Toon posts:

Vastgelopen met portforwarding webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede forum bezoekers,

ik zit met het volgende punt:
Sinds van de week draai ik Apache webserver (php). Nu heb ik alles proberen te forwarden wat niet lukte. Mijn router eraf gemikt (3Com® OfficeConnect Cable/DSL Gateway 3C857-US) en verder gewerkt mt enkel een modem. Alles naar mijn manier geforward en het werkte. Nu heb ik mij router er weer voor gezet en het werkt na het aanpassen van de instellingen gewoon niet; ik krijg het gewoon niet aan de praat.

Momenteel is alles als volgt ingesteld;
modem NAT -> inside adress= 192.168.1.2 outside adres-> eigen IP verkregen planet internet prot=tcp stat=syn-recv

Router Virtual Server -> Virual Server IP=192.168.1.2 Service Port(s)=80

Ik snap er niets meer van lokaal draait Apache maar vanbuiten af staat port 80 echt dicht. Ik heb al vanalles geporbeerd. Ook heb ik via NAT geforward naar de router (192.168.1.1)

Verwijderd

Probeer je 'm echt van buiten (dus pc vanbuiten je netwerk) te bereiken?
(welk OS draai je trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de server via bekenden op andere IP's (providers) te benaderen.
Het OS dat ik draai is Windows XP Prof.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

outside adres-> eigen IP verkregen planet

Dat is fout. Dit betekend dat alleen je eigen IP je webserver op mag ;) Dit moet 0.0.0.0 of any zijn. (of iets anders als dat in je ahndleiding staat)

Verwijderd

Topicstarter
Wazig want als ik enkel via mijn modem werk en voer mijn verkregen IP in dan werkt het wel. Ik heb ookal geprobeerd om als outside IP 0.0.0.0:80 in te voeren.
Wat zou er nog fout kunnen zitten