Webcam met dode pixel?

Pagina: 1
Acties:

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-05 13:33
Heel raar, ik wist niet dat dit kon, maar m'n webcam vertoont ineens een soort 'dode pixel'.

Het is een Logitech Quickcam Sphere.

- In de search niets over te vinden.
- Cam al schoongemaakt etc.

Er zit overigens gewoon nog garantie op, dus kan em wel terugsturen; maar ben ff benieuwd: Iemand die dit ook heeft gehad, of weet hoe het kan :?

Picje:
Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/keukenstyle/dodepixel.jpg
En nee, er zit geen vlekje op m'n behang ;)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Yohan schreef op 12 mei 2004 @ 19:01:
Heel raar, ik wist niet dat dit kon, maar m'n webcam vertoont ineens een soort 'dode pixel'.

Het is een Logitech Quickcam Sphere.

- In de search niets over te vinden.
- Cam al schoongemaakt etc.

Er zit overigens gewoon nog garantie op, dus kan em wel terugsturen; maar ben ff benieuwd: Iemand die dit ook heeft gehad, of weet hoe het kan :?

Picje:
[afbeelding]
En nee, er zit geen vlekje op m'n behang ;)
Tja, zou het een Canon 300D zijn... Maar dit :? Ik zou me er niet om druk maken. Een webcam is toch een ding dat je niet voor de kwali koopt maar voor de functie, zoals wc-papier. Maar als je hem opstuurt zul je wel een nieuwe krijgen. Mail Logitech zou ik zeggen.

• yohan
jvvv schreef op 12 mei 2004 @ 19:40:
Tja, zou het een Canon 300D zijn... Maar dit :? Ik zou me er niet om druk maken. Een webcam is toch een ding dat je niet voor de kwali koopt maar voor de functie, zoals wc-papier. Maar als je hem opstuurt zul je wel een nieuwe krijgen. Mail Logitech zou ik zeggen.
Je hebt op zich wel gelijk hoor, kwaliteit is niet heel belangrijk bij een webcam. Maar het is zo'n beetje de duurste die er te koop is, dus ben zeker van plan om dit te gaan claimen bij de verkoper.

Had er alleen nog nooit eerder van gehoord...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 10:47
Offtopic:
Ik vroeg me al een tijdje af hoe de kwaliteit zou zijn van zo'n Sphere, maar dit valt me een beetje tegen.
(Los van die pixel uiteraard...)

[ Voor 5% gewijzigd door Marco op 12-05-2004 21:35 ]

Verwijderd

Volgens mij kan dit inderdaad. Dan is de sensor namelijk gewoon kapot op die plaats. Wat voor zover ik weet wel vaak gebeurt, is dat de camera/software die dode pixels oppikt, en er dan de omgeving in middelt. Dan valt het dus niet op (tenzij je precies een zwart vlekje ter grootte van 1 pixel op je behang hebt, en die dan NIET ziet als die precies op die dode pixel valt ;) )

(edit: ik heb trouwens een dode pixel op mijn CRT monitor zitten. Ook leuk. Gelukkig wel zo klein dat ie bijna niet opvalt - hij is kleiner dan 1 pixel op 1280x1024 resolutie. Dacht dat zoiets met de videokaart addressering te maken had, maar dat was vroeger toen je nog in 64 kB segmenten VESA videomodes aanstuurde. Omdat het plekje niet precies de grootte heeft van een pixel (is kleiner) kan het dat hier niet zijn)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 21:46 ]

• yohan
delict schreef op 12 mei 2004 @ 21:34:
Offtopic:
Ik vroeg me al een tijdje af hoe de kwaliteit zou zijn van zo'n Sphere, maar dit valt me een beetje tegen.
(Los van die pixel uiteraard...)
Heb em op lage compressie JPG opgeslagen. Bovendien slechte belichting in dit geval en niet echt een 'plaatje'.

Beeldkwaliteit van de cam is bijzonder hoog.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
* Gomez12 meent zich opeens te herinneren dat in the old sick man topic ook een pixel beschadigd leek. FF zoeke.

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:35
Offtopic:

Kan je michien een plaatje dat op hoge kwaliteid is genomen posten, ik ben namelijk ook opzoek naar een nieuwe dergelijke webcam

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 21:42:
(edit: ik heb trouwens een dode pixel op mijn CRT monitor zitten. Ook leuk. Gelukkig wel zo klein dat ie bijna niet opvalt - hij is kleiner dan 1 pixel op 1280x1024 resolutie. Dacht dat zoiets met de videokaart addressering te maken had, maar dat was vroeger toen je nog in 64 kB segmenten VESA videomodes aanstuurde. Omdat het plekje niet precies de grootte heeft van een pixel (is kleiner) kan het dat hier niet zijn)
wat zou kunnen (maar zeeeer zeldzaam is), is een onvolkomenheidje in het gaatjesmasker :)

• yohan
BHZ-Robert schreef op 12 mei 2004 @ 21:46:
Offtopic:

Kan je michien een plaatje dat op hoge kwaliteid is genomen posten, ik ben namelijk ook opzoek naar een nieuwe dergelijke webcam
Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/keukenstyle/Foto-14.jpg
clickable

• yohan
Logitech erkent dat het een defect moet zijn, waarschijnlijk een stofje dat onder de lenskap terecht is gekomen zeggen ze. Terugsturen dan maar :)

Pagina: 1