Probleem met UDMA 66

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Als ik de HD aansluit krijg ik de hd niet te zien in mijn apparaatbeheer. Er staat alleen een diskettestationcontroller. Ik neem aan dat dit de UDMA66 controller is. Echter is er geen HD gevonden. De hd werkt wel, maar ik krijg dan een foutmelding van: Station C gebruikt MS-DOS compatibiliteit. Wat doe ik dan verkeerd.

Thanx,

Bas

Tjielp... een vogel.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
mobo ?
udma kaart?
OS?
hd?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

Crusader

Arc Nature

Je zal nog wel even de drivers van die UDMA kaart moeten installeren. Als je dat niet gedaan hebt, staat die kaart in apparaatbeheer onder het gele vraagteken, meestal als een SCSI controller aangeduid.
De diskettestation controller die je ziet, is precies wat er staat, je floppycontroller dus. MS-DOS compatibility wordt gebruikt omdat Windows nu via de BIOS van je pc de harddisk benaderd i.p.v. rechtstreeks via de kaart.

Succes

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
De stationscontroller is naar mijn mening wel de UDMA66 controller, want verderop in mijn apparaatbeheer staat het diskettestation nog een keer. Ik heb geen gele vraagtekens in het apparaatbeheer staan. Hij ziet de controller dus waarschijnlijk wel (alleen hij herkent hem niet als UDMA66 controller). Het gaat om een MSI BX master Pro, met ingebouwde UDMA66 controller, Windows98Se, IBM Pluto 2MB cache.

Thanx

Bas

Tjielp... een vogel.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

Crusader

Arc Nature

Als je enkel de schijf hebt aangesloten, zul je toch echt nog drivers moeten installeren. Op de nieuwere moederborden met UDMA/66 controller, zit vaak een UDMA/66 chip van Highpoint. Een andere fabrikant kan natuurlijk ook, maar die drivers zitten nog niet in Windows 98SE, die zul je zelf bij de fabrikant van je moederbord moeten ophalen. Misschien dat je hier wat aan hebt:
http://www.msi-computer.nl/technical/software/software_inside.htm

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Op de cd van de MSI-Bx master pro zat een progje van promise. Maar wanneer die geinstalleerd is, wordt de controller niet herkent als Promise controller. De HD is wel gewoon toegankelijk in windows, maar staat niet in mijn apparaatbeheer. Ik heb MSI Nederland al een mailtje gestuurd en gevraagd of zij iets meer weten.

Thanx
Bas

Tjielp... een vogel.

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Let goed op of je de kabels van je HDD en Floppydrive er op de GOEIE manier in heb zitten.
Ik heb dit probleem zo vaak als ik mn HDD heb onkoppelt en weer moet installeren.
Dus ff alle mogelijke manieren proberen hoe de kabels erin kunnen.
En als je alles er goed in heb zitten dan doet hij het weer en kan het mobo je HDD weer detecten.....als t goed is :P

MzZl

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Wanneer ik de pc opstart, ziet de promisecontroller de HD wel, dus de kabels zitten wel in orde. Tevens kan ik wel op de HD komen in Windows. Alleen ziet apparaatbeheer hem niet.

Bas

Tjielp... een vogel.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:06
drivers voor je moederbord installeren...
Pagina: 1