Toon posts:

upgrade pc : bios of MBR?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, iedereen, ik zou oude krijger willen laten werken met XP Home edition, daarvoor is extra geheugen nodig,
maar als ik geheugen bijsteek, reageert pc niet meer,
ik krijg alleen blauw scherm dan met daarop " fatal error ",
nu denk ik dat ik met een en ander te upgraden , dit beestje nog wel zal werken, maar ik weet niet juist wat ik kan aanpassen en waar ik progjes kan vinden eventueel,
kan iemand me hierbij helpen, a u b ?
Besturingssysteem Microsoft Windows 98 SE
OS Service Pack Geen
Internet Explorer 6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
Computernaam TOM
Naam gebruiker Tom

Moederbord
CPU Type Intel Pentium MMX, 125 MHz
Moederbordnaam QDI Titanium IB+ (3 ISA, 4 PCI, 4 SIMM, 2 DIMM)
Moederbord Chipset Intel Triton 82430TX
Systeemgeheugen 160 MB
BIOS Type Award Modular (09/13/97)
Communicatiepoort Communicatiepoor

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:08

UTM

Ok, jij wilt dus Windows XP zetten op een computer met 125 Mhz? Dan heb je flink wat geduld nodig ;)
Verder moet je eens vertellen wat je met de pc wilt voordat wij kunnen zeggen wat je eventueel zou kunnen upgraden. Ik ben alleen bang dat er vrij weinig valt up-te-graden aan je computer aangegzien die erg oud is :) Wat betreft geheugen: Mischien heb je een module bij geplaatst die niet ondersteunt wordt door je moederbord. Voor de wat oudere moederborden heb je vaak specifiek geheugen nodig. Ik raad je aan om deze eens door te lezen: PMG FAQ // Geheugen

[ Voor 35% gewijzigd door UTM op 12-05-2004 20:47 ]

Verwijderd

Windows XP heeft MINIMAAL 300MHz nodig. EN dat is dan ook echt MINIMAAL.

Sterker nog: ik vind windows 98 al een beetje aan het minimum zitten met die PC. Het is namelijk niet alleen de MHz die lastig zijn, ook:

hoe groot is de harde schijf
welke grootte pakt hij nog
welke bussnelheid

Geloof me, dit wil je NIET doen.

De volgende upgrades zul je nodig hebben, om toch een beetje betaalbaar het beestje weer te laten werken:

1 Standaard ATX kast (mik rond de +/- 35 euro, met 350W voeding)
1 Standaard Asus A7N8X-MX met onboard VGA/sound/NIC voor zo'n €80
1 512MB DDR400 RAM á €100
1 AMD Duron 1600MHz á €45
1 Logitech Cordles Desktop Comfort á 39,90 (zeer goed koop, en hardstikke nieuw setje zowel PS/2 als USB, draadloos én optisch muis+toetsenbord, ik neem aan dat je ouwe bak een AT toetsenbord en seriële muis heeft?)

Ik weet wat je wil zeggen:

Ja, een nieuwe PC.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 21:02 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Ik heb Windows XP eens gezien op een 266 met 64 mb ram. Het duurde 15 minuten op het op te starten en ook nog eens 5 om weer af te sluiten, geloof me effe snel internetten zit er niet in :/ . Dit WIL je niet!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie w03f en zijn FAQ-linkje voor het antwoord.

Lees voortaan de tekst bovenaan in New Topic eer je een topic opent. Daarin staat ook duidelijk aangegeven dat je informatie/antwoorden in o.a. de FAQ van dit subforum kunt vinden B)

Dit topic is gesloten.