[OC] AMD2700+(T-Bred-B) ASUS A7V600

Pagina: 1
Acties:

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-02 18:23

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb even GoT en Google afgezocht, maar toch nog niet echt tot een conclusie kunnen komen.

Mijn vraag is deze:

Ik heb een A7V600 van Asus en een 2700+ T-Bred-B proc. Deze proc is blijkbaar multiplier unlocked, en mij hoor je niet klagen.
Nu wil ik mijn proc laten lopen op 200x12, dit doet ie goed, alleen sinds ik mijn oude brakke GF4MX440 weer terug in mijn pc heb zitten loopt ie vaak vast. Na even wat zoeken vertelde SiSoft Sandra mij dat de AGP op 80 en de PCi op 40mhz liep....
Dit was voor mij nieuw, vooral omdat in de bios duidelijk staat 200/33 ....
Vreemd maar verklaard wel meteen de vastlopers...

Nu heb ik iets op 1 of andere overclockers site gezien dat je een pinmod kon doen om de fsb van de proc op 200 te locken/detecteren... maar in hoeverre heeft dit dan weer invloed op de agp/pci dividers??? Is er een andere weg naar dit "Rome" of is het gewoon niet mogelijk en had ik beter kunnen kiezen voor een NForce bord????

Thnx...

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

Blijkbaar wordt de AGP/PCI snelheid verkeerd weergegeven of niet aangepast. Ik zou, als ik jou was, eerst de bios van je mobo updaten, of in ieder geval proberen met een andere bios. IMO dus een bios-probleem.

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Sandra is niet geupdate voor de via kt600, gebruik in plaats daarvan CPU-Z 1.20a. Die heeft support voor de kt600. Ik denk dus trouwens dat die pci van 33mhz dus wel klopt, maar je instabiliteit wordt veroorzaakt door wat anders (voeding, cpu, temps).

Verwijderd

pyro83 schreef op 13 mei 2004 @ 17:36:
Sandra is niet geupdate voor de via kt600, gebruik in plaats daarvan CPU-Z 1.20a. Die heeft support voor de kt600. Ik denk dus trouwens dat die pci van 33mhz dus wel klopt, maar je instabiliteit wordt veroorzaakt door wat anders (voeding, cpu, temps).
Dit zou erg goed kunnen. Daarnaast heeft die Asus toch een pci/agp lock? Zo zou hij dan helemaal niet mogen mekkeren. Daarnaast springt dat bord automatisch op 33 bij 200fsb. Omdat de kt600 chipset fsb 200 odnersteund dus zou dat agp 80mhz is helemaal niet kunnen :) . 200/80=2,5 Dan zou hij fsb/agp op 2,5 verhouding staan en dat geloof ik niet :*) .

Ik denk dat je het voltage wat moet verhogen en/of misschien is je voeding niet helemaal hiervoor goed genoeg.
Post eens wat meer informate wat je allemaal hebt gedaan :9

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 17:42:
[...]
Dit zou erg goed kunnen. Daarnaast heeft die Asus toch een pci/agp lock?
Ik weet wel zeker dat het zo is, ik heb zelf ook een via kt600 bordje, in sandra denkt ie bovendien dat het een kt400 chipset is.
Die asus en ieder ander moederbord met een kt600 chipset heeft trouwens geen pci/agp lock, de via kt600 ondersteund dat niet :( :'( .

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-02 18:23

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
Klopt je hebt helemaal gelijk, het fijne is dan wel dat de allernieuwste versie van sisoft (Sandra 2004 SP1) wel goed werkt... Maar daarmee is mijn vastloop probleem niet verholpen.
Tis heel vreemd, zelfs al gooi ik de MP lager, loopt ie net zo vlug vast... Net alsof die Geforce niet wil....

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Pagina: 1