Ik ben bezig een externe baybus te bouwen waarmee alle fans en lights perfect te regelen is. De fans wil ik met een 3 standen schakelaar enkel voudig kunnen bedienen tussen Uit - LM317 schakeling - Full (12V). Met een dual-color LED (red/green) wil ik iedere stand zijn unieke kleur geven. Uit = Rood, LM317 = Oranje (Rood & Groen dus) en Aan = Groen.
Zover zogoed, maar nu ben ik op het volgende probleem gestuit. Mijn electro kennis is (nog) niet zo groot dus vandaar mijn vraag
Omdat ik met een enkel polige 3 standen] schakelaar werk (geen plek voor een dubbel polige schakelaar dus kom niet met dat idee aanlopen pls) moet er iets verzonnen worden om toch al die kleuren weer te geven. Nu had ik het volgende bedacht:

Het rode vakje met de vraagtekens is dus mijn vraag: bestaat zoiets en zo ja hoe heet dat?? In het schema stelt het dus een soort opto-coupler voor die het tegenovergestelde doet: bij een stuurstroom knijpt hij de boel naar de LED af. Me lokale electro boer had er ook niet 1-2-3 antwoord op...
Zover zogoed, maar nu ben ik op het volgende probleem gestuit. Mijn electro kennis is (nog) niet zo groot dus vandaar mijn vraag

Het rode vakje met de vraagtekens is dus mijn vraag: bestaat zoiets en zo ja hoe heet dat?? In het schema stelt het dus een soort opto-coupler voor die het tegenovergestelde doet: bij een stuurstroom knijpt hij de boel naar de LED af. Me lokale electro boer had er ook niet 1-2-3 antwoord op...
[ Voor 3% gewijzigd door Silentpuma op 12-05-2004 20:29 ]
Use the Search Luke...