Probleem met opstart

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:28
Goeidenavond...

Ik heb een probleem bij het starten van mn pc.. sinds vandaag :P

vanmiddag wou ik hem aanzetten.. je hoort eerst lekker je koelers draaien en je wacht op beeld.. maja.. heb wel 5 minuten gewacht op een beeld maarre er kwam maar geen beeld.. :( :S dus ik kijk zo naar mn laad ligtje en die blijft maar lekker vel branden.. geen gerattel van mn hdd of floppy hoor je ookn ie..
hij doet gewoon helemaal nix en er brand alleen een vel rood lampie...

maja.. ik weet niet zekr of het aan mn videokaart ligt want heb hem vannacht nog laten draaien en heb hem vanmorgen nog uit gezet ( toen was is ie dik normaal :P ).. en er ziteen paar maand oud videokaart in.. :S

en jah heb wel naar andere topics gelezen amarre ik kon het nie echt wat vinden..:S dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

al vast bedankt..

Verwijderd

Wel een opstart bliepje van je mobo?
Want dan kun je zoeken (meesdtal een referentie tabel in het boekje van je mobo ) wat er aan de hand zou kunnen zijn..

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 19:52 ]

• albert04
Nope helemaal nix.. alleen een lampie en geen beeld :P heel apart..:S

owh jah..
en heb alles geprobeerd andere videokaart, het geheugen dr uitgehaald.. etc etc

maarre helpt nie :(

Verwijderd

Hmm, alle draadjes ook nagelopen?

• albert04
Jep..
er is ook nix gebeurt ondertussen.. hlf 9 smorgens heb ik hem uitgezet.. enuh rond 4 uur weer aangezet en toen deed ie nix meer..

Verwijderd

Verwijderd

Probeer eens alles los te halen (zodat je alleen nogmaar een mobo cpu en stroom hebt (cpu hoeft zelfs niet) en als je dan geen bliepjes hebt, dan is er iets met je mobo of je voeding. (Het is altijd handig om met weinig te beginnen en dan langzaam onderdelen erbij te zetten, dan kun je altijd zien waar het mis gaat .) ;(

• albert04
Jep.. ik kan nog 1 ding es proberen.. BIOS reseten.. maarre denk nie dat het wat helpt omdat ik er nooit heb lopen kloten.. dus..

• albert04
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 19:56:
Probeer eens alles los te halen (zodat je alleen nogmaar een mobo cpu en stroom hebt (cpu hoeft zelfs niet) en als je dan geen bliepjes hebt, dan is er iets met je mobo of je voeding. (Het is altijd handig om met weinig te beginnen en dan langzaam onderdelen erbij te zetten, dan kun je altijd zien waar het mis gaat .) ;(
hey jah.. dat kan ik ook wel es gaan proberen..

doet het zo gelijk ff :)

je hoor t het nog wel van me..

• albert04
Hmpf lekker..

heb alles afgekoppeld dus het is nu een kale mobo geworden

en geen piep ofzo..:s

Tjezus :S want heb net paar weken een nieuwe mobo want de vorige is door gebrandt.. (was ook al zo vaag) :S

• albert04
Weet iemand hoe dat nou allemaal kan.. eigelijk???

Verwijderd

Had je toen ook dezelfde voeding?
Dan zou dat namelijk `t probleem kunnen zijn.
Het klinkt alsof je mobo dood is....je zou het nog kunnen laten testen bij de compu boer (laten doormeten) maar ik vrees het ergste voor je

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Als het een paar weken oud mobo is dan ga je het op garantie halen. heel simpel.
ojah bekijk ook even je voeding grondig. misschien is je voeding ook niet helemaal 100% meer (net als howtotell zegt)

• albert04
Hmpf nee heb nix aan mn voeding gedaan.. hij is al 2 jaar oud geloof ik..

maja.. ik hoop dat ik nog garantie heb.. heb hem btw bij gistron.com weg..:)

ik zou hem ergens anders ff testen.. op een andere computer..

Verwijderd

Dat velle rode lampje, is dat normaal ook rood en zo vel?

• albert04
jah dat doet ie altijd.. gewoon bij het opstarten altijd.. als mn hdd rateld en als ie iets laad zeg maar...

Verwijderd

Ik vroeg het omdat groene ledjes ook rood worden, als je er ECHT teveel spanning op zet. Maar goed, dat was hier dus niet aan de hand.

Als ik je goed begrijp, blijft je HDD led dus continu branden?

Toen je alles afgekoppeld had, zat het speakertje toen nog wel aangesloten? Of heeft het mobo een on-board speakertje?

