Toon posts:

Software voor mijn BMW,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb via marktplaats een kabel & software gekocht om mijn BMW 318I-U9 uit 1992 uit te kunnen lezen. Nu is het probleem, dat ik geen oude DOS machine heb, waar deze software onder draaid. De software wil namelijk direct 2 com poorten aanspreken, maar dat gaat niet onder windows xp. :'( En een bootflop/cd is niet echt een optie.

Maar misschien heeft iemand hier nieuwe software die wel onder windows XP prof draaid? Ik heb een kabel met 2 seriele aansluitingen. en aan de andere kant een aparte socket zodat ik die kan aansluiten op mijn auto.

Wie helpt?

Daniel.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is de reden dat een bootflop/disk geen optie is?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de pc waar windows xp opzit heeft geen flop/cd-drive. dus dan is het geen optie, en gezien dat het een zakelijke latop is, kan ik er niet een dual boot van bouwen. :'(

Dus ik moet een manier bedenken om het te kunnen draaien onder windows XP of dat iemand een nieuwe versie heeft van de software.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 21:09 ]

• Skaah
  • Niet online
Opstarten vanaf een windows 98 bootflop? In de WOS faq staat een site waar je die kan downloaden.
Dan gaat het niet, WinXP laat directe hardware toegang niet toe. Kun je niet gewoon telnetten? (Hyperterminal)

[ Voor 39% gewijzigd door Skaah op 12-05-2004 20:51 ]

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Ergens een 486 vanonder het puin halen en daarop die software draaien? :?

Verwijderd

bootable usb pen?

vroeger kon je een p166 kopen voor 8 euro incl geheugen... dus die krijg je nu helemaal gratis op elke hoek van de straat ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 20:53 ]

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Met je oto langs het milieupark rijden. Daar barst het van de oude bakkies waar je vast en zeker dos op kan draaien.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb nog wel een 486 liggen, maar ik woon in een flat... zie je het al voor je... eerst scherm naar beneden, dan computer... en dan een verlengsnoer van 200 meter?? :P

Wat ik heb is een laptopje met 2 compoortjes maar met windows xp prof. Dus het moet gewoon draaien onder XP... Ik heb ook al, die emulator programma's geprobeerd maar dat werkt ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 21:09 ]

• Noork
  • Niet online
Welke emulator programma's heb je gebruikt? Misschien kan vmware het wel. Zal eens kijken.

Verwijderd

Topicstarter
VMWare, MS Virtual Machine, en nog 2 waar ik moedeloos van werd... windows xp laat het gewoon niet toe dat je direct de com poorten aanspreekt...

Tel netten, is geen optie, je moet deze software gewoon gebruiken, want anders geeft de boord computer geen gehoor...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 21:09 ]

Verwijderd

Dan even (tijdelijk) een dual boot aanmaken? Nieuwe partitie waarop je dan Windows 9x installeert zodoende wel rechtstreeks de compoorten te kunnen aanspreken..misschien een optie?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 21:03 ]

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:35
Je zou dlPortIO nog kunnen probeeren > http://www.driverlinx.com/DownLoad/DlPortIO.htm

Verwijderd

Topicstarter
Oke, die ga ik direct even proberen, maar als mensen nog suggestie's hebben, ik hou me sterk aanbevolen..!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 21:09 ]

Verwijderd

offtopic:
Daniel,

Hier op GoT is het gebruikelijk elkaar niet te groeten [lees anders ook even de policy door ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
:'( het is om te huilen :'(

Helaas, de software wou wel opstarten maar niet communiceren met de auto... iemand nog een idee?

(je had wel de kop van de buurman moeten zien toen ik mijn laptop vastmaakte aan de auto 8) )

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een CF cardreader, dan een CF kaartje kopen, er DOS opgooien en daarvan booten :)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je kan toch gewoon een bootable CD maken met DOS? Dan de software gewoon van de HD draaien (2e partitie FAT32 formateren).

de betaler vervuilt

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

GA!S schreef op 12 mei 2004 @ 21:25:
Je kan toch gewoon een bootable CD maken met DOS? Dan de software gewoon van de HD draaien (2e partitie FAT32 formateren).
Als je had kunnen heeft de TS geen floppy-drive/cd-rom drive..

Zo'n card-reader is een optie, als je dat maar in je bios kan aanzetten..

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel Raz, heb idd. nog steeds geen cd-rom drive of floppy drive. Nu een card reader is een optie...

Jongs, het is wel leuk om voor 30, 40 euro spullen te kopen, maar het moet toch ook gewoon kunnen onder windows xp?

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
dlPortIO werkte bij mij ook niet heb toen porttalk gedownl van beyond logic
de werkte wel goed voor zover ik kon testen
omzeild namelijk de windows beveiliging door als ring0 te draaien en ondersteund zo dat programma's op hardware niveau met de com poort kunnen "praten"

succes!

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

wrom geen usb cdrom/floppy disk???? heb je er later ook nog wat meer aan inplaats van een cardreader

Verwijderd

Dan moet ie speciaal een usb floppy drive gaan kopen, om aan z'n BMW te kunnen :s die dingen zijn toch niet zo goedkoop als ik me goed herinner.

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb nog wel een floppie drive liggen van een oude laptop die via de printerpoort gaat. Kan je zo komen ophalen als je interesse hebt.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:41

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Stel je vraag eens hier of bij de BMW Club 2003.

suc6

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 19:30
Ik denk dat dosbox best eens zou kunnen werken. Zou me tenminste niks verbazen.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

Topicstarter
Mede Tweakers,

Ik heb al eens wat gepost bij de BMW Club, maar daar had niemand enige expertise over het draaien van de software onder XP. Mensen weten daar meer van de mechanica dan van de software.
En dosbox kan het niet, windows xp laat dosbox niet direct de compoortjes aanspreken.. Dus ik zit nog steeds zonder oplossing.. :'(

Iemand? ook maar iemand?

