Mac os X op je PC

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zat nog te twijfelen in welk forum dit moest, maar ik heb 'm toch maar hier neergezet.

Het gaat over dit nieuwsbericht: nieuws: PearPC: PowerPC emulator voor Linux en Windows

Ik ben nu bezig met installeren, ben erg benieuwd of het allemaal gaat lopen.
Wie is er nog meer mee bezig?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Ik... Het is een 0.1 release, dus kortom, je moet alles een beetje zelf doen.. Dat weerhoudt de normale tweaker er niet van om toch te gaan sleutelen, maar toch geloof ik dat wij niet heel ver kunnen gaan komen, omdat:

- We geen PROM en/of boot-rom van een PowerPC hebben. Ik kan mij uit het verleden herinneren op andere MacOS emulatoren dat ik dan een ROM-image nodig had van bijvoorbeld een 68086 of een Quadra II e.d. Die waren overigens niet legaal te krijgen, en ik denk niet dat zo iets nu al veranderd is, maar de enige manier zou dan zijn om het illegaal te verkrijgen (en dan nog is het heel erg moeilijk)
- We hebben geen gratis versie van MacOS X natuurlijk, tenzij je zelf ergens een PowerPC hebt staan (dat zelfde geld voor die ROM). Anders ben je ook illegaal bezig.
- Je moet zelf je config-bestandjes aanmaken, en er is nog geen GUI beschikbaar. Dus je moet het programma vanuit een prompt runnen. Op zich geen probleem, maar toch wacht ik zelf liever tot er een versie met GUI komt.
- Eerst 500 minder de snelheid. Dat betekend dat mijn Athlon XP 2400 + dus op een schramele 2 Mhz. zou runnen. Later hoorde ik weer, 50 keer langzamer. Dat betekend dat mijn 2400+ opeens een super-computer wordt met 40 MhZ.!!

Ik wil graag weten wie er dus dit succesvol voor elkaar krijgt. Ik heb net zitten tweaken, mij is het (nog niet) gelukt, maar als het mij te lang duurt ben ik al snel geneigd de handdoek in de ring te gooien tot er nieuwere releases komen (of gewoon releases met pre-written configs).

Verwijderd

Hehe ... ziet er leuk uit. Wil het best eens proberen, maar zonder MacOS CD zal dat niet lukken denk ik.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
PiXxEl schreef op 12 mei 2004 @ 20:50:
Ik... Het is een 0.1 release, dus kortom, je moet alles een beetje zelf doen.. Dat weerhoudt de normale tweaker er niet van om toch te gaan sleutelen, maar toch geloof ik dat wij niet heel ver kunnen gaan komen, omdat:

- We geen PROM en/of boot-rom van een PowerPC hebben. Ik kan mij uit het verleden herinneren op andere MacOS emulatoren dat ik dan een ROM-image nodig had van bijvoorbeld een 68086 of een Quadra II e.d. Die waren overigens niet legaal te krijgen, en ik denk niet dat zo iets nu al veranderd is, maar de enige manier zou dan zijn om het illegaal te verkrijgen (en dan nog is het heel erg moeilijk)
Ik ben niets van een ROM-image tegengekomen
- We hebben geen gratis versie van MacOS X natuurlijk, tenzij je zelf ergens een PowerPC hebt staan (dat zelfde geld voor die ROM). Anders ben je ook illegaal bezig.
Ik heb officiele Mac OS x cd's
- Je moet zelf je config-bestandjes aanmaken, en er is nog geen GUI beschikbaar. Dus je moet het programma vanuit een prompt runnen. Op zich geen probleem, maar toch wacht ik zelf liever tot er een versie met GUI komt.
Het config bestand is niet moeilijk in elkaar te zetten
- Eerst 500 minder de snelheid. Dat betekend dat mijn Athlon XP 2400 + dus op een schramele 2 Mhz. zou runnen. Later hoorde ik weer, 50 keer langzamer. Dat betekend dat mijn 2400+ opeens een super-computer wordt met 40 MhZ.!!

Ik wil graag weten wie er dus dit succesvol voor elkaar krijgt. Ik heb net zitten tweaken, mij is het (nog niet) gelukt, maar als het mij te lang duurt ben ik al snel geneigd de handdoek in de ring te gooien tot er nieuwere releases komen (of gewoon releases met pre-written configs).
Ik ben dus op dit moment aan het installeren.
Ik had HT op me CPU aanstaan, toen werd er 50% cpu tijd gebruikt. Ik heb nu HT uit staan en hij gaat naar 100% (volgens windows taskmanager). Het lijkt mij dus dat hij hier 2x sneller draait zonder HT.

Binnenkort meer.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Je bent al MacOS X aan het installeren zonder ROM-image? Da's goed nieuws, ik heb dus serieus altijd in het verleden ROM-images moet rippen van die Appeltjes.. Dan ga ik het wellicht nog een keer proberen straks..

P.S.: Weet jij of MacOS 7.5.5 er ook gewoon op zal draaien? Deze is nl. gratis te downloade bij apple.. 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 21:08 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En dit nummer drie die ik dicht gooi. Er staat in SA al een topic hierover, alsmede op de FP. Crossposten doen we niet, en twee topics vind ik wat te veel van het goede.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.