• albert04
nou ehm goeie vraag maarre ik heb gewoon mn speaker op mn mobo gesloten..

en eerst als ik mn comp opnieuwe opstart of opstart dan hoor ik altijd 2 kleine halve piepjes.. dus ik denk dat het normaal is.. een opstart piepjes zeg maar.. want hij gaf ook geen foutmelding ofzo.. deed gewoon..

owh jah.. wacht ff..
van de week kreeg ik iedere x bij het checken van mn SATA en CDROM een melding onderaan op het beeld dat er iets mis was met hardware POWER supply of gewoon powersupply.... dus ik moest in bios is gaan veranderen zei ie :S maja.. heb gekeken en alles was normaal en hij start ook gewoon normaal op.. beetje vaag vond ik dat

Verwijderd

albert04 schreef op 12 mei 2004 @ 21:43:
van de week kreeg ik iedere x bij het checken van mn SATA en CDROM een melding onderaan op het beeld dat er iets mis was met hardware POWER supply of gewoon powersupply.... dus ik moest in bios is gaan veranderen zei ie :S maja.. heb gekeken en alles was normaal en hij start ook gewoon normaal op.. beetje vaag vond ik dat
Dat zullen wel SMART waarschuwingen geweest zijn. Wat vond hij dat je in het bios moest wijzigen?

Een computer komt niet voor de lol met foutmeldingen, weet je de exacte melding nog?

• albert04
Ehm nee nie echt.. maarre ik moest naar het menu power en daar moest ik een instelling veranderen maar hij zei nie precies wat voor een instelling.. dus

btw je moet nie denken dat ik een SATA gebruik want ik gebruik IDE maarre zei het ff in het kort waar hij dat fout melding gaf.. snap gij?

ik heb een Asus A7V600-X

[ Voor 29% gewijzigd door albert04 op 12-05-2004 21:53 ]

Verwijderd

Dikke kans dat die foutmelding ons had verteld wat er mis is. Ik zou je voeding iig. niet meer vertrouwen, en voorzichtig zijn met het ding in een andere PC te testen. Als ie 14 volt op de +12 zet ofzo, is dan ook die andere PC kapot, alhoewel het me in dit geval waarschijnlijker lijkt dat ie 10 volt op de +12 heeft staan.

• albert04
Hmm dan kan ik beter mn mobo op een ander systeemm testen...

maja.. het kan best wel.. maybe is mn vorige mobo daar door doorgebrandt...
ik zou eigelijk nie weten maja..

maarre ik heb nu alles eruit gehaald mn cpu video kaart en de rest.. dan hoort eigleijk eigelijk zo wie zo een piep te geven??...

Verwijderd

albert04 schreef op 12 mei 2004 @ 22:03:
maarre ik heb nu alles eruit gehaald mn cpu video kaart en de rest.. dan hoort eigleijk eigelijk zo wie zo een piep te geven??...
Dat hangt een beetje van het bord af. Officieel wel, maar ik heb zat borden gezien die zonder CPU niets meer doen.

Als ik jou was zou ik de hele PC naar de winkel brengen, en 'm laten repareren.. denk dat je dat een hoop tijd/narigheid gaat besparen.

• albert04
hmm nah jah.. zal nog 1 x kijken..

en anders bel ik morgen gistron op.. ff kijken wat ze zeggen.. :S..

• albert04
Jah hoor, heb mn CPU ff op mn mobo gezt en zet hem aan.. PIEP.... PIEP.... PIEP...PIEP.. etc etc etc....

dus zal het dan aan mn voeding liggen 8)7 :?

[ Voor 20% gewijzigd door albert04 op 12-05-2004 22:15 ]

Verwijderd

Ah ok, prik nu eens alleen het geheugen en je VGA kaart erbij (monitor aansluiten). Krijg je beeld?

• albert04
Heel vaag.. maarre nu krijg ik beeld, gelijk komt ie BIOS.. (komt door dat ik mn bios heb gereset paar uren geleden)..

Verwijderd

Ok voordat je wat anders doet, kijk eens in het BIOS bij de voltages.. welke voltages geeft hij aan?

• albert04
owh jah.. foutmelding had over hardware monitor daar moest ik iets veranderen.. maja

hier zijn de voltages:

Vcor = 1.70V
+3.3v = 3.21v
+5v = 4.91v
+12v = 12.03v (maarre dat veranderd wel es naar 11.91 etc)

Verwijderd

Plug eens wat meer hardware in, en houdt de voltages in de gaten. Die VCore van 1.70 klopt voor jouw CPU?

• albert04
ik heb alles gekoppeld behalve mn CDROM CDRW en HDD..

ehm jah weet nie iegelijk.. heb een amd athlon xp 1600+

en voltages blijft het zelfde

[ Voor 13% gewijzigd door albert04 op 12-05-2004 22:33 ]

Verwijderd

Volgens de site van de almachtige BalusC hoort een XP 1600+ op 1,75 volt te draaien.. meestal kun je dit in het BIOS instellen.

Maar als ik het goed begrijp, werkt je computer nu gewoon weer?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 22:40 ]

• albert04
Ehm jah apart.. hij doet het wel weer gewoon.. :) :S
jah ik zal heb proberen te veranderen.. enuh daaran lekker slapen :P

Ik bedank je voor je moeite en het heeft erg geholpen..
thxn enuh slaaplekker straks :) ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik wilde bijna een 'welkom op GoT :) ' sluitmessage tikken tot ik merkte dat je al eerder op GoT gesignaleerd bent...

1) als je iets toe wilt toevoegen aan een eerdere reactie is er de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop. Het meermaals kicken van je eigen topic wordt niet op prijs gesteld...
2) de voertaal op GoT is Nederlands... verzorg je posts een beetje
3) nog flink wat meer (o.a. titel), zie de GoT Huisregels

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.