Toon posts:

Ontplofte voeding vervangen, nog steeds problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De oude voeding betrof een LC-A300ATX voeding (300Watt). Ik heb dan een nieuwe gekocht (LC - B400ATX, 400 watt dus) en heb die in mijn computer geplaatst.

Nu start ik mijn computer terug op en er gebeurt nog altijd niets.
De voeding werkt wel, en wanneer ik de computer aanzet flitsen even een paar ledjes (CD-schrijver, ...).

De CMOS is ook al een keer gereset en de computer is gestript van alle externe hardware (printer, videokaart, ...) maar nog altijd geen beweging in te krijgen.

Ik vrees dus dat mijn Moederbord of mijn processor kapot zal zijn :(

Moederbord: KD-7
Processor: AMD Athlon XP 2200+

Nu is mijn vraag, hoe kan ik weten welke van de twee kapot is.
En als één van die twee kapot is, is de kans dan groot dat ik mijn HD's zal moeten formatteren?

Thx in advance

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je het mobo vervangt is er een kans dat Windows niet meer wil opstarten, dus een Windows her-install zou wel welkom zijn zeg maar.

Wat er kapot is, moeilijk te zeggen, maar een voeding kan een heleboel spullen meenemen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Eehh.. je hebt je videokaart eruit gehaald ?? Zou ik maar eens beginnen die er als eerste weer in te stoppen.

Verder alleen processor, geheugen en HD aansluiten en kijken wat er gebeurt.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
lol, mja, maar dat was pas laatst...
eerst hadden we al geprobeerd zoals je zei... Processor, geheugen, HD, ...
en ook dat werkte niet

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ook al met 1 reepje geheugen geprobeerd ? trouwens geen piepjes ofzo van het mobo ? draait de fan van de proc ? HD ?

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
Neej, niks doet het... ook geen piepsignaal
Met één geheugenstickje ook geprobeerd, wouldn't work :(

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:09
Uit ervaring kan ik je helaas vertellen dat je mobo waarschijnlijk ook stuk is.
Tevens waren er bij mij ook 2 harddisks gesneuveld...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz, mijn moederbord is niet zo erg... ik krijg vrijdag of zaterdag een nieuw (kosteloos), wat ik erger zou vinden is dat mijn HD's sneuvelen...
Daar staan namelijk een paar VITALE gegevens op. Als ik die kwijt ben krijg ik gegarandeerd een zenuwinzinking.

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 08:05

Xeo

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 20:36:
Hmmmz, mijn moederbord is niet zo erg... ik krijg vrijdag of zaterdag een nieuw (kosteloos), wat ik erger zou vinden is dat mijn HD's sneuvelen...
Daar staan namelijk een paar VITALE gegevens op. Als ik die kwijt ben krijg ik gegarandeerd een zenuwinzinking.
Mja je hebt dr vast nix aan, maar toen ik dit had waren me harde schijven nog intact...

maybe bied dat wat geruststelling

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

wat is er precies gesneuveld in de oude voeding ?
mijn ervaring leert dat als er 1 van de elco's is wezen lekken en voeding daardoor stuk is gegaan dat bijna alles stuk is gegaan door kortsluiting.

dan gaan ook alleen maar effe een paar ledjes aan maar meer niet

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 20:36:
Als het zo belangrijk is, had je natuurlijk een backup. Geen probleem dus. (Raid 1 is geen backup).
En anders: tja, datarecovery bedrijven kunnen het vast terughalen, maar met de print wisselen op de hd kom je vaak ook nog ver.

Verwijderd

Topicstarter
er is idd "iets" gelekt... zoals een batterij die uitloopt.
Als dat zo is, is alles dan kapot? :s

*edit*
Ik had geen back-up omwille van het feit dat het al op mijn D-schijf stond en dat ik nog zo vaak wijzigingen moest aanpassen dat het onmogelijk was om het op CD-RW te zetten elke keer ik update...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 20:46 ]

• star-saber

star-saber

Ryzen

dat wat je omschrijft als een batterij is idd een elco.
kans is groot dat alles doorgeslagen en veel meer stuk is.
dus ook je hardeschijf.vreemd genoeg overleven netwerk kaarten het meestal wel

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
over het algemeen is het zo dat als je geen piep signalen hoort dat meestal je processor kapot is (of je moederbord moet wel heel erg geragt zijn)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Topicstarter
Star-saber, stel, mijn videokaart en twee HD's zijn kapot. Krijg ik daar nog garantie op? (allen zijn minder dan 1 jaar oud en ik heb van allen nog het ontvangstbewijs).
Maar voor de rest kan er toch nie echt iets kapot, wel? Of mijn CD en CD-RW ook?

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 17:49:
Star-saber, stel, mijn videokaart en twee HD's zijn kapot. Krijg ik daar nog garantie op? (allen zijn minder dan 1 jaar oud en ik heb van allen nog het ontvangstbewijs).
Maar voor de rest kan er toch nie echt iets kapot, wel? Of mijn CD en CD-RW ook?
gewoon proberen te RMA-en..
Mgoed, test je hd's even in een andere pc, dit topic ontaard anders in zinloos gespeculeer.
over het algemeen is het zo dat als je geen piep signalen hoort dat meestal je processor kapot is (of je moederbord moet wel heel erg geragt zijn)
kan van alles zijn.. kapotte voeding, kapotte speaker, brakke bios batterij, een mobo dat ff een cmos reset wil.. erg veel.

Met behulp van Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kan je de lijst met mogelijk kapotte onderdelen verkleinen.
Problemen bij 'koude start'? Mogelijke oorzaken/oplossingen:
Gare/ontoereikende voeding.
Niet-geaarde voeding.
VCore iets verhogen.
AthlonXP: voltage bruggen verbinden, zodat de CPU direct met een verhoogde VCore opstart.
AthlonXP/Pentium4: 4pins ATX 12V stekkertje gebruiken
Mocht dat allemaal op niks uitlopen, dan is veelal het mobo gewoonweg gaar.
Het lijkt er dus op dat je een kapot moederbord hebt, doordat je ook geen piepjes hebt.

• star-saber

star-saber

Ryzen

garantie kan je alleen misschien krijgen door het te claimen waar je de voeding hebt gekocht. anders kan dat niet. suc6 ermee
Pagina: 1