(Ps. jongens die antiflits spray werkt echt >:) )

• Noork
  • Niet online
Zomaar wat linkjes gevonden via google. Misschien staan hier nuttige dingen bij.

http://www.control.com/1026189177/index_html
http://www.beyondlogic.org/porttalk/porttalk.htm
http://www.direct-io.com/

De bovenste link is een forum. Daar worden wat oplossingen aangedragen zoals vmware. Ik heb het niet helemaal voor je doorgenomen, maar misschien staat er wat nuttigs.

De onderste link gaat volgens mij over een soort driver/programma om een programma rechten te geven voor een bepaalde poort. Dat lijkt me veelbelovend.

De derde link komt uit het forum. Een programma om rechten te geven aan een programma.

I've successfully used a program called Tame Dos. I run the program in a batch file, calling tame before the dos program is called. Allows my terminal emulator program to work.

Deze zin komt uit het forum. Misschien ook een oplossing om tame dos te gebruiken. heb er zelf nooit van gehoord. http://www.tamedos.com/

[ Voor 31% gewijzigd door Noork op 13-05-2004 23:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mede tweakers,

Het is gelukt.! 8) ben echt helemaal gelukkig, ik zal jullie dan even verblijden met de oplossing, en dat is het prachtige stukje software, Direct I/O (zie vorige post voor de link) Je moet wel eerst alle *.exe bestanden toevoegen, maar eenmaal als je dat gedaan hebt. Party Time,

Iedereen bedankt.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 13:07
in dan nog uit nieuwschierigheid: wat kan je dan precies met die software?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Noork
  • Niet online
M1lamb3r schreef op 16 mei 2004 @ 22:00:
in dan nog uit nieuwschierigheid: wat kan je dan precies met die software?
Als je even op de link had geklikt:

There is the way: Direct I/O does it!

Direct I/O is the world's first device driver for Microsoft Windows NT, Windows 2000, Windows XP and Windows Server 2003 which enables the direct hardware access for your existing software without any programming efforts on your side.
It is especially useful for existing 16bit software which accesses special hardware, e.g. programmers or data acquisition boards. Even 32bit software developed by you benefits from the easy access to the hardware. You'll never have to bother with complex and expensive DDK toolkits again.
With Direct I/O you can continue to use your existing software and hardware after migrating to Windows NT, Windows 2000, Windows XP or Windows Server 2003. There is no need to update to 32bit versions any more. Keep your investments!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Noork schreef op 17 mei 2004 @ 00:25:
[...]

Als je even op de link had geklikt:

There is the way: Direct I/O does it!

Direct I/O is the world's first device driver for Microsoft Windows NT, Windows 2000, Windows XP and Windows Server 2003 which enables the direct hardware access for your existing software without any programming efforts on your side.
It is especially useful for existing 16bit software which accesses special hardware, e.g. programmers or data acquisition boards. Even 32bit software developed by you benefits from the easy access to the hardware. You'll never have to bother with complex and expensive DDK toolkits again.
With Direct I/O you can continue to use your existing software and hardware after migrating to Windows NT, Windows 2000, Windows XP or Windows Server 2003. There is no need to update to 32bit versions any more. Keep your investments!
En ik denk dat je verkeerd reageerd... hij vraagt zich waarschijnlijk af wat die software voor de auto doet.. en niet wat Direct I/O ;)

Tis een gok :)

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 22:37
heej ik heb ook zo'n auto. waar heb je die kabel vandaan en nog belangrijker hoe kom ik er aan :D

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Noork
  • Niet online
Vorkie schreef op 17 mei 2004 @ 00:32:
[...]

En ik denk dat je verkeerd reageerd... hij vraagt zich waarschijnlijk af wat die software voor de auto doet.. en niet wat Direct I/O ;)

Tis een gok :)
ah ja, ik denk het eigenlijk ook. Het gaat natuurlijk om de software om die BMW te tweaken.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:41
* TD-er is wel van mening dat bovenstaande quote (en link erboven) in de FAQ thuishoren.

mischien een idee om de topic-report-functie hiervoor te misbruiken...

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

maar even serieus, wat kan je nou met die BMW software?
Tunen ofzo?
120 PK -> 160 PK :)

Ben echt benieuwd. Vertel!

• WiXX
  • Laatst online: 12-05 23:14

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ja wil wel even weten of ik daarmee ook bijvoorbeeld de tv functie kan aanzetten op mijn BMW navagatie systeem. Koste me paar duizend euro als ik dat zou laten doen door BMW zelf (optie).

Maar als ik in de computer ding kan veranderen en die optie zit erbij dan zou ik wel even graag ook zo' n kabel willen hebben :D

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:40

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk dingen als boordcomputer firmware upgraden enzo. Lijkt me sterk dat dat ding veel bijhoudt, zoals bijv. een Skyline GTR. Maar goed, TS, laat ons niet langer in spanning!

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan je met de software:

Al je sensoren uitlezen en opnieuw instellen.
Je onderhouds lampje dat gaat branden kan je aan en uitzetten.

Voor de mensen die intresse hebben in de software, stuur ff een email naar me, en ik stuur je die software wel op. Ik heb helaas geen kabel op het moment maar ik zal kijken of ik er nog een paar kan maken.
Pagina: 1