[2k3/xp] netwerkverbinding niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 19:05
Het probleem is als volgt;

Ik heb een oude pc omgetoverd tot server (een pIII450, 256mb geheugen 120gb maxtor (8mb cache) voor de files, oud beestje dus). Er staat win2k3 op en het enige wat deze moet doen is beetje films en muziek bewaren op zijn hd en die aan de rest delen.

Daarnaast heb ik er ook wat software als Direct connect op staan en staat ftp/web/SQL server erop/aan, maar wordt niet erg actief gebruikt.

Ik heb de map met alle rommel erin 'gewoon' gedeeld, en op de pc's in het netwerk een netwerkverbinding aangemaakt, maar daar komt het probleem, soms tot regelmatig komt het voor dat de netwerkdrive "niet beschikbaar" is (het rode kruisje ;)) Maar zodra ik er op klik, wordt de drive/map direct geopend.

Nu lijkt dit geen probleem, alleen Winamp en alle andere software op mijn pc denkt dat de netwerkdrive niet beschikbaar is, en hem dus niet kan bereiken. Dat is erg vervelend en vooral op mijn divx pc die geen toetsenbord/muis heeft. Voor deze geld dan dat hij nix kan vinden, en ik kan ook niet even van te voren de netwerkdrive via deze computer openen...

Is dit probleem makkelijk op te lossen (softwarematig hoop ik...)?

ps. De gedeelde map is beveiligd, maar een account met dezelfde naam en wachtwoord is op de server en client aangemaakt, dus dat zou toch ook niet probleem mogen zijn?

Verwijderd

Maak even een batch-file en gooi die in je Start-Menu onder Opstarten

NET USE <driveletter met dubbele punt> \\SERVER\DIRECTORY /USER:SERVER\USER_NAAM PASSWORD

Dus bijvoorbeeld:

code:
1
NET USE Y: \\server1\films /user:server1\administrator I_am_God

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 19:05
Dit is toch hetzelfde als een netwerkverbinding? En zal dit dan het probleem oplossen? (hoewel ik het natuurlijk gewoon kan proberen, maar ik ben benieuwd naar de gedachte erachter :))

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Windows markeert net werk drives die langere tijd niet gebruikt worden als disconnected en zet pas weer een verbinding op als jij het vraagt. is build in by desing.

Verwijderd

Fossie schreef op 12 mei 2004 @ 20:45:
Dit is toch hetzelfde als een netwerkverbinding? En zal dit dan het probleem oplossen? (hoewel ik het natuurlijk gewoon kan proberen, maar ik ben benieuwd naar de gedachte erachter :))
Met een standaard-Windows-verbinding krijg ik inderdaad ook time-outs; met een netuse niet... Maar ja, zal wel weer een "feature" zijn...