Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

plexiglas inkleuren??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me ff vertellen hoe ik plexiglas mooi kan inkleuren zonder dat je er een veeg eroverheen geeft weer weg is?? en het is trouwens ook de bedoeling als je (wit) licht erachter doet dat die kleur zichtbaar wordt in het donker (overdag zal je het denk ik toch niet merken)
bijvoorbaat dank

ps mocht je willen weten waarom ik dit doe dan is het antwoord:
ben bezig met casemodden moet een bijzondere aparte case worden

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

met verf, maar een mal op stickerpapier dat makkelijk te verwijderen is en spuit vervolgens met verf het deel dat gekleurd moet zijn de goede kleur...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Verwijderd

Miischien zou je het eens kunnen proberen met transparante verf uit de modelbouw. Ook kun je eens een kijkje nemen bij een auto-accesoires winkel, waar ze van die plakrollen verkopen om ruiten mee te tinten.

ps: we zijn hier (bijna) allemaal onze case aan het modden ;)

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heb ik het een beetje onduidelijk uitgelegd hoe ik het wou hebben.
het is namelijk de bedoeling dat ik een plaatje maak (in dit geval dus een adelaar die ingekleurd is) en dan belichten zodat die kleuren naar buiten komen.
ik hoop hiermee iets duidelijker te zijn

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 19:09:
ps: we zijn hier (bijna) allemaal onze case aan het modden ;)
sorry was een beetje lui geweest en heb het bericht gekopied van een andere forum waar ik het eerst gepost had ;)

Verwijderd

kan je niet beter die figuur graveren en dan met ledjes dat oplichten?
tis maar een idee eh :P

Grtzz Trix

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 19:22:
kan je niet beter die figuur graveren en dan met ledjes dat oplichten?
tis maar een idee eh :P

Grtzz Trix
wordt een beetje moeilijk he als je diverse kleuren naast elkaar hebt staan he ;)

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
je wil die afbeelding vb op de muur projecteren ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Twabi2 schreef op 12 mei 2004 @ 19:24:
je wil die afbeelding vb op de muur projecteren ofzo?
nee was niet me bedoeling maar is wel een leuk idee zo, maar ik dacht gewoon van dat plaatje moet eruit springen en moet vooral in het donker opvallen

euhm zal ff een voorbeeld noemen hoe het eruit moet zien: bij een kerk bijvoorbeeld zie je ook dat gekleurd glas met afbeeldingen enz. nou is dat ook de bedoeling van mij maar alleen ik plaats er licht achter zodat het ook in het donker opvalt

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

van dat doorschijnend plastic! ideeal, van dat folie dat gekleurd en doorschijnend is, net als een sheet voor een overheadprojector...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

maar dat folie moet je er dan ook nog mooi vlak achter krijgen, kan misschien wel door het tussen 2 platen plexi in te leggen :)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37
uhm misschien ff naar zo'n "creatief winkeltje" weet je moeder vast wel te vinden bij jou in de buurt...
daar hebben ze denk ik wel speciale verf daarvoor...

give it a shot...

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 17:07
Heb wel eens glazen geverfd :), was ook best doorzichtig, mooie kleurtjes ook.
edit: idd opperhoof :)

[ Voor 32% gewijzigd door zeekoe op 12-05-2004 19:45 ]

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

dat folie kun je idd best tussen 2 platen leggen, of met tape vastplakken, net achter het metaal van je case...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Verwijderd

Topicstarter
Johannusvanudos schreef op 12 mei 2004 @ 19:34:
van dat doorschijnend plastic! ideeal, van dat folie dat gekleurd en doorschijnend is, net als een sheet voor een overheadprojector...
is wel een goed idee om netzoiets als een sheet te maken en er dan achter te drukken maar het probleem is dat het plaatje wat ik heb niet helemaal meer uitkomt met de gezaagde figuur die ik erin heb gemaakt maar misschien kan ik dat wel een beetje creatief wegwerken

thx ppl voor alle ideetjes

• Joppie4ever
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Je zou het kunnen proberen met Talens Decorfin Glass. Dat is speciale doorschijnende verf voor op glas. (geeft een soort glas in lood effect) Volgens mij werkt dit ook prima op plexiglas. Te koop bij creatief/hobbywinkels.

Verwijderd

Topicstarter
Joppie4ever schreef op 12 mei 2004 @ 19:56:
Je zou het kunnen proberen met Talens Decorfin Glass. Dat is speciale doorschijnende verf voor op glas. (geeft een soort glas in lood effect) Volgens mij werkt dit ook prima op plexiglas. Te koop bij creatief/hobbywinkels.
thx ik zal daar eens een kijkje wagen

Verwijderd

Ik ben zelf ook aan het knoeien met plexi en images, ik heb doorzichtig sticker papier gehaald en daarop mij prentje afgeprint.
De kleuren zijn zelf wel redelijk transparant en ik vrees dat ze niet zo helder gaan zijn als er licht achter zit. Je gaat de prent nog wel zien maar zo iets fel als een kerkachtig glas-in-lood-effect.

Verwijderd

Het is ook mogelijk om op sommige overhead folie met een kleuren laserprinter te printen, dus als je langs de copy shop gaat kan je dat wel even laten regelen... heb je meteen een superstrak plaatje :D

Verwijderd

Joppie4ever schreef op 12 mei 2004 @ 19:56:
Dat spul heb ik ook. Op glas werkt het prima als je maar geen schoonmaakmiddel gebruikt om het schoon te maken.

Verwijderd

Misschien leuk om je afbeelding uit verschillende plexieplaatjes te graveren, deze vervolgens opelkaar leggen en dan per plaat apart met verschillende kleuren LEDs verlichten.

Zo zou je zelfs een simpele animatie kunnen maken :)

Verwijderd

Hoi, ik zou als ik jouw was glasverfnemen, dat geeft volgens mij het beste resultaat.

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 09:21

TrafeX

Tuned for life!

Toevallig werk ik bij de Praxis en wij hebben daar een stuk of 10 verschillende kleuren plakplastic.
Als je daar een lampje achter plaatst dan heb je denk ik wel een heel mooi effect.

Voor een rol betaal je 7 euro nog wat, das 1.50cm bij 45cm

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Pagina: 1