Toon posts:

asus p2b HELP!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus p2b 440bx die ik voorzien heb van een verkeerde Bios update (p2b-f)
Nu kan ik mijn oude bios niet meer terugzetten omdat ik hem niet meer kan flashen.
(flashmemory: UNKNOWN.)
Het systeem geeft de melding tijdens het opstarten: Error-- Can’t write ESCD
Vervolgens start hij wel normaal op.
Zover ik kan zien mis ik alleen 32 mb (128=96geworden)
Ik wil graag mijn oude bios weer terug (staat op disk), wie weet hoe?

Verwijderd

Hmmmm een beetje dom, maar dat heb je zelf ook wel door. Als je met de juiste flash tool en de juiste BIOS image niet meer kan flashen is het een beetje klote. Oplossing is hardwarematig flashen en dat heb je niet zo voorhanden... misschien iemand hier die dit leest die je kan helpen

Verwijderd

www.asustek.de dacht ik dat de duitse asus site is, daar kun je dacht ik BIOS chips pre-flashed bestellen. Voor dit soort zaken dus.

Vecter

Verwijderd

Is dat rendabel??? een standaard P2B is niet echt erg veel geld waard.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Type flash*.exe /? en dan kunje zien hoe je de biosupdate kan uitvoeren zonder dat er controles worden uitgevoerd (zorg wel dat je de goeie bios dan flashed, anders is hij kapoet)

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Als jij de bios hebt geflashd en vervolgens de bios instellingen hebt gereset dan kan het zijn dat de de functie bios update in de bios op disabled staat. Je kan dan inderdaad niet opnieuw flashen. Check eerst even of deze functie op disabled of enabled staat