieuw aanzetten...

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 21:37:
Meer info is handig.
Melding van windows?

Stroom is okee. Het is een laptop dus zou de stroom uitvallen heeft hij nog een accu waar hij op kan werken. En bij AVI werkt het wel dus dat zal het probleem niet zijn.
Ram is 512 mb, dus genoeg.
Melding Windows: geen. Gewoon gelijk BOEM, pc uit, dus opnieuw aanzetten...
t gaat er niet om of er genoeg Ram inzit maar of die Ram geen fouten bevat ;)
ben de naam van het programma die je ervoor kan gebruiken effe vergeten :X

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 07:37

Beercase

So soft!

Ik bedoelde de voltages, alleen met een laptop vaak lastig te meten. Een monitor programma werkt vaak niet op en laptop (om voltages en temp mee te meten)
Verder kan het nog steeds aan de temp liggen. Welke software gebruik je? Andere drivers geinstalleerd? Updates van windows oid?

@ arvidbeheerder
memtest ;)

@ bubo
Is zeker het proberen waard

[ Voor 13% gewijzigd door Beercase op 12-05-2004 21:52 ]

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Pinnacle Studio 8.12, maar zoals ik al zei ook bij TMPGEnc valt hij uit.
Ik heb Windows XP met SP1...

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Een film encoden (mpeg maken) is er erg leuk rekenwerkje. Het zal dus ook het maximale van je proc. vragen wat voor een lekkere warmteontwikkeling zorgt.
Nou heb ik eens van een vriend gehoord dat hij, als hij op zijn laptop (Asus met P4 3.0 GHz) een game deed, na verloop van tijd de laptop uitschakelde omdat hij te heet werd. Daarvoor zat er nl. een beveiliging in.
Ik denk dat dat bij jou ook het geval is. Niets aan te doen! (Voor zover ik weet...) Wel wat aan te doen.Zie hieronder...

[ Voor 8% gewijzigd door DeeD2k2 op 13-05-2004 10:02 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

DeeD2k2 schreef op 12 mei 2004 @ 23:11:
Een film encoden (mpeg maken) is er erg leuk rekenwerkje. Het zal dus ook het maximale van je proc. vragen wat voor een lekkere warmteontwikkeling zorgt.
Nou heb ik eens van een vriend gehoord dat hij, als hij op zijn laptop (Asus met P4 3.0 GHz) een game deed, na verloop van tijd de laptop uitschakelde omdat hij te heet werd. Daarvoor zat er nl. een beveiliging in.
Ik denk dat dat bij jou ook het geval is. Niets aan te doen! (Voor zover ik weet...)
klopt. er zijn wel wat mogelijkheden. meestal word er koude lucht van onder aan gezogen probeer je latop anders eens iets schuin neer te zetten (op een DVD hoesje ofzow, dit doe ik zelf ook wel eens als ik op me laptop bezig ben zodat er meer koele lucht bij proc kan (kep zel feen Pentium M)) of koop een koelplaat voor je laptop dat is een soort doccing station vol met fans :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En een spyware / virusscan kan op zijn tij dook nooit kwaad ;) Maar dat zal het niet zijn denk ik.
Waar je ook eens naar kunt kijken zijn je BIOS instellingen idd...en check voor de zekerheid ook ff of je per ongeluk iets van powersave instellingen aan hebt staan.....zou wel erg lullig zijn als het daar aan lag btw ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
DeeD2k2 schreef op 12 mei 2004 @ 23:11:
Niets aan te doen! (Voor zover ik weet...)
Dat denk ik niet, zeker niet aangezien hij het al langer als een jaar zonder problemen doet...
Twix schreef op 12 mei 2004 @ 23:18:
[...]
klopt. er zijn wel wat mogelijkheden. meestal word er koude lucht van onder aan gezogen probeer je latop anders eens iets schuin neer te zetten (op een DVD hoesje ofzow, dit doe ik zelf ook wel eens als ik op me laptop bezig ben zodat er meer koele lucht bij proc kan (kep zel feen Pentium M)) of koop een koelplaat voor je laptop dat is een soort doccing station vol met fans :)
Dit zou het probleem wel kunnen zijn. Ik heb toevallig enige tijd geleden mijn laptop op een andere plaats neergezet dus wellicht dat de koeling te veel versperd wordt 8)7 Hier zal ik eens naar kijken!
The_Eagle schreef op 12 mei 2004 @ 23:19:
Waar je ook eens naar kunt kijken zijn je BIOS instellingen idd...en check voor de zekerheid ook ff of je per ongeluk iets van powersave instellingen aan hebt staan.....zou wel erg lullig zijn als het daar aan lag btw ;)
Bios instellingen heb ik eerder al gewoon op de standaard instellingen gezet. Powersaving zal het probleem btw niet zijn aangezien hij een AVI (waar hij bij mij langer over doet als een mpg) wel gewoon zonder problemen maakt...
Pagina: 1