Toon posts:

Inbellen gaat goed, maar ontvang niks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op mijn laptop internet ik nog met een inbelverbinding via Zonnet. Hij heeft bijna altijd goed gedaan. Er was echter soms 1 probleempje: Het inbellen ging goed en de verbinding was er, maar ik ontving soms gewoon niks.
En als het dan te lang duurt komt IE. met dat de pagina niet gevonden kon worden. Verbreek ik dan de verbinding en probeer het opnieuw dan deed die het meestal wel weer.
Alleen dit probleem heb ik nu constant, hij belt netjes in met de bijbehorende piepjes en toontjes. Dan verschijnen rechts onder in beeld de incoontjes van de verbinding. (2 lampjes die aan gegeven of er ontvangen en verzonden wordt.)
Maar ik ontvang geen ene bit :(
En vervolgens krijg ik dat scherm weer voor me neus dat de pagina niet gevonden kon worden. Heb het heel vaak geprobeerd maar het wil me niet lukken. 1 keertje begon die wel iets te ontvangen, maar dat was heeeel erg traag en de pagina kwam uiteindelijk ook niet.

Wie kan mijn vertellen wat ik er aan kan doen. Ik heb niks geen instellingen op de computer anders gezet. Of kan ik beter met Zonnet bellen of mailen. Kom nou niet met antwoorden als; neem toch adsl ofzo. Daar heb ik nu niks aan. Dank u ;)

Groeten van Datron

p.s. e-mail ontvangen lukt ook niet.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Eindelijk iemand die daar ook last van heeft, de buren van mij hebben daar ook last van. Ook Zonnet, bel je ene keer in is het goed, andere keer is het weer niks.

* -Skyhawk- zou ook willen weten wat de reden daarvan zou kunnen zijn.
Drivers zijn goed, modem is ook goed. Dus denk dat het een zonnet probleem is?

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kick

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
In een uiterste wanhoopspoging zou je alle inbelverbindingen en modem-drivers wel kunnen gooien (in de safe-mode) en ze opnieuw installeren.

Verder zou je ook eens kunnen proberen om een andere internetbrowser te nemen zoals Opera/Mozilla.

Je kan door te pingen altijd even kijken of er echt wel een verbinding is.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

De drivers herinstaleren werkt soms wel idd..

Als je ben ingebeld heb je dan wel een ip gekregen ?

En je zou nog kunnen proberen om vaste DNS servers in te stellen..

Ik heb ook wellis mee gemaakt dat er zoveel troep op stond dat hij geen verbinding kon maken.... dus ff ad-aware draaien ofzo...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09

ralpje

Deugpopje

(jarig!)
Idd eerst ff tsjekken op spyware / virussen / andere zut. Als dat niet helpt kun je inderdaad je drivers / tcp/ip instellingen eens de- en weer herinstalleren.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Probeer de verbindingssnelheid eens wat lager te zetten. Ook kan je de send and receive buffers wat lager zetten.

Probleem komt bij mij bekend voor en heeft er waarschijnlijk mee te maken dat bepaalde modems niet goed synchroniseren met de apparatuur bij Zonnet.

Verwijderd

Laat ik nu hetzelfde probleem hebben, gelukkig bel ik in 99,9% van de gevallen standaard in bij een andere provider.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 20:33:
1 keertje begon die wel iets te ontvangen, maar dat was heeeel erg traag en de pagina kwam uiteindelijk ook niet.
Doel je hiermee op dat balkje wat onderaan de internet explorer langzaam naar rechts gaat? Dat geeft niet aan dat er iets wordt ontvangen; dat is gewoon een tijdsbalkje.

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op 15 mei 2004 @ 04:13:
[...]
Doel je hiermee op dat balkje wat onderaan de internet explorer langzaam naar rechts gaat? Dat geeft niet aan dat er iets wordt ontvangen; dat is gewoon een tijdsbalkje.
Nee, de eerste letters kwamen te voorschijn in de titelbalk.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:18

Kleintje81

Blaat

Als je helemaal GEEN proxy in IE heb ingesteld dan klinkt dit als een rotte tcp/ip stack / winsock, kun je ook pingen naar bv www.tweakers.net of naar het ip adres 213.239.154.35 ?

Je zou dan dit kunnen proberen voor XP machines: http://tntmax.com/Download/Software/WinsockXPFix.exe/view

Zie ook op: [rml][ XP] TCP/IP verwijderen[/rml]

BF2 stats Systemen

Pagina: